Ga naar inhoud
  • 0

Wie doet elektronica?


Paul Westbroek

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe manifesteert de storing?

Waar bevind de storing zich specifiek.

Heb je de bedrading op op knelpunten, beschadigingen of een deukje versmalling gecontroleerd.

Plaatselijk dan het ook smal uitgerekt zijn.

Is het gekomen na werkzaamheden.

Het kan ook connector zijn die slecht contact maakt.

Als je het kabeltje beweegt doet hij het af en toe wel.

Kan je de boel uitlezen?

Graag meer info, dan kan je beter geholpen worden.

 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit schreef ik eerder. Heb zelf nog geen visuele controle gedaan omdat ik niet 100% weet wáár ik moet kijken de 2e foto van schema heb ik uit d post van ed....die is van n diesel. Weet niet of ik die ook op mijn 2.0 tsi benzine heb zitten. Die heb ik nog niet vervangen dan....

Screenshot_20200910-115226_Chrome.jpg

aangepast door Paul Westbroek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, J.J said:

Hoe manifesteert de storing?

Waar bevind de storing zich specifiek.

Heb je de bedrading op op knelpunten, beschadigingen of een deukje versmalling gecontroleerd.

Plaatselijk dan het ook smal uitgerekt zijn.

Is het gekomen na werkzaamheden.

Het kan ook connector zijn die slecht contact maakt.

Als je het kabeltje beweegt doet hij het af en toe wel.

Kan je de boel uitlezen?

Graag meer info, dan kan je beter geholpen worden.

 

Ok dus de misfires hen heb ik al aangepakt door bobines & bougies te vervangen. Kan me nu nog de lucht massa meter vervangen. Beide sensoren boven en onder ook vervangen. Aardrik heeft intake clean gedaan én stage 1 gechipt & dsg vrijgeschakeld. Heb een k&n inleg filter geplaatst. Las dat je daarna ook de sensor moet vervangen.......info tot zover ?

Screenshot_20200910-224104_OBDeleven.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt een beetje op mijn verhaal idd.
Ik heb destijds eerst geprobeerd met een 70 cm te vervangen maar dat bleek niet voldoende. Ik heb toen uit een kabelboom de bedrading gehaald die van de ecu naar de gasklep gaat. Deze heb ik naast de huidige kabelboom gelegd.
Wat je ook kunt controleren is de compressie. Ik had ook epc meldingen door 1 ingeslagen uitlaatklep.
Al deze reparaties zijn bij Aadrik/Cardrik gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die Engine Torque, kijk eens even of je DV nog heel is, wat betreft die ene misfire, komt die altijd terug op cyl 3? Je zou dan evt nog even kunnen kijken wat de compressie is op die cyl tov de andere, iets afwijken mag, dus bijv 12bar op 1,2,4 en een bar/anderhalf ofzo minder op 3 kan nog, maar als het verschil te groot wordt dan is er iets mis met die cilinder, bijv een lekkende klep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey vdub . Ik heb er een nieuwe  dv+ van GFB in gezet. Denk niet dat die t begeven heeft. En wat betreft de compressie dat kan ik zelf niet. Dat zou aadrik moeten checken voor me. Maar die heeft 3 maanden geleden mn intake nog gecleaned. Dan zou t ook aant licht gekomen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een intake schoonmaakt doe je de inlaatkleppen, de uitlaatkleppen kom je niet bij. Je moet echt specifiek gaan meten. 
dus koude motor en elke bougie eruit en zien hoeveel compressie elke cilinder geeft. Bij mij was het verschil een 0.5 

maar waarom stuur je aadrik niet even een bericht, we hebben hetzelfde met mijn cc mee gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even rekenfoutje idd; 10 psi is geen 0,5 bar maar 0,7 bar. Ik heb de foto’s er even bij gezocht en daarop is af te lezen dat het 15 psi was dus 1,05 Bar verschil tussen de hoogste en de laagste compressie.
(Het is inmiddels ook al weer 2 jaar terug)

9a3e5113c67d47e3f83aa526a6916288.jpgf2a022642df1df6b562b90bf24b806fb.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, EdB6CC zei:

Ik heb het met de nieuwe kop erop na de tijd uiteraard niet gemeten. Heb er een kop op van 211 pk met nokkenassen etc. Gaat goedemoji51.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Die van Rob was toch sneller?? Heb

ik van horen zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden