Ga naar inhoud

Passat GTE 1.4 GTE


Jim78

Aanbevolen berichten

Dag allen
 
Al een tijdje niks gepost omdat ik over was gegaan naar een A6 3.0 tfsi
 
Echter ivm werk wissel en reisafstand moet ik een wat zuinigere auto hebben.
 
Mijn keuze is gevallen op een Passat B8 1.4 GTE bj 2015, sedan met 134000km op de teller. Full Option. Zoals LA, acc, side Assist , virtuele display. Dealer onderhouden.
 
Met dit type motoren en auto heb ik geen ervaring. Wel een beetje hier en daar gelezen zoals, wegligging wat minder in de bochten. Accu garantie tot 160000km, maar verder kom ik niet.
 
Kunnen jullie mij adviseren
 
Waar moet ik opletten ?
 
Wat zijn de kwaaltjes?
 
Wat zijn jullie ervaringen?
 
Wanneer moet de bakolie gewisseld ?
 
Hoe zit het met accu’s na 160000km?

Hoe zit het met de gevoeligheid Vd dsg?
 
Ik hoor graag van jullie
 
Gr Jim
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een GTE Variant van november 2015, 138000 km op de teller. Auto bevalt prima, zo goed zelfs dat ik weer een nieuwe besteld heb, hopelijk komt die voor het eind van het jaar. Over onderhoud: kleine beurten iedere 15000 km, grote beurten iedere 30000 km. Bakolieverversen iedere 60000 km.  60000 km beurten zijn duur, omdat dan ook bougies etc. vervangen worden. 

De DSG is supercomfortabel in combinatie met de elektromotor. De enige aandachtspunten dat ik kan bedenken zijn:

- Roest op achterremschijven: bij mij 1 keer vervangen, gevolg van veel remmen op de elektromotor, remmen slijten nauwelijks

- Tankklepje en klepje laadaansluiting. Sluitmechanisme is niet al te robuust en kan kapot gaan. Bij mij alleen het tankklepje defect gegaan

- Kraken wielophanging bij verkeersdrempels. Dealer kan rubbers smeren, maar bij mij zijn ze uiteindelijk vervangen. 

Over de batterij na 160000 kan ik niets zeggen, ik zou de verkoper vragen om de State of Health (SoH) van de batterij uit te lezen. Capaciteit moet nog wel meer dan 80% van nieuwwaarde zijn, 70% of lager betekent vervangen. Mijn batterij is nog prima na bijna 5 jaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden