Ga naar inhoud
  • 0

HULP- koppelingspedaal op eens in het niets


Tikra

Vraag

wie kan mij helpen - bij het schakelen op eens trap ik de koppeling door op de grond, komt niet terug. van hand kan ik hem wel terugtrekken maar ook weer indrukken, wat is hier gebeurt?

ik hoop dat mij iemand kan helpen 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 hours ago, Vdub said:

Of de hoofdcilinder lek, je kan wel een paar keer trappen en kijken of het onder de bak uit lekt

Als de hoofdcilinder lek is, lekt die dan naar binnen?

Het rare is dat het in een klap gebeurt is, gevoel als of een koppelingskabel er afgesprongen is of geknapt is.

Is het zelfs te doen, want de auto kan niet meer rijden ... (als die bak eruit moet heb ik een probleem) - heb wel een ambulance maar geen auto meer om mee te trekken :(

 

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, marijnensam said:

Oke ik zit in Noordwijkerhout. Heb die in de bak liggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

hoop dat ik morgen na mijn werk kan kijken ... wat wil je ervoor hebben (nieuw/ gebruikt)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de hoofdcilinder lek is, lekt die dan naar binnen?
Het rare is dat het in een klap gebeurt is, gevoel als of een koppelingskabel er afgesprongen is of geknapt is.
Is het zelfs te doen, want de auto kan niet meer rijden ... (als die bak eruit moet heb ik een probleem) - heb wel een ambulance maar geen auto meer om mee te trekken
 
Als er druppels onder de bak hangen dan is die in de bak lek, dan moet de bak eraf pb anders even

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat ga ik zo doen ... gedaan .. lijkt vol te zijn, het rare is dat ik zonder tegendruk het pedaal naar voren en naar achteren kan bewegen .. iemand een idee?

 

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook zoiets gehad, was toen (uiteindelijk) een scheurtje in de aansluiting van het oliereservoir op de hoofdcilinder.
Hierdoor kwam er lucht in de leiding waardoor het pedaal zelf weg viel.
Bij mij bleef het olieniveau mooi op peil, daardoor was "men" vrij zeker van dat de cilinder in de koppeling niet lekte.

Kosten bij de dealer: 174  euro (nieuw reservoir, montage, nieuwe olie, ontluchten)



 

 

aangepast door JanP64
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tussen pedaal en koppeling .. heb het laten repareren (bij Jos, was een rib uit mijn lijf, vanwege halen en brengen van de auto) ....

had helaas geen tijd en ruimte om het zelfs te doen ... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden