Ga naar inhoud
  • 0

versnellingspook trilt soms zacht in 6e versnelling


esmamaju

Vraag

hallo allemaal, 

Sinds kort trilt de versnellingspook soms een beetje als ik het gas los laat in z'n 6. Zodra ik maar iets gas geef is het direct weg. Je ziet het ook niet trillen, maar puur voelbaar als je de hand erop legt. Verder schakelt hij soepel. Iets om zorgen om te maken of normaal? Hij heeft nu 203000 km op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok bedankt voor je snelle reactie,  als ze eruit liggen dan zou het altijd moeten zijn toch? Nu soms wel en soms niet...ik ga de passat komende week weer nieuwe olie geven op de brug. Zal gelijk eens kijken. Hoe kan ik dit het beste testen? Moeten de wielen los zijn of maakt het niet uit? Mijn doe het zelf garage heeft twee verschillende bruggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, marijnensam zei:

Wagen omhoog brengen en aandrijfassen controleren op speling, grote kans dat diff lagers eruit liggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

dan liggen de lagers er al heel gauw uit, zal van de week even een auto met <10dkm proberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, marijnensam zei:

Vind je? Heb ze al met veel lagere km stand gezien. Vw bakken zijn niet bepaald de sterkste en meest betrouwbare.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

ik doe (95% qua aandeel vag/andere merken) onderhoud aan VW-groep auto's en de keren dat ik een defecte bak binnen krijg is heel klein.. de laatste 15 jaar denk ik dat ik in totaal 3 bakken heb gewisseld, en een enkele mechatronic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag 300 km gereden, als de auto nog niet warm gereden is en in zn 6 zit merk ik niets. Na een stuk rijden begint het heel licht te trillen zodra ik het gas los laat. Zodra ik maar heel even aan het gaspedaal kom is het direct weg. Puur voelbaar als m'n hand op de versnellingspook ligt. Als de lagers eruit zouden liggen dan moet het toch altijd zijn of heb ik dit mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik doe (95% qua aandeel vag/andere merken) onderhoud aan VW-groep auto's en de keren dat ik een defecte bak binnen krijg is heel klein.. de laatste 15 jaar denk ik dat ik in totaal 3 bakken heb gewisseld, en een enkele mechatronic.
De laatste 16 jaar bij de vw audi zon 20 bakken gedaan, handbakken wel te verstaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden