Ga naar inhoud
  • 0

Parkeerden automatisch inschakelen


koert

Vraag

Ik vroeg me af of het mogelijk is bij mijn GTE B8 3G de elektrische parkeerrem automatisch in te schakelen bij uitschakelen contact,ik heb t idee dat dat namelijk eerst wel t geval was maar nu niet meer en weet niet hoe ik dat "uit" heb gezet, soms vergeet ik t wel eens na uitschakelen contact en meteen uitstappen dus automatisch aan zou wel zo handig zijn..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had het idee dat wanneer ik de auto hold inschakel de handrem er automatisch op ging bij uitschakelen van het contact. Bij het uitzetten van de auto hold doet hij dit niet meer. Enkel weet ik niet dat wanneer je de auto hold aan zet hij dan ook aan blijft bij het terug inschakelen van het contact nadat het contact eens uit is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je Autohold aan hebt staan dan gooit ie automatisch de handrem erop zodra de motor uit gaat of als het contact wordt uitgezet, of als je stil staat en je gooit de deur aan de chauffeurs kant, dan gaat de handrem er ook automatisch op. (best vervelend soms...)
Autohold blijft wel aan staan, als je het aan hebt gezet.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je Autohold aan hebt staan dan gooit ie automatisch de handrem erop zodra de motor uit gaat of als het contact wordt uitgezet, of als je stil staat en je gooit de deur aan de chauffeurs kant, dan gaat de handrem er ook automatisch op. (best vervelend soms...)
Autohold blijft wel aan staan, als je het aan hebt gezet.
Werkt ook alleen als je gordel draagt. Teminste in de b7

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de B8 moet je ook de gordel om hebben
Maar als je een automaat hebt, waarom wil je dan persé de handrem erop als je uitstapt ? In de 'P' stand gaat de auto echt nergens heen hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Jan, ja klopt maar de auto hobbelt  dan een klein beetje op en neer en wordt tegengehouden alleen door de bak, dat leek me niet zo goed voor de bak en heb liever dat de rem de wielen staat zodat hij echt vast staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, JanSL zei:

In de B8 moet je ook de gordel om hebben emoji6.png
Maar als je een automaat hebt, waarom wil je dan persé de handrem erop als je uitstapt ? In de 'P' stand gaat de auto echt nergens heen hoor emoji106.png

Hmm... voor zover ik het me kan herinneren, heb ik de Passat een aantal keren moeten verplaatsen, dit heb ik dan zonder gordel gedaan een paar keer. Autohold bleef gewoon geactiveerd staan. De werking van de handrem enz. bleef hetzelfde als wanneer ik me gordel om had. ?

Ik heb geen DSG trouwens.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt mannen, iedereen had gelijk !"AutoHold"moet aanstaan als dan het contact uitgeschakeld wordt gaat de parkeerrem er automatisch op, als daarna weg gereden wordt terwijl de parkeerrem er op staat gaat deze vanzelf weer los. Dit was exact wat ik wilde :-) overigens maakt gordel vast of los bij mij niet uit hiervoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, koert zei:

Bedankt mannen, iedereen had gelijk !"AutoHold"moet aanstaan als dan het contact uitgeschakeld wordt gaat de parkeerrem er automatisch op, als daarna weg gereden wordt terwijl de parkeerrem er op staat gaat deze vanzelf weer los. Dit was exact wat ik wilde :-) overigens maakt gordel vast of los bij mij niet uit hiervoor.

Laatst bewust de auto verplaatst zonder gordel om ter bevestiging, ook hier werkte alles zoals wanneer ik normaal de gordel om heb.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden