Ga naar inhoud

Passat GTE overnemen of niet


pjoosten

Aanbevolen berichten

Ik rij momenteel zakelijk een Passat GTE Business Line + uit 2016. Erg fijne auto.

Dit jaar ga ik over de 200.000 km heen en ik overweeg om deze auto over te nemen. Ik kan hem denk ik voor 14.000,-/ 15.000,- overnemen. 

Voordeel is natuurlijk dat ik de auto ken, verder is het een heel complete auto, etc. 

Wat ik me echter afvraag hoe houdt deze auto zich over de 200.000 km? Zeker aangezien het elektrisch is. Wat is jullie ervaringen ermee? 

Mijn partner gaat er dan mee rijden, zal ca. 15.000-25.000 km/jaar zijn. 

Is deze auto aan te raden om over te nemen of niet, ik ben benieuwd naar de ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet zelf hoe je met je auto omgegegaan bent en of het onderhoud volgens het boekje gebeurd is. De 60.000 beurten zijn duur (vervanging van DSG-olie, bougies en filters). Pak je de 180.000 beurt nog mee voor de overname? Verder zou ik aan de garage vragen of ze de “State of Health (SoH)” van de batterij uitlezen, om te zien hoeveel de capaciteit afgenomen is ten opzichte van de nieuwtoestand. De batterij is op als de SoH op 70% of lager ligt. Daar zit bij jouw nog garantie op overigens. 15.000 Euro zou een scherpe prijs zijn, bij de meeste GTE’s die op internet aangeboden worden zie je prijzen ex BTW, verkijk je daar niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk weinig ervaring met de GTE's van VW hoe ze zich houden op de lange termijn. Gaat de accu 5-6 jaar mee of meer dan 10 jaar? We weten het simpelweg nog niet.

Ik ben wel bang dat een GTE wel direct is afgeschreven als de accu op is buiten de garantietermijn. Ben ook benieuwd naar de verhalen van de eerste eigenaren bij wie zich dat heeft voorgedaan.

Dus ergens zit er een risico aan, alleen is dat nu nog niet echt goed in te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tvc15 said:

Je weet zelf hoe je met je auto omgegegaan bent en of het onderhoud volgens het boekje gebeurd is. De 60.000 beurten zijn duur (vervanging van DSG-olie, bougies en filters). Pak je de 180.000 beurt nog mee voor de overname? Verder zou ik aan de garage vragen of ze de “State of Health (SoH)” van de batterij uitlezen, om te zien hoeveel de capaciteit afgenomen is ten opzichte van de nieuwtoestand. De batterij is op als de SoH op 70% of lager ligt. Daar zit bij jouw nog garantie op overigens. 15.000 Euro zou een scherpe prijs zijn, bij de meeste GTE’s die op internet aangeboden worden zie je prijzen ex BTW, verkijk je daar niet op.

Het feit dat ik hem zelf gereden heb en dat hij gewoon alle beurten gehad heeft zie ik als een voordeel. 

Ik zit nu op 180.000 dus zal hem eens naar de garage brengen en dan meteen vragen wat status accu is, bedankt alvast. 

Hoe lang is de garantie op de accu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

@pjoosten ik ben heel benieuwd of je een SoH gedaan hebt voor het accupakket.

Wat was de percentage van het accupakket na zo veel kilometers gereden te hebben? 

Heeft jouw auto uberhaubt noemenswaardige problemen gehad? 

Heb zelf namelijk een Passat GTE net gekocht met een ton op de teller. Maar hoe de auto zich houdt met 2 ton op de teller is nog redelijk onbekent. 

Hoor graag wat jouw ervaring is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden