Paul Westbroek Geplaatst 10 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 (aangepast) Vinnie P bij wie moet ik wezen voor mn nieuwste probleem met de epc? Gr Paul 10 september, 2020 aangepast door Paul Westbroek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 10 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 ** verplaatst ** hoi @Paul Westbroek bedoel je een garage? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paul Westbroek Geplaatst 10 september, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 (aangepast) Nee man binnen de groep? Heb weer problemen met de epc. Verdenk een kabelbreuk anders is het aardrik.... 10 september, 2020 aangepast door Paul Westbroek 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 10 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 Heb je nog een toelichting van je klachten en eventuele storingcodes. Even geduld hebben of er iemand hier reageert en je wilt helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 J.J Geplaatst 10 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 (aangepast) Hoe manifesteert de storing? Waar bevind de storing zich specifiek. Heb je de bedrading op op knelpunten, beschadigingen of een deukje versmalling gecontroleerd. Plaatselijk dan het ook smal uitgerekt zijn. Is het gekomen na werkzaamheden. Het kan ook connector zijn die slecht contact maakt. Als je het kabeltje beweegt doet hij het af en toe wel. Kan je de boel uitlezen? Graag meer info, dan kan je beter geholpen worden. 10 september, 2020 aangepast door J.J Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paul Westbroek Geplaatst 10 september, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 (aangepast) Dit schreef ik eerder. Heb zelf nog geen visuele controle gedaan omdat ik niet 100% weet wáár ik moet kijken de 2e foto van schema heb ik uit d post van ed....die is van n diesel. Weet niet of ik die ook op mijn 2.0 tsi benzine heb zitten. Die heb ik nog niet vervangen dan.... 10 september, 2020 aangepast door Paul Westbroek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paul Westbroek Geplaatst 10 september, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2020 11 hours ago, J.J said: Hoe manifesteert de storing? Waar bevind de storing zich specifiek. Heb je de bedrading op op knelpunten, beschadigingen of een deukje versmalling gecontroleerd. Plaatselijk dan het ook smal uitgerekt zijn. Is het gekomen na werkzaamheden. Het kan ook connector zijn die slecht contact maakt. Als je het kabeltje beweegt doet hij het af en toe wel. Kan je de boel uitlezen? Graag meer info, dan kan je beter geholpen worden. Ok dus de misfires hen heb ik al aangepakt door bobines & bougies te vervangen. Kan me nu nog de lucht massa meter vervangen. Beide sensoren boven en onder ook vervangen. Aardrik heeft intake clean gedaan én stage 1 gechipt & dsg vrijgeschakeld. Heb een k&n inleg filter geplaatst. Las dat je daarna ook de sensor moet vervangen.......info tot zover ? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 20 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2020 Lijkt een beetje op mijn verhaal idd. Ik heb destijds eerst geprobeerd met een 70 cm te vervangen maar dat bleek niet voldoende. Ik heb toen uit een kabelboom de bedrading gehaald die van de ecu naar de gasklep gaat. Deze heb ik naast de huidige kabelboom gelegd. Wat je ook kunt controleren is de compressie. Ik had ook epc meldingen door 1 ingeslagen uitlaatklep. Al deze reparaties zijn bij Aadrik/Cardrik gedaan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 die Engine Torque, kijk eens even of je DV nog heel is, wat betreft die ene misfire, komt die altijd terug op cyl 3? Je zou dan evt nog even kunnen kijken wat de compressie is op die cyl tov de andere, iets afwijken mag, dus bijv 12bar op 1,2,4 en een bar/anderhalf ofzo minder op 3 kan nog, maar als het verschil te groot wordt dan is er iets mis met die cilinder, bijv een lekkende klep. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paul Westbroek Geplaatst 22 september, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 Hey vdub . Ik heb er een nieuwe dv+ van GFB in gezet. Denk niet dat die t begeven heeft. En wat betreft de compressie dat kan ik zelf niet. Dat zou aadrik moeten checken voor me. Maar die heeft 3 maanden geleden mn intake nog gecleaned. Dan zou t ook aant licht gekomen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 Als je een intake schoonmaakt doe je de inlaatkleppen, de uitlaatkleppen kom je niet bij. Je moet echt specifiek gaan meten. dus koude motor en elke bougie eruit en zien hoeveel compressie elke cilinder geeft. Bij mij was het verschil een 0.5 maar waarom stuur je aadrik niet even een bericht, we hebben hetzelfde met mijn cc mee gemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paul Westbroek Geplaatst 22 september, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 Ja top. Thx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 een halve bar verschil zal denk ik geen misfire geven hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 Even rekenfoutje idd; 10 psi is geen 0,5 bar maar 0,7 bar. Ik heb de foto’s er even bij gezocht en daarop is af te lezen dat het 15 psi was dus 1,05 Bar verschil tussen de hoogste en de laagste compressie. (Het is inmiddels ook al weer 2 jaar terug)Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 de 2.0TSI in de 2010 CC hoort ca 13,1Bar doen als je de compressieverhouding omrekent naar compressiedruk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 Ik heb het met de nieuwe kop erop na de tijd uiteraard niet gemeten. Heb er een kop op van 211 pk met nokkenassen etc. Gaat goedVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 3 minuten geleden, EdB6CC zei: Ik heb het met de nieuwe kop erop na de tijd uiteraard niet gemeten. Heb er een kop op van 211 pk met nokkenassen etc. Gaat goed Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Die van Rob was toch sneller?? Heb ik van horen zeggen? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 22 september, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2020 Die van Rob was toch sneller?? Heb ik van horen zeggenDie van Rob is de allllllleeerrrrrrrrsnelste wat een beest is dat niet normaal. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Paul Westbroek
Vinnie P bij wie moet ik wezen voor mn nieuwste probleem met de epc?
Gr Paul
aangepast door Paul WestbroekLink naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten