Ga naar inhoud
  • 0

Kortere koppelstangen na verlaging?


dieseltje

Vraag

Mijn 3C heeft af fabriek een standaard comfortline onderstel. Na verlaging heb ik last van wat geklop vanuit de voortrein.
Heb draagarm rubbers en koppelstangen al vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook alle rubbers etc zijn gecontroleerd en er is eigenlijk niets wat op slijtage wijst wat vervangen moet worden.
Nu las ik in een B6 groep op faceboek een stukje en daar had iemand t zelfde probleem. Hem werd geadviseerd om de koppelstangen te vervangen voor wat kortere en daar werd een mercedes versie geadviseerd.
Is dit een advies die klopt of kun je niet zomaar koppelstangen vervangen voor kortere types.
Mijn onderstel is ca 30 mm verlaagd dus zou dan je koppelstang ook ca die lengte korter moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 hour ago, dieseltje said:

Mijn 3C heeft af fabriek een standaard comfortline onderstel. Na verlaging heb ik last van wat geklop vanuit de voortrein.
Heb draagarm rubbers en koppelstangen al vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook alle rubbers etc zijn gecontroleerd en er is eigenlijk niets wat op slijtage wijst wat vervangen moet worden.
Nu las ik in een B6 groep op faceboek een stukje en daar had iemand t zelfde probleem. Hem werd geadviseerd om de koppelstangen te vervangen voor wat kortere en daar werd een mercedes versie geadviseerd.
Is dit een advies die klopt of kun je niet zomaar koppelstangen vervangen voor kortere types.
Mijn onderstel is ca 30 mm verlaagd dus zou dan je koppelstang ook ca die lengte korter moeten worden?

ik heb mijn B7 verlaagd met schroefset en hierbij moest ik ook korte koppelstangen gebruiken. zij leverde verschillende lengtes er bij  anders loopt de stabistang tegen je aandrijf as. bestuurders kant zat die er zo dicht op dat zeker wel moest. ik heb een set gebruik deze je ook nog in lengtes kunt afstellen..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@mikerosauer

Ik vermoed dat hij eerder tegen je draagarm aan komt dan tegen je as als hij lager hangt. maar dat terzijde.
Was mij wel opgevallen dat tijdens het plaatsen van de hoogte sensoren voor DCC, ik deze er niet op normale wijze tussen kon krijgen. Terwijl andere forum leden bij plaatsen van DCC onderstel dit probleem niet hadden. Mijn koppelstangen zijn dus te lang....
Heb jij evt part nummers van de kortere koppelstangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@mikerosauer
Ik vermoed dat hij eerder tegen je draagarm aan komt dan tegen je as als hij lager hangt. maar dat terzijde.
Was mij wel opgevallen dat tijdens het plaatsen van de hoogte sensoren voor DCC, ik deze er niet op normale wijze tussen kon krijgen. Terwijl andere forum leden bij plaatsen van DCC onderstel dit probleem niet hadden. Mijn koppelstangen zijn dus te lang....
Heb jij evt part nummers van de kortere koppelstangen?
Ik zal die even opzoeken die van mij kwam met de schroefset mee

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk


67a0508b3004f732d59baa2e67e0c8de.jpg
67e2ac709f344b07de1cd3fbaa73a10c.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij jouw staat de stabilisatorstang bijna onder een hoek van 45 graden met flink wat afstand naar de draagarm.
Bij mij ligt deze bijna horizontaal en zit op ca 1,5 tot 2 cm boven de draagarm.
Appart maar mischiem omdat ik maximaal laag staat .

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, dieseltje said:

Geen verschil tussen sportline onderstel of comfortlihe onderstel?

zij rekenen ook niet met flink verlaagde autos neem ik aan .

die ik je liet zien kan je in verschillende lengte(zitten verschillende lengte stukken bij) plaatsen en dan nog afstellen de laaste cm's

 

oja en die hoek is nog lange geen 45 graden de foto vertekend dat behoorlijk 

aangepast door mikerosauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteravond nog even de boel bij mij bekeken, nu de auto vlak op de grond staat.
Ik heb aan boven en onderkant van de stabilisator stang zat ruimte, dus wat ik voor ogen had was waarschijnlijk de stand met wielen van de grond.
Mijn koppelstangen zijn dus niet te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gisteravond nog even de boel bij mij bekeken, nu de auto vlak op de grond staat.
Ik heb aan boven en onderkant van de stabilisator stang zat ruimte, dus wat ik voor ogen had was waarschijnlijk de stand met wielen van de grond.
Mijn koppelstangen zijn dus niet te lang.
Dan moet je het in wat anders zoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt. Ik ga binnenkort even de koppelstangen loshalen en dan stukje rijden. Als dan het klapperen weg is, dan is het mijn stabilisatorstang. Rammelt en klappert het dan nog steeds, zullen we dieper moeten zoeken, of het voor lief moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden