Ga naar inhoud
  • 0

Beste rij-stand voor de GTE ?


koert

Vraag

Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen,

Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden..

Verder ook gemerkt dat t voorverwarmen van de auto op de kabel vervolgens ook heel veel scheelt.

De test bestond uit:

 

- 6 Dagen achter elkaar exact dezelfde rit,deze bestond uit n stukje snelweg,daarna een "80" weg met veel stoplichten en nog wat straten.De enkele reis afstand bedroeg 24 Km

 

1e twee dagen; accu's volgeladen (gaf 50km aan) gereden in B stand--> echte actieradius 35 km..

 

2e 2 dagen; auto en accu's voorverwarmd tot 21gr en accu's volgeladen (gaf 51km aan) gereden in B stand ---> echte actieradius 42km

 

3e 2 dagen:auto en accu's voorverwarmd tot 21gr,accu's volgeladen(gaf 52km aan)gereden in D stand ---> echte actieradius 48 km !!

 

Zo'n verschil had ik zelf niet verwacht,het scheelt dus wel 13 Km !! of je in B of D stand rijd en de auto en accu's op temperatuur zijn of niet...wow

In de laatste stand haalde ik dus ook precies weer tot de oprit en had nog 1 km over.

 

Wel fijn om te weten wat ik vooral in de Winter moet doen..

 

Overigens is in Hybride modus bij lange ritten de B stand wel weer effectiever had ik t idee bij afgelopen vakantierit naar Frankrijk,Je houd dan steeds genoeg over in de accu's om bij steil of lang bergop een flinke elektrisch boost te houden wat natuurlijk veel zuiniger is dan met benzine bergop.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
18 uren geleden, koert zei:


Nee klopt idd,ik bedoel ook t cold package van auto's uit zweden,duitsland etc.Mijne is uit zweden,dan zit er standaard n standkachel in die als optie in Ned. idd niet leverbaar is/was.Ook heeft de auto tussen de bank en voorstoelen perfect passende soort kunstof/rubberen matten met een rand,ideaal voor modderpotenemoji3.pngin de winter en verder idd verwarmde (koplamp)sproeiers,spiegels,stoelverw

ja dat is het , de rubber matten en kofferbakrubber zit er ook bij , dit laatste geeft wel veel beweging in de kofferbak , alles schuift van links naar rechts en voor naar achter  lol   om dit +/- op te lossen heb ik mij opplooibare bakken aangeschaft die ongeveer ( lol ) alle spatsie oplost wat het schuiven min of meer tegen houd  :)

https://www.google.com/search?q=plooibare+bakken&sxsrf=AOaemvILk-VTWFN5X8sbDY0NxgkvpFR8DA:1634983321939&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=2ahUKEwjam_jAo-DzAhUwRfEDHSPDDL4Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1600&bih=757&dpr=1

maar het is niet 100%  lol 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik het goed begrijp kun je dus het beste min laden op 80% zetten zodat hij bij de ingestelde tijd de laatste 20% de accu vol laadt en het interieur verwarmt. Ik heb trouwens een laadpaal thuis

 

Ik heb nu namelijk het op 100% staan en heb het idee dat hij daarom op de ingestelde tijd niet warm is of zie ik het verkeerd.

Want dan laadt hij gelijk door naar 100% en smorgens bij de ingestelde tijd gaat hij dan maar ff aan voor het verlies naar 100% te werken of gaat hij evengoed aan om toch het interieur op te warmen naar de ingestelde tijd...

Ik heb op het moment 5k aan overproductie van mijn zonnepanelen dus laad hem steeds bij als ik thuis ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je haalt t meeste rendement uit de accu als die niet heel koud is,dus als je de laatste 20 % laad voor de vertrektijd wordt de accu iig al volgeladen en is ook alvast wat opgewarmd door t laden.Interieur voorverwarmen doe ik dan ook meestal maar stel die zeker een kwartier voordat ik echt wegrijd in en. 2 graden warmer dan dat ik zou willen.
Meestal "klopt" t dan wel aardig als ik wegrijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 25-9-2020 at 19:35, Vdub said:

en met de Tuning erop blijft de motor in GTE modus aan EN laadt ie ook bij..

Leg uit a.u.b. want ik heb sinds vandaag de GTE ;) .. wat voor tuningstips zijn er al?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 12-8-2022 om 15:58, Tikra zei:

Leg uit a.u.b. want ik heb sinds vandaag de GTE ;) .. wat voor tuningstips zijn er al?

 

ik vind dat er maar 1 optie is en dat is motor+baktuning, bij JD leveren we/ze ook alleen de optie van beide.

Gaat naar ca 300PK en 500Nm. Zwakste punt is en blijft  de turbo, ze gaan ongetuned stuk maar ook (net) getuned ploffen ze..
Gelukkig zijn die niet heel duur en vlot te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-8-2022 at 21:44, Vdub said:

ik vind dat er maar 1 optie is en dat is motor+baktuning, bij JD leveren we/ze ook alleen de optie van beide.

Gaat naar ca 300PK en 500Nm. Zwakste punt is en blijft  de turbo, ze gaan ongetuned stuk maar ook (net) getuned ploffen ze..
Gelukkig zijn die niet heel duur en vlot te vervangen.

is het dan beter om bij het tuning de turbo direkt mee te vervangen? wat kost zoiets? Onze Passat heeft nog een 30k gereden.

 

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-1-2021 at 13:33, tvc15 said:

Ik heb gemerkt dat als je een vertrektijd met voorverwarming programmeert terwijl hij aan de lader staat, de auto warmer wordt dan bij inschakelen van de verwarming kort voor vertrek via het schuifje in de app. Ik heb de temperatuur op 22 graden ingesteld. 

Zo warm als met een echte standkachel wordt hij niet, maar toch wel aangenaam warm. Bij temperaturen onder de -5 zie ik ook nog wel ijsresten op de voorruit.

ik ben nog nieuw met de GTE maar hoe kan ik de auto voorverwarmen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij vertrektijdinstellingen kan je kiezen of je wilt laden, laden en klimatiseren (verwarmen als het koud is, koelen als het warm is buiten, je kan de doeltemperatuur instellen), of alleen klimatiseren. Ik heb een screenshot uit We-Connect toegevoegd, maar je kan dit ook in de auto instellen.

52B68E93-5B34-4F9B-B061-AC1432F67BCF.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is iets dat ik bijna nooit doe omdat ik soms van ergens thuiskom en ik nooit weet heb ik de auto nodig binnen enkele uren of niet , maar voor zij die elke morgen om 7uur naar hun werk moeten is het een enorm pluspunt , s'avonds aanhangen en s'morgens vertrekken

 

aangepast door bert111
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden