Ga naar inhoud
  • 0

pin bezetting BCM


richardo128

Vraag

Hallo,

weet iemand wat de pin beztting is van de connectoren die aan de BCM zitten?

Ik heb vandaag mijn trekhaak elektra aangesloten (2 draadjes op de can-bus in connector A en nog 1 in connector C).

Omdat aan te kunnen sluiten, heb ik de connectoren uit de BCM gehaald.

De trekhaakmodule werkt, want als ik het even controleer met een fietsendrager, doet de verlichting, remlichten en knipperlichten het gewoon...

Maar ik krijg nu een foutmelding van de ACC dat deze niet actief is. Nu weet ik niet of dat komt door het ontkoppelen van de accu of dat er mogelijk iets niet goed zit bij 1 van die connectoren. Als het iets met de connectoren is, kan ik nog even kijken of er pinnetje scheef zit, de connector nog een keer opnieuw vastzetten etc...

Ik heb al heel wat zitten zoeken, maar kan de pin-layout van de connectoren niet vinden... help!!

gr. Richard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
17 minutes ago, Tarabass said:

He Peter,

ik zie hier niet direct de link tussen de connectoren in deze lijst en de 3 grote connectoren (A, B en C) die in de BCM zitten..

Die connectoren zijn dat wel weer te splitsen in 2 losse rijen met contacten, maar dan zijn het er 6 en heb ik helemaal geen idee hoe de pinbezetting uit dit doc overeenkomt met de connectoren in de BCM.

Ik zie in http://www.kfz.josefscholz.de/Klemmenbezeichnung.html wel dat pin 58 (die moest ik aftappen in connector C) voor de achterlichten is.

Maar kan het ook zijn dat er de ACC niet uitkomt op de BCM (en dat de storing komt doordat ik de accu heb afgekoppeld)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet veel van ACC, maar heb je al met de auto gereden? Vaak krijg je meldingen die naar een stukje rijden weggaan. De auto uitlezen en eventuele fouten weggooien lijkt mij het slimst.

Maar misschien dat anderen weten of het loskoppelen van de accu invloed heeft op ACC uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, richardo128 said:

Hallo,

weet iemand wat de pin beztting is van de connectoren die aan de BCM zitten?

Ik heb vandaag mijn trekhaak elektra aangesloten (2 draadjes op de can-bus in connector A en nog 1 in connector C).

Omdat aan te kunnen sluiten, heb ik de connectoren uit de BCM gehaald.

De trekhaakmodule werkt, want als ik het even controleer met een fietsendrager, doet de verlichting, remlichten en knipperlichten het gewoon...

Maar ik krijg nu een foutmelding van de ACC dat deze niet actief is. Nu weet ik niet of dat komt door het ontkoppelen van de accu of dat er mogelijk iets niet goed zit bij 1 van die connectoren. Als het iets met de connectoren is, kan ik nog even kijken of er pinnetje scheef zit, de connector nog een keer opnieuw vastzetten etc...

Ik heb al heel wat zitten zoeken, maar kan de pin-layout van de connectoren niet vinden... help!!

gr. Richard

 

@BARRY_TDI: zou je dit topic naar de 3G-electronica kunnen verplaatsen? Vraag is nml voor een Passat van 2016. Foutje gemaakt met te veel browser-tabs open ;-) Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, Tarabass said:

Ik weet niet veel van ACC, maar heb je al met de auto gereden? Vaak krijg je meldingen die naar een stukje rijden weggaan. De auto uitlezen en eventuele fouten weggooien lijkt mij het slimst.

Maar misschien dat anderen weten of het loskoppelen van de accu invloed heeft op ACC uitschakelen.

Ik heb al even een stukje met de auto gereden. Na het aansluiten van de accu, krijg ik namelijk een hele hoop 'storingen' die allemaal weer weg gaan. De vorige keer dat de accu los was ook eentje van de ACC, maar die verdween ook na een stukje rijden/opnieuw starten.

Dit keer heb ik die BCM-connectoren ook los gemaakt en gaat die ACC-storing maar niet weg ;-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 17-11-2020 at 06:57, wulfke said:

Kunt u ondertussen al foutloos trekhaken of was er nog iets anders aan de hand ?

Hoi Wulfke,

Met hulp van Jaap kon ik al snel foutloos trekhaken, maar de melding van de ACC bleef.

Door de Dealer is een nieuwe radarkop geïnstalleerd en geprogrammeerd. Daarbij hebben ze blijkbaar eerst het coderen van Jaap overschreven en daarna opnieuw uitgevoerd.

Mijn angst was dat ik door het loshalen van de BCM stekkers, iets fout had gedaan... Daar zat het dus niet in.

Ik vermoed dat de radarkop kapot is gegaan door het (ont)koppelen van de accu... Maar gelukkig niks door mezelf veroorzaakt door stekkers uit de BCM halen om de trekhaak-module aan te sluiten ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden