Ga naar inhoud
  • 0

Coming Home / leaving home verlichting


Marc40

Vraag

Beste mensen. Om te starten ik weet niet heel veel van meer dan de standaard dingen in een auto. 

Mijn passat 1.6 TDI uit 2015 ( variant )

Heeft lekker veel opties en ik zie in het 'menu' ook een optie van 0 tot 30 sec in de coming Home en leaving Home.

Maar wat ik ook doe of instel.. Het werkt nu als volgt : Als ik de auto open doe met AB gaan mijn lampen aan. Doe ik de deur open, gaat de verlichting uit.   Bij thuiskomst gaat de verlichting ook meteen uit als ik portier open. En sluit ik de wagen vervolgens af met AB dan klappen spiegels weg en blijft de verlichten ook uit.

Mijn vorige passat kon ik dit met de zelfde functie wel instellen.. tot max 30 sec

Waar kan dit aan liggen? 

Nu al dank voor het meedenken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Beste mensen. Om te starten ik weet niet heel veel van meer dan de standaard dingen in een auto. 
Mijn passat 1.6 TDI uit 2015 ( variant )
Heeft lekker veel opties en ik zie in het 'menu' ook een optie van 0 tot 30 sec in de coming Home en leaving Home.
Maar wat ik ook doe of instel.. Het werkt nu als volgt : Als ik de auto open doe met AB gaan mijn lampen aan. Doe ik de deur open, gaat de verlichting uit.   Bij thuiskomst gaat de verlichting ook meteen uit als ik portier open. En sluit ik de wagen vervolgens af met AB dan klappen spiegels weg en blijft de verlichten ook uit.
Mijn vorige passat kon ik dit met de zelfde functie wel instellen.. tot max 30 sec
Waar kan dit aan liggen? 
Nu al dank voor het meedenken.
 
 
Het werk volgens mij op deze manier van de fabriek af . 1x aan grootlicht trekken dan blijven ze wel aan .

Bij de b7 in elk geval . Bij mij is dat zo gecodeerd dat zonder de hendel werkt . Of dat in de b8 ook kan geen idee

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Coming home kan op 3 manieren ingesteld worden: via de grootlichthendel, via deur open en automatisch (na contact af).

Ik heb het bij mijn B8 ook moeten aanpassen met vcds naar automatisch waar het voorheen via de grootlichthendel werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even instellen met VCDS inderdaad. Als je dan toch bezig bent... 

https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php

Geen idee waarom, maar bij mij doet leaving-home het soms niet en dan weer een hele poos weer wel goed... ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even instellen met VCDS inderdaad. Als je dan toch bezig bent... 
https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php
Geen idee waarom, maar bij mij doet leaving-home het soms niet en dan weer een hele poos weer wel goed...
 
Als.je accu wat zwakker is werkt die niet . Waarschijnlijk na een stuk rijde weer genoeg power omdat wel weer te werken

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, mikerosauer zei:

Als.je accu wat zwakker is werkt die niet . Waarschijnlijk na een stuk rijde weer genoeg power omdat wel weer te werken

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Dat betwijfel ik, bij de B8 ga je dan vreemde meldingen ervaren. Tot zover nog niks vreemd meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste meedenkers.

Mijn accu is helemaal Dikke prima.

Dus ik betwijfel of het probleem daarvan komt als het al een probleem is want volgens mij is het gewoon een instelling.

Maar wat ik ook instelling in het menu er gebeurt niks..  

Even instellen met VCDS ?? dit is voor mij abracadabra....

Ben ik nu dom??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
30 minuten geleden, Marc40 zei:

Beste meedenkers.

Mijn accu is helemaal Dikke prima.

Dus ik betwijfel of het probleem daarvan komt als het al een probleem is want volgens mij is het gewoon een instelling.

Maar wat ik ook instelling in het menu er gebeurt niks..  

Even instellen met VCDS ?? dit is voor mij abracadabra....

Ben ik nu dom??

 

Nee zeker niet dom. Vcds is een programma waarmee de instellingen van de auto zijn aan te passen. Diverse leden op het forum hebben vcds. Waar kom je vandaan? Dan kun je kijken wie er beetje in de buurt woont. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, markvanliempt said:

Nee zeker niet dom. Vcds is een programma waarmee de instellingen van de auto zijn aan te passen. Diverse leden op het forum hebben vcds. Waar kom je vandaan? Dan kun je kijken wie er beetje in de buurt woont. 

Ik woon in Baarn tussen Hilversum en Amersfoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, PatrickDS said:

Heeft de lichtschakelaar er niets mee te maken? Bij mij (wel een B6) moet die op auto staan voor coming home te werken. leaving home is (bij mij) afhankelijk van hoe donker het is.

 

Blij met het meedenken maar de lichtschakelaar heeft geen invloed op de werking Ik heb de standen uitgeprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
39 minuten geleden, martijn v o zei:

Ja inderdaad dat is een goed idee.  Amersfoort.

Als je gelijk aangeeft wat je voor de auto wil hebben, ga ik vast pinnen :-)

Dan wil ik ook wel langskomen hoor... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 2-9-2020 om 22:24, bm-er zei:

Coming home kan op 3 manieren ingesteld worden: via de grootlichthendel, via deur open en automatisch (na contact af).

Ik heb het bij mijn B8 ook moeten aanpassen met vcds naar automatisch waar het voorheen via de grootlichthendel werkte.

Heb je een scan van je auto, of plaats je die niet. kan eens kijken waar het staat, met het programma van @dreke Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, bm-er zei:

Scan van de auto plaatsen heeft niet zo veel zin. Kijk anders bij de link die Ozzy heeft geplaatst, daar staat het volgens mij gewoon tussen.

Ik weet niet of de tool van Dreke ook de B8 heeft meegenomen.

Zie het al, staat niet in de code. de site kon ik al. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 3-9-2020 om 08:57, Marc40 zei:

Beste meedenkers.

Mijn accu is helemaal Dikke prima.

Dus ik betwijfel of het probleem daarvan komt als het al een probleem is want volgens mij is het gewoon een instelling.

Maar wat ik ook instelling in het menu er gebeurt niks..  

Even instellen met VCDS ?? dit is voor mij abracadabra....

Ben ik nu dom??

 

Haha ik moest aan Willem Alexander denken, hij had een stunt gehaald en Maxima zegt voor de Tv Ja hij was een beetje dom, en hij kreeg een kleur en stuntelde wat.

Nee het is geen dommigheid maar je leert de VCDS gewoon kennen, maar leuk dat het zo schrijft, dat siert je, en ik vind je Tof.

Nogmaals fijn jou bij het forum te hebben en zie hoeveel leden op jou schrijven reageren prachtig.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 uren geleden, bm-er zei:

Scan van de auto plaatsen heeft niet zo veel zin. Kijk anders bij de link die Ozzy heeft geplaatst, daar staat het volgens mij gewoon tussen.

Ik weet niet of de tool van Dreke ook de B8 heeft meegenomen.

@bm-er In de tool zit wel degelijk de B8. Maar adaptation is niet echt opgenomen in de labelfiles, doch ze kunnen toegevoegd worden via "Uncoded data". Om dat te doen heb ik wel een adaptation map nodig van de bedoelde ECU (hier dus de BCM).Of natuurlijk van elke ECU die gewenst is.

Dan gaat het er zo uitzien (hier een voorbeeld dat ik maakte van Undocumted code voor een B8 5Q0-937-086-BH BCM):

image.png.6237b9e9d19991ae6f5c727d9d5f5553.png

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@dreke
Duidelijk dat de B8 er wel in zit. Ik heb de tool nog nooit gebruikt, vandaar mijn aanname dat hij er niet in zat. Maar ik weet nu hoe het zit.

Het is al weer ff geleden dat ik het heb aangepast in mijn B8, bijna 4 jaar geleden alweer. Ik weet nog dat ik de functie zo gevonden had, dus voor andere vcds gebruikers is het zo te doen.  En in de link van @Ozzystaat keurig netjes in detail wat je moet aanpassen, wat wil een mens nog meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mbt die adaptations, dan moet je ook rekening houden met alle SW versies waar de modules op draaien. Zo heb ik verschillende adaptation maps van de Navi, maar de ene bestaat uit 2000 regels en de andere uit 2400 of 2800. Het zijn er echt belachelijk veel geworden bij het MQB platform. Ik heb een keer uitgezocht waar dezelfde aanpassing zat bij de verschillende SW versies van de Navi. Dat is gewoon niet te doen, ben je zo maar een hele dag mee bezig.

Hoe houdt de tool daar rekening mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, bm-er zei:

Mbt die adaptations, dan moet je ook rekening houden met alle SW versies waar de modules op draaien. Zo heb ik verschillende adaptation maps van de Navi, maar de ene bestaat uit 2000 regels en de andere uit 2400 of 2800. Het zijn er echt belachelijk veel geworden bij het MQB platform. Ik heb een keer uitgezocht waar dezelfde aanpassing zat bij de verschillende SW versies van de Navi. Dat is gewoon niet te doen, ben je zo maar een hele dag mee bezig.

Hoe houdt de tool daar rekening mee?

@bm-er Nog niet, aangezien er nog geen adaptation maps gelezen worden... maar het is altijd het bekijken waard.

Het zou ook zo gebouwd kunnen worden dat er alleen maps gelezen worden die je zelf op je PC staan hebt bv. dan kan de tool deze maps lezen, en vermoedelijk heb je dan wel de juist voor je eigen wagen... Ik bekijk het nu alleen nog maar...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zit dat veel configuratiewerk van een eenvoudige config (bitje aanzetten mbv vcds) gaat naar enorme lijsten aan adaptation kanalen aanpassingen gaat.

En het vervelende is dan, dat de verschillen in SW versies er voor zorgen dat die adaptation kanalen er ineens heel anders uitzien.

Ben benieuwd wie hier iets makkelijks voor bedenkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden