Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter Skoda octavia 1.6 TDI CAYC


Roeland

Vraag

Hallo,

het roetfilter lampje brand de laatste maanden wat vaker dan normaal kan zijn dat dit komt door verandering in woon werk verkeer ivm thuis werken. Kan iemand zeggen hoe het mee het roet filter staat volgens onderstaande afbeelding?

en weet iemand waarom ik niet meer bij meetwaardeblok 8 kan en coderen 11 hier kom ik altijd zelf roetfilter regenereren zie foto zijn grijs

 

groeten Roeland

 

C67CBB61-EB41-4E31-8FC5-809E3656E9CE.jpeg

7E2AA8ED-9787-49DA-BB38-85EE74DDB3ED.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
15 uren geleden, Roeland zei:

Hallo,

het roetfilter lampje brand de laatste maanden wat vaker dan normaal kan zijn dat dit komt door verandering in woon werk verkeer ivm thuis werken. Kan iemand zeggen hoe het mee het roet filter staat volgens onderstaande afbeelding?

en weet iemand waarom ik niet meer bij meetwaardeblok 8 kan en coderen 11 hier kom ik altijd zelf roetfilter regenereren zie foto zijn grijs

groeten Roeland

Mag ik vragen waarom je dat doet? Ik neem aan dat je zo'n geforceerde regeneratie uitvoert terwijl de auto stilstaat, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Regenereren bij stilstand is natuurlijk niet ideaal. Ideaal is gewoon rijden volgens de schakelindicator (die houdt je bij regenereren dan namelijk langer in dezelfde versnelling) en ga 20-30 min op de provinciale weg of een 100km weg rijden. Ga niet planken, want dan zal de motor juist niet gaan regenereren omdat dan de thermische belasting te hoog wordt voor de motor/uitlaat.

Je rijgedrag met korte stukjes is natuurlijk niet ideaal voor een diesel. Voer dan tenminste het regenereren uit zoals het bedoeld is.

Ik zit in dezelfde situatie. Weliswaar geen problemen met het roetfilter, maar ik maak nauwelijks nog kilometers, laat staan dat ik lange stukken rij. Juist daarom zorg ik ervoor toch op zijn minst elke 2 weken toch een flinke rit te maken. Dat is gewoon beter voor zo'n auto tijdens Corona.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden