Ga naar inhoud
  • 0

discover media pro zonder DAB+


luiebas

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een DAB antenne en antennemodule zal ook nodig zijn. Volgens wat ik las uit wat rondsnuffelen kan het soms met de bestaande unit mits deze een aansluiting heeft voor DAB en dan moet de functie ook nog vrijgeschakeld worden (en vermoed dat dit niet zomaar even met vcds of via de dealer kan). 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een DAB antenne en antennemodule zal ook nodig zijn. Volgens ik wat ik las uit wat rondsnuffelen kan het soms met de bestaande unit mits deze een aansluiting heeft voor DAB en dan moet de functie ook nog vrijgeschakeld worden (en vermoed dat dit niet zomaar even met vcds of via de dealer kan). 

wat ik begreep  dat je alleen de antenne module moet vervangen voor DAB+ (Calearo 7590007 DAB deze gebruik k daar voor ) deze wat op de B style zit weg gewerkt 

   zo gaat het namelijk ook gebeuren in mijn B7 voor de wissel naar DM

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, mikerosauer zei:

wat ik begreep  dat je alleen de antenne module moet vervangen voor DAB+ (Calearo 7590007 DAB deze gebruik k daar voor ) deze wat op de B style zit weg gewerkt 

   zo gaat het namelijk ook gebeuren in mijn B7 voor de wissel naar DM

 

 

Voor jouw B7 zal dat wel gaan werken met die Calearo antenne (heb ik ook in mijn 3C gezet) maar in de B stijl zal je lang mogen zoeken want daar zit niks van antenne of antenne module. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, luiebas zei:

In mijn Passat B8 uit 2006 zit een discover media pro. Er zit helaas geen DAB+ op. Vraag mij of of dit eenvoudig is te upgraden??

Indien de unit in het handschoenkastje een zwarte DAB aansluiting heeft zal het een kwestie zijn van een DAB antenne en kabel te plaatsen. De unit laten coderen en de functie vrijgeven. Indien de unit in het handschoenkastje deze aansluiting niet heeft dan dien je deze te vervangen door een wel compatibele versie maar hierop in component protection aanwezig dus deze moet je dan ook zien te unlocken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, wulfke said:

Indien de unit in het handschoenkastje een zwarte DAB aansluiting heeft zal het een kwestie zijn van een DAB antenne en kabel te plaatsen. De unit laten coderen en de functie vrijgeven. Indien de unit in het handschoenkastje deze aansluiting niet heeft dan dien je deze te vervangen door een wel compatibele versie maar hierop in component protection aanwezig dus deze moet je dan ook zien te unlocken. 

Heb je toevallig een voorbeeld hoe dat er uit moet zien? Dan ga ik hem even los schroeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn standaard niet uitgerust met dab als je dit nu ook niet hebt. Als je dab wil dien je de main unit te vervangen voor 1 met dab en achter in je style de fm antennen te vervangen voor 1 met dab en fm. Unit dien cp vrij gemaakt te worden of gematched met jouw auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden