Ga naar inhoud
  • 0

Verschil interieur voor verwarmen en klimatiseren?


koert

Vraag

Heb laatst een post geplaatst over de actieradius van mijn B8 2016.Waarin ik aangaf dat die duidelijk toenam als ik thuis aan de kabel eerst de auto op wegrijtijd klimatiseer via de e-manager. Laatst ontdekte ik in t kachelmenu dat ik daar óók interieur voorverwarmen kan selecteren en een tijd ingeven...

Nu heb ik daar twee vragen over: Wat is het verschil? want in beide gevallen kan ik instellen dat ie om bepaalde tijd de auto verwarmd.

Wordt de accu ook voorverwarmd in 1 van de 2 standen? want dan zou dat de beste optie zijn.Verder kan ik kiezen bij klimatiseren of ik alleen klimatiseer,alleen laad,of allebei.ik zie daar t nut niet zo van in omdat ik de auto s nachts al geladen heb en dus al vol zit als ie gaat voorverwarmen...

Verder zag ik ergens in n post dat de actieradius t grootst wordt als je de onderste laadgrens op 0 % zet tijdens t laden?? Dan laad ie toch niets?

Iemand ervaring met alle bovenstaande?

Belangrijkste vraag die ik eigenlijk wil weten is,wat zou de allerbeste instelling zijn in de winter voor n zo groot mogelijke actieradius.....ik dacht zelf gewoon klimatiseren en laden en dan niet te veel bijverwarmen onderweg?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met de ontdekking van de standkachel in mn auto meteen t mysterie in deze post opgelost voorverwarmen is dus via de standkachel,klimatiseren via de Electrische kachel...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 uren geleden, koert zei:

Met de ontdekking van de standkachel in mn auto meteen t mysterie in deze post opgelost emoji6.png voorverwarmen is dus via de standkachel,klimatiseren via de Electrische kachel...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb jij ook een 2de kastje aan je sleutelbos van de vw ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 8-1-2021 om 22:20, koert zei:

Met de ontdekking van de standkachel in mn auto meteen t mysterie in deze post opgelost emoji6.png voorverwarmen is dus via de standkachel,klimatiseren via de Electrische kachel...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Even een schopje. Je hoofdvraag is opgelost en het is duidelijk dat voorklimatiseren de range positief beïnvloedt, maar de andere vragen op zoek naar de maximale actieradius maken mij toch ook nieuwsgierig en dan vooral het volgende. Uitgesteld laden geeft de mogelijkheid om het deel tussen de ingestelde onderste en de bovenste laadgrens vlak voor het gepland vertrektijdstip te laden. Is het nu zo dat dit laden vlak voor vertrek de accu zelf ook al op temperatuur brengt waardoor de actieradius zou toenemen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een schopje. Je hoofdvraag is opgelost en het is duidelijk dat voorklimatiseren de range positief beïnvloedt, maar de andere vragen op zoek naar de maximale actieradius maken mij toch ook nieuwsgierig en dan vooral het volgende. Uitgesteld laden geeft de mogelijkheid om het deel tussen de ingestelde onderste en de bovenste laadgrens vlak voor het gepland vertrektijdstip te laden. Is het nu zo dat dit laden vlak voor vertrek de accu zelf ook al op temperatuur brengt waardoor de actieradius zou toenemen? 

Juist,dat is idd zo en bij mij ook de enige reden om uitgesteld te laden.
Door t laden warmt de accu op n is ook t rendement hoger.Heb wel gemerkt dat dat minimaal vanaf 10 of nog beter 12 Amp moet zijn om wat temperatuur er in te krijgen,Heb ergens op t forum zelfs gelezen dat je t beste rendement zelfs krijgt bij n onderste laadgrens van 0 %, maar dat heb ik nooit getest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden