Ga naar inhoud

3C inruilen voor B8?


henkdo

Aanbevolen berichten

Onze Passat Variant 2008 2.0 tdi CBAB heeft inmiddels 360.000 km op de teller en is toe aan een nieuwe distributieriem.
Afgelopen jaar weinig onderhoudskosten gehad maar met een nieuwe distributieriem en wat andere mankementjes zou dat de komende tijd wel flink kunnen gaan oplopen (ik schat naar 1.000 - 1.500 Euro).

Zie op internet diverse leuke Passats B8 2015 staan met 110.000 - 140.000 km op de teller voor rond de 13.000 euro. 
Goed idee om nu de 3C in te ruilen voor een B8 2015? Zijn er nog aandachtspunten / tips bij een eventuele dergelijke inruil?
Verneem graag van jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt bekend: ik heb 2 jaar geleden mijn 2008 B6 variant 2.0TDI (170PK, 280.000km) ingeruild voor een 2015 B8 BiTDI (240PK).
Zelfde reden als bij jou: disti riem moest vervangen worden, duo-massa vliegwiel was kapot en er moesten 2 nieuwe banden op.

Gezien het feit dat jij 360.000km met je huidige auto hebt gereden en weer een Passat overweegt, duidt wel dat deze VW wel bevalt.
Dan zou ik het zeker doen. De B8 is nog iets ruimer, stiller en het interieur is erg mooi afgewerkt.
Ik heb ook even gezocht wat het huidige aanbod is (30 stuks) en 22 daarvan hebben een handbak.

Mocht je een DSG overwegen (ik wil niets liever meer) dan moet je even opletten. Als ik mij niet vergis, hebben de 120pk versies een 'droge DSG7' bak en die hebben meer onderhoud nodig dan een natte DSG bak (met olie). 

Je kan ook overwegen om nog even door te rijden. Over een jaar of 2 verwacht ik een nieuw model Passat en dan zakt het oude (B8) model in prijs.

Tegen die tijd verwacht ik dat veel mensen een diesel omruilen voor een EV (ID.3 of ID.4), wat de prijs van oude diesels ook doet zakken.
En dan kun je wellicht een 150PK (of mss een BiTDI) aanschaffen voor een leuke prijs ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

B8 met wat opties en een km stand van 110-140dkm, dat is een 1.6tdi neem ik aan? Helaas is het aanbod in 2.0tdi's best schaars hier in NL, waardoor ze nog steeds redelijk aan de prijs zijn. Je kan eventueel ook in Duitsland kijken, veel van de aangeboden 2.0tdi's hier zijn toch geïmporteerd vanuit Duitsland.

Als er verder niks aan je 3C scheelt, bijv. geen olielekkage, geen huilende versnellingsbak, geen roestplekken hier en daar, dan zou ik nog lekker door rijden met die 3C. Als je nu je 3C probeert te verkopen, dan krijg je er iets van 2 á 2500 euro voor. Of te wel, je gaat er minimaal 10k (12 tot 13k zou ik zelfs zeggen voor een 2.0tdi) bovenop betalen voor een B8.
Maar goed, als je zegt van ik heb het geld liggen (jouw geld jouw keus), doe er verder niks mee en de 3C begint nu wel te vervelen. Dan zou ik zeggen: ga lekker een stukje proef rijden met een B8, naar mijn ervaring rijd het wel wat beter dan de 3C. 
Houd trouwens wel rekening met het feit dat je bij de B8 niet zomaar van alles kan aanpassen zoals dat bij de 3C kan, als je er 1 gaat aanschaffen, kijk dan naar de Passat met wat er minimaal op moet zitten volgens jou.

Opzich scheelt er niet veel aan de 1.6/2.0tdi van tegenwoordig, maar je kan nog altijd pech hebben, zoals ik...
Aandachtspunten bij de 2.0tdi:
- piepende geluid van de distributieriem -> productiefout o.i.d. nadat ze eenmaal vervangen zijn, komt dat geluid niet meer voor als het goed is.
- lekkende waterpompen, kan voorkomen, zitten er 3 onder (2 elektrische)
- vibrerende geluid bij 1800-2000 toeren vanuit de achterkant van de snelheidsteller, iets met airco leidingen die tegen elkaar trillen. 

Verder letten of ie soepel start, geen vreemde geluiden maakt als je naar links of rechts stuurt, de manier waarop ie remt enz enz.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties! Gaan paar Passat's bekijken om te zien of we een goede deal kunnen doen.
Ik heb het gevoel dat onze huidige Passat echt zwaar onderhoud gaat krijgen (koppeling is ook niet 100%) en daar heb ik niet zoveel zin in.
Wel lastig om nu in de stel 15 Passats (2015 / tot 150.000km / tot 14.000 euro) die op internet staan in het noordoosten vh land een keuze te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, henkdo zei:

Echtgenote wil ook nog naar Volvo V60 Diesel kijken. Nog ervaringen van forumleden met Volvo V60 D?

Nee, zelfs als ik heel hard nadenk schiet me geen naam te binnen van iemand hier die een V60 heeft.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, henkdo zei:

Echtgenote wil ook nog naar Volvo V60 Diesel kijken. Nog ervaringen van forumleden met Volvo V60 D?

De D6 (hybride) zou ik iig overslaan.

Een V60 D4 zit in hetzelfde gewichtsklasse of ietsjes zwaarder zelfs, maar is wel een stuk kleiner, houd dat in gedachte. 
De Passat B8 is wel weer wat groter dan B6/B7, zou eerst even bij een B8 gaan kijken. Dan wil je die Volvo niet eens meer bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henk,


Ik rij nu 1,5 jaar een 2014 V60 2.4 D5 Rebel Blue) smurf R-design.

Heerlijke auto’s! Tussen 2010-2015 alleen diesels kopen met 5-pitters. Veel 4-cilinder diesels hebben problemen). Daarnaast is een D6 PiH heerlijk, 280pk en 600Nm wil wel, maar de financiële voordelen wegen in de verste verte niet op tegen de kosten van onderhoud. Vandaar de keuze voor de onverwoestbare 5-pitter. Enige zwakke punt van deze motor is het druklager wat bij mij natuurlijk weer kapot moet gaan, maar dat terzijde.

De V60 is op alle vlakken, buiten het design van het interieur, een stap boven de B6 en B7. Het rijdt en stuurt ook nog eens beter dan deze generaties Passats. Of het beter rijdt dan de B8 weet ik niet, dat schijnt ook een flinke stap naar voren te zijn tov de B7.

Een heel aantal begrijpen mij keuze nog niet maar ik wilde enkel en alleen de Volvo V60 in de uitvoering zoals ik hem gekocht heb; R-design, Rebel Blue, 2.4 D5 5-cilinder met 215pk (geloof me, het vinden van een Passat is makkelijker ). Het is een hate/like kleur, maar ik stap elke dag met veel plezier in de auto en ik weet zeker dat ik hem op de parkeerplaats terug vindt


Succes met de keuze.
0ceed3d6d54c5a1d539fc7d454199c51.jpg

8a18267ae644936ea44ae6fffea150d7.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, JimyB said:

Maar maar maar t is een Volvo ?
Maatje van mij is van de 3C overgestapt op de 3G, had ook de volvo op t oog.
Viel af omdat ie minder fijn was dat de Passat, en een stukkie kleiner.

 

ja en ?? wat maakt dat uit dat een volvo is zijn prima autos hoor . en zullen we die keuze over laten aan die gene die er wel belang bij heeft . ipv zon belachelijke reactie.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, mikerosauer said:

ja en ?? wat maakt dat uit dat een volvo is zijn prima autos hoor . en zullen we die keuze over laten aan die gene die er wel belang bij heeft . ipv zon belachelijke reactie.... 

Oh was niet zo bedoeld hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, de meeste schreeuwen vanaf de zijlijn maar hebben nog het spelletje nog nooit gespeeld.

De V60 2010-2018 rijdt beter dan een Passat 2005-2014. Model erna kan ik niet beoordelen, dat geldt voor zowel de nieuwe V60 als de nieuwe Passat.

Maar fijn dat “jullie” liever in grijze of zwarte Passats rijden, dan hoef ik niet zo’n saaie kleur te kiezen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Fopperr said:

rijdt beter

Dat is per persoon natuurlijk verschillend, maar ik heb een keer in een V40 gereden en dat was ook niet verkeerd om eerlijk te zijn. (T5-r, met de heerlijke 5 cylinder)
 

 

21 minutes ago, Fopperr said:

saaie kleur

Je hebt wel een gaaf bommetje op wielen in die kleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mikerosauer zei:

ja en ?? wat maakt dat uit dat een volvo is zijn prima autos hoor . en zullen we die keuze over laten aan die gene die er wel belang bij heeft . ipv zon belachelijke reactie.... 

Over belachelijk reageren gesproken. Pot of ketel????

Maareh laten we het netjes houden en vraag anders eerst hoe iets bedoeld word.

En natuurlijk ieder zn ding he. Anders had iedereen in een reflex zilveren 3BG 1.9 TDI variant gereden en was de mijne niet meer bijzonder geweest ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden