Ga naar inhoud
  • 0

Auto start niet door laadstekker melding


koert

Vraag

Onlangs een vreemde storing gehad met mijn GTE B8 ..Reed met de auto naar het dorp en niets aan de hand, parkeerde de auto voor een winkel en kwam na 5 minuten weer terug.Wilde weg rijden,drukte de start/stop knop in maar auto kwam niet meer in readystand.hij bleef nu ineens meldingen geven dat starten niet mogelijk was omdat ik de laadstekker moest verwijderen, echter deze zat er niet in en klepje was dicht.Dit bleef zo bij zeker nog 15 pogingen, ook ondertussen laadkabel gepakt en aangesloten en weer los maar geen resultaat.Ondertussen VW gebeld maar konden me ook op afstand niet helpen..Na een uur nog maar eens geprobeerd en..dongding...auto gaat ineens wel op ready.....Daarna niet meer voorgekomen.....heel vreemd...

Iemand die dit bekend voorkomt?of van gehoord heeft of weet wat ik zou kunnen doen als t weer gebeurt om tóch weg te komen??....

aangepast door koert
spelling fault
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

 nee ,het is niet het klepje, zou ook minder erg zijn want dan start ie gewoon.Nee was echt n melding dat ik de laadstekker moest verwijderen en dat starten niet mogelijk was,terwijl klepje dus dicht zat en er geen stekker in zat.....heel vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook 1 keer gehad en daarna nooit meer. Bij mij kon ik toen de laadstekker er niet insteken, omdat het vergrendelingspalletje in de contrastekker op de auto naar beneden stak. Ik kon de auto niet starten, omdat hij dacht dat er een laadkabel aangesloten was. De noodontgrendelingsprocedure hielp, staat in de gebruikshandleiding hoe dat werkt. Je moet tegelijk op een knopje (weet niet meer welke) naast de contrastekker drukken en de deur-openknop op de afstandsbediening indrukken. Daarna werkte alles weer normaal bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja precies, noodprocedure ontkoppelen had ik ook gedaan alhoewel t palletje  bij mij niet naar beneden was.Heb zelfs de kabel even aangesloten en daarna weer ontkoppeld in de hoop dat de auto t nu wel "snapte" maar nog steeds niet starten en zelfde melding....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Event stof afblazen:

Niet echt grappig te noemen, maar zojuist had ik het ook.IMG_20220411_194335.thumb.jpg.1ad3838d3c63ea673126db8d1c190858.jpg

 

Ik kwam net terug van m'n werk en moest nog even snel weg....

 

Lader er in en er uit, geen resultaat

Lader aan stroom, 5min laden. Ontkoppelen en.. nog niet starten.

 

Intussen 15min op internet gezocht naar wat topics maar zonder oplossingen. Ik probeer het nog een keer en de Passarati start gewoon. Gelijk VCDS full scan gedaan en geen fouten gevonden...

 

Echt heel vreemd!

 

Ik heb de wagen afgelopen dagen ook niet geladen met de stekker. Nu ben ik benieuwd of er meer lot genoten zijn die een wel een oplossing gevonden... Ik ga in mei naar Wörthersee maar wilde dit eigenlijk nog takelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vreemd genoeg een "workaround" die mij n keer heeft geholpen.Heb t probleem dus nog 1 x gehad,heel ongelukkig op n parkeerplaats in Frankrijk Ik was niet eens aan t laden ,had alleen maar even koffie gehaald... Had alle mogelijke pogingen al tien x gedaan...melding bleef.....Ik dacht,ik probeer eens wat anders.......
In de auto gaan zitten met deuren dicht
auto uitgezet,automaat in P-stand,daarna contact weer aangezet en rijstand op charge gezet,daarna voet op de rem en nogmaals startknop ingedrukt et voila.....auto startte(op benzinemotor)....daarna alles weer normaal en niet meer voorgekomen nu al weer meer dan een jaar......ik weet t ,heel vreemd,maar ik was weer geholpen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden