Ga naar inhoud
  • 0

Airco ventilator kapot


tomaat85

Vraag

Hallo, mijn airco ventilator loopt op zijn laatste benen. Hij maakt soms een geluid dat het lijkt of er een vliegtuig opstijgt. Ik denk dat het uitgelubberde lagers zijn. Weten jullie of die vervangen kan worden zonder de hele voorkomt te moeten demonteren? , met andere woorden kan het "gewoon" door hem te demonteren van bovenaf?

NB, ik ga het niet zelf doen maar in mijn garage wisten ze ook niet zeker of het veel of weinig werk is. Als het een relatief kleine klus is kan ik er nog tussen door volgende week, anders wachten tot volgend jaar...

Nog een vraagje, iemand een idee wat zo'n ding kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat is de kachel motor Antonio volgens mij bedoelt tomaat85 de ventilator voor in.

De ventilator naast de koelvin.

 

Daarvoor moet je front beetje naar voren halen en dan kan hij er tussen door als ik het vandaag goed zag.

 

Idd niet goed gelezen :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tomaat85, Bij mij is hij ruim 2 jaar geleden (toen ik de auto kocht) onder garantie vervangen.

Hij stond wel op de rekening vermeld onder artikelnummer 8d0 959 455 c.

Prijs excl. BTW was € 232.30. Dat is € 276,44 incl. Komt natuurlijk nog arbeidsloon bij

Het front werd wel naar voren gehaald, maar ik liet toen ook de multiriem vervangen dus dat moest sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem bij mij vervangen zonder het front naar voren te halen. Het ergste waas om de kabel los te krijgen , deze loopt onder de andere ventilator door.

Omdat ik altijd probeer of het niet te maken is, heb ik de ventilator uitelkaar gehaald. Er zit gewoon een standaard lager(tje) in, deze heb ik vervangen en het werkt inmiddels weer 3/4 jaar zonder problemn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kom zojuist deze ventilator op marktplaats tegen. Er wordt een nummer genoemd. Wie oh wie kan voor mij kijken of dit geschikt is voor mijn auto? Mijn passat is een 3B uit 8/2000. Of welke info is er nog nodig om eea te kunnen uitzoeken. Ik wet dat Antonio me vorige keer ook geattendeerd heeft maar ik was te laat. Alvast bedankt!

 

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 6%26fs%3D1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem zelf ook besteld.Krijg hem morgen binnen.Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten .Het is natuurlijk weinig geld.IK de man gebeld en deze zei dat het imitatie is, maar goede kwalitijd. Moet het eerst nog zien .Als je ETKA hebt kun je het nummer opzoeken.De letter achter het nummer is voor de stekker.Maar die kun je altijd overzetten van je oude.IK laat wel even weten wat ik ervan vindt morgen .

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ventilator gekregen vandaag .Op het eerste gezicht ziet het er wel goed uit,maar heb toch mijn vraagtekens voor dit geld.Ik ga het gewoon prberen hoe lang hij het volhoud.Misschien probeer ik nog wel om het frame die om de fan zit over te zetten.Deze sluit de achterzijde iets beter af.

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo,

 

 

denk eraan dat je niet een immitatie motor op een origineel frame gaat

plaatsen grote kans dat hij dichter naar je radiateur komt met alle gevolgen van dien!! spreek uit ervaring, je moet er dus zeker van zijn dat hij goed vrij loopt van de radiateur, zien is dus beter dan alleen

maar horen of ie vrijloopt!!!

 

gr,

possie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook de ventilator ontvangen. Ziet er goed uit maar ik ben niet zo'n kenner. Binnenkort ga ik hem vervangen, ik zal oud en nieuw goed naast elkaar leggen. Bedankt voor de tip possie, hoe komt het dat je hiervan op de hoogte bent? Zelf ervaring? De verkoper maakt een betrouwbare indruk. ik geld gestort, hij geeft direct een antwoord, verzending is gemeld, ik heb de ontvangst weer gemeld en hij wenst me daarna veel succes. Alles geregeld in 3 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo,

 

bij mij heeft ie dus inderdaad de radiateur beschadigd,heb zelf dus niet de voorkant er voor weg gehaald maar heb hen er tussen gewurmd zeg maar,doordat je totaal geen ruimte of wat dan ook hebt kon je dus ook niets zien! heb natuurlijk wel gevoeld of ie vrijliep wat ook wel het geval was, dus nam ik aan dat het goed zou zitten!! niets was minder waar,

na een paar weken moest ik stoppen alle koelwater was weg!

doordat ik hem niet als compleet nieuw exact op zijn plaats kreeg dacht ik ineens wat als ik hem ik nou in de originele frame zou zetten lukt het dan? ja dus! heefts dus iets verschil in gezeten qua inbouw diepte!

dus let hier goed op he! even voor de duidelijkheid;ik had een immitatiefan dus geen originele!

succes met inbouwen!

 

gr

possie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ola, vanochtend de airco ventilator vervangen. Geen makkelijk klusje voor een kantoorklerk zoals ik, gelukkig mocht in de garage staan en had ik een professioneel klankbord. Die hebben ook de originele stekker aan de nieuwe fan gesoldeerd want aan de imitatie zat een ander model stekker. Hij loopt geruisloos, en raakt de radiator niet. Oude ventilator bewaar ik, je weet maar nooit! Daar kan ik eventueel het lager van vervangen…..mocht deze nieuwe het begeven.

De professionals hebben overigens op de andere brug een billstein verlagingsset gemonteerd onder een Porsche carerra2….wel boeiend om de metamorfose te zien! En de glimlach van de eigenaar na de proefrit natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe bevalt de imitatie ventilator bij jullie? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van de laatste paar maanden. Ik heb namelijk sinds vandaag ook een kapotte airco ventilator :bash: Nieuwprijs inclusief montage bij de VW dealer bedraagt E 425,- ex btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Graag, ik ben namelijk een beetje huiverig om een van de imitatie ventilatoren die op Marktplaats worden aangeboden te kopen. Wel goedkoop, want maar 75 euro, maar ik ben bang voor slechte kwaliteit met alle gevolg schade van dien.

 

Euro Autoparts in Hoofddorp zal naar alle waarschijnlijkheid redelijk tot goede kwaliteit onderdelen leveren. Het is voor mij ook nog eens dicht bij. :) Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb de immitatie gekocht via marktplaats.Heb de fan in de originele behuising gezet ,en draait goed.Heb er toen 35 euri voor betaald.Hij vraagt nu 75 euri.Tot nu toe geen problemen gehad.Maar hou het wel goed in de gaten .

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden