Ga naar inhoud
  • 0

Hopeloos of niet? Kras bumper


AlterEgo

Vraag

Mijn bumper is opnieuw geraakt door iemand die niet kan inparkeren. De bumper is 4 weken geleden nog maar volledig herspoten van een vorige "hit and run". 843 eur kost.

Op 2 jaar tijd heeft er al 3x iemand tegen mijn wagen gereden. Ik kan wel huilen. 

Deze keer lijkt het mee te vallen. Maar toch, een kras is een kras. Zeker op een nieuwe bumper.

De meeste krassen verdwenen al door er over te wrijven. Maar net boven de reflector lijkt het toch wat dieper. Denk je dat ik deze kan uit polishen? Of doe ik daar te veel kwaad mee? Kan dit gewoon met de hand? Welk product gebruik ik het best? 

Link foto:

r/AutoDetailing - Freshly painted and repaired rear bumper got hit again by someone who can’t park a car. Can I polish it out by hand? I don’t have any powertools. What kind of polish would I need? Thanks

Bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

DE foto is niet zichtbaar maar ik kan er wel wat over zeggen. Hanteer de volgende handelwijze om vast te stellen of een kras eruit te polijsten is: 

(geen 100% garantie maar het is gemiddeld genomen een goede indicatie)

Maak je vinger nat met je tong en wrijf over de kras. Wordt de kras onzichtbaar, dan is polijsten te overwegen, redelijke kans op herstel of in ieder geval verbetering.

Als de kras met de natte vinger zichtbaar blijft dan wordt het een spuitklus, of je moet met de lakstiften wetsanden aan de gang willen. Handmatig polijsten kun je met een handpad (oranje) en bijvoorbeeld Menzerna 400 of Angelwax Regenerate doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit er een kras in de lak, of ligt de verf van de andere partij op jouw lak? Ik kan het op de foto namelijk niet zien.

Indien het laatste, dan zou het goed weg te poetsen moeten zijn. Schaf de spulletjes aan die hierboven genoemd zijn en probeer het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden