Ga naar inhoud
  • 0

Welke motortjes?

Vraag

Is er te bekijken welke stelmotoren ik heb voor de electrische achterrem?

Mijn remklauw rechtsachter blijft hangen en ik dacht als ik het toch ga aanpakken kan ik ook de motortjes vervangen, er zitten al jaren scheuren in het huis van de motor.

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er twee types van waren klopt dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

De eerste versie is met torx uitgaande as 6-tand (tot 2008 dacht ik) en de nieuwere versie is met multi torx 12-tand uitgaande as. Heb ze destijds bij ali express vandaan gehaald en doen het nog steeds probleemloos en dit voor een pak minder dan de oem vw prijs. Zelfs op de ali spullen was het vw logo weggeschraapt.

aangepast door wulfke
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kan ze ook hier bestellen, maar ze geven niet aan welk versie het is. Ze kosten 65 euro.

Ik denk dat ik de hele achterkant gelijk aanpak. Nieuwe schijven, nieuwe blokken, revisieset klauw, nieuwe motortjes en nieuwe remslangen. Kan ie weer 14 jaar mee :-)

Deze: https://www.remonderdelen.nl/auto-onderdelen/remklauwen/vw-volkswagen/passat-variant-3c5/20-tdi-19959/43682

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Op ali express max 20eur per stuk. 

Destijds ook die ingreep gedaan en dan een setje blokken en schijven voor zowel voor en achter van Brembo met gecoate schijven voor een 220eur. Klauw revisie setje was wel oem VW en besteld via VIN nummer. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik ga deze gewoon eens bestellen en kijken of dat wat is.

Heb nu toch wat geld over :-) omdat ik zelf de televisie van 6 jaar gerepareerd had. Ook via Ali maar dan moet ik weer 3 weken wachten op de spullen. 65 euro is ook nog wel te doen voor zon motortje.

Ik kom uit op net geen 300 euro, achterschijven, achterblokken, remslangen, motortjes en revisieset voor de klauw.

Moet kunnen ik heb vorig jaar alleen APK gedaan zonder punten voor maar liefst 35 euro.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoi Martijn,

Mijn ervaring bij Ali is wisselend, heb motortjes die 3 jaar meegingen en eentje die het na 10 maanden begaf. Ze zijn idd wel goedkoop en ik heb altijd een reserve achterin liggen.

Die link die je aangaf ziet er redelijk uit voor die prijs, of het ook in de EU gefabriceerd is??

Wat wel een probleem is de stijfheid van de rubber afdichtring, ook met vet zijn ze lastig te monteren, er staat veel teveel spanning op, bij mij zijn zowel de behuizing ven de oude originele motoren gescheurd en die van Ali. Ik monteer ze alleen nog maar met Kit er tussen en geen afdichtring.

Maar wat Peter zegt: je hebt 6 of 12 tand torx, effe motortje loshalen is zo gebeurd. Bij Ali kun je in het bestelmenu aangeven of je 6 of 12 T wilt.

Succes!

aangepast door Willem nunspeet
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
2 uren geleden, martijn v o zei:

Is er te bekijken welke stelmotoren ik heb voor de electrische achterrem?

Mijn remklauw rechtsachter blijft hangen en ik dacht als ik het toch ga aanpakken kan ik ook de motortjes vervangen, er zitten al jaren scheuren in het huis van de motor.

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er twee types van waren klopt dat?

Als je het chasis nr geeft van jou auto kan ik het opzoeken in ETKA

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden