Ga naar inhoud
  • 0

ketting rateld na vervangen


SixteenV

Vraag

hallo, heb mijn passat (1.4 tsi 2010) in Januari dit jaar uit Duitsland gehaald en was recent (eind december 2019) de ketting, waterpomp en spanroller vervangen, in Mei hoorde ik voor eerst een keer de ketting ratelen, en nu inmiddels in augustus word het ratelen steeds vaker en niet alleen met koude start, nou had ik al begin juni naar de Duitse dealer gemaild maar stuurt niks terug, heb toen maar gebeld  op mn beste Duits uitgelegd wat er aan de hand was. Hij zei dat alles goed moest zijn en dat ik andere olie moest gebruiken (5 w 40) dan zou het ratelen minder worden, maar zelf betwijfel ik dit, omdat er de eerste drie maanden waar ik nog geen 2000 km heb mee gereden dit geratel niet had. Ik heb er ook 2 filmpjes van gemaakt, 2 verschillende keren, graag jullie mening. 

Vriendelijke groet, 

 

Andre 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
10 hours ago, Vdub said:

hoe kun je nu zeggen welk filter erop moet zonder chassisnummer, bij een 2010 zit de scheiding tot 06-10 en vanaf 07-10

de dealer kon maar 1 type filter vinden ! maar de mijne is ook van 2011 maand 9 

 

03C115561H

20 euro inc  btw   het zijn de kosten dus ook niet 

aangepast door mikerosauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, rvbeek72 said:

meestal kun je bij een goede automatriale zaak ook op kenteken laten zoeken voor een filter

klopt maar dan heb je geen originele.

 

3 minutes ago, marijnensam said:

Heb je al een originele erop zitten? Wat gebeurt er nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

nog niet maar mijn ketting rammelt ook niet zo als in dat filmpje . bij mij is het heel af en toe bij mij  hoor nu al weken niks meer 

de auto wordt ook weinig gebruikt soms staat deze een aantal dagen tot soms een week stil

 zit er niet de juiste olie in en filter en om uit te sluiten dat het daar aan licht 

gaan we eerst een olie wissel doen en filter  mocht het daarna als nog terug komen dan gaan we preventief de ketting en nokkenas versteltandwiel wisellen 

kost wat maar als het moet dan moet het maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, mikerosauer zei:

klopt maar dan heb je geen originele.

 

nog niet maar mijn ketting rammelt ook niet zo als in dat filmpje . bij mij is het heel af en toe bij mij  hoor nu al weken niks meer 

de auto wordt ook weinig gebruikt soms staat deze een aantal dagen tot soms een week stil

 zit er niet de juiste olie in en filter en om uit te sluiten dat het daar aan licht 

gaan we eerst een olie wissel doen en filter  mocht het daarna als nog terug komen dan gaan we preventief de ketting en nokkenas versteltandwiel wisellen 

kost wat maar als het moet dan moet het maar

ik heb alle filters van bosch, nooit geen problemen, ik denk ook niet dat vw zelf filters maakt maar dat die waarschijnlijk uit de zelfde fabriek komt waar de filters van bosch en mahle vandaan komen. maar chineese troep en slechte olie is nooit goed

aangepast door rvbeek72
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb alle filters van bosch, nooit geen problemen, ik denk ook niet dat vw zelf filters maakt maar dat die waarschijnlijk uit de zelfde fabriek komt waar de filters van bosch en mahle vandaan komen. maar chineese troep en slechte olie is nooit goed
Zal best kunnen maar nu weet ik zeker dat goede is. Dat is via online maar een gok

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto staat bij garage ze hebben de boel losgemaakt om bij de ketting te komen, ketting en spanners waren goed, zijn dus goed vervangen toen ik de auto kocht, maar de nokkenasversteller is niet vervangen er zit type b nog op en ze waren al bij g of h dacht ik dat ie zei, ook lekte de waterpomp die was ook niet  vervangen, kosten rond 560 euro, had erger gekund! Ook gaan ze het orginele oliefilter er in doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, rvbeek72 zei:

ik heb alle filters van bosch, nooit geen problemen, ik denk ook niet dat vw zelf filters maakt maar dat die waarschijnlijk uit de zelfde fabriek komt waar de filters van bosch en mahle vandaan komen. maar chineese troep en slechte olie is nooit goed

Nooit geen is altijd he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, SixteenV said:

Auto staat bij garage ze hebben de boel losgemaakt om bij de ketting te komen, ketting en spanners waren goed, zijn dus goed vervangen toen ik de auto kocht, maar de nokkenasversteller is niet vervangen er zit type b nog op en ze waren al bij g of h dacht ik dat ie zei, ook lekte de waterpomp die was ook niet  vervangen, kosten rond 560 euro, had erger gekund! Ook gaan ze het orginele oliefilter er in doen.

Heb je ondertussen al contact met de Duitse verkopende partij dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 19-8-2020 om 18:21, SixteenV zei:

Auto staat bij garage ze hebben de boel losgemaakt om bij de ketting te komen, ketting en spanners waren goed, zijn dus goed vervangen toen ik de auto kocht, maar de nokkenasversteller is niet vervangen er zit type b nog op en ze waren al bij g of h dacht ik dat ie zei, ook lekte de waterpomp die was ook niet  vervangen, kosten rond 560 euro, had erger gekund! Ook gaan ze het orginele oliefilter er in doen.

de set is dus gewoon gauw ff voor een paar knaken vervangen.. waarschijnlijk ook geen OEM VW-aangepaste ketting erin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal nog navragen over die ketting,  ik heb de auto zonder garantie gekocht maar heb het autobedrijf wel er mee geconfronteerd dat hij de ketting half heeft vervangen, zelf de waterpomp was niet vervangen, de klachten kwamen al in Mei en dat is binnen een half jaar vanaf aankoop, kan misschien nog beroep doen op de wettelijke garantie, heb mn verhaal opgestuurd naar rechtsbijstand, kan het proberen, iedergeval bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de set is dus gewoon gauw ff voor een paar knaken vervangen.. waarschijnlijk ook geen OEM VW-aangepaste ketting erin..
Dus als je ketting laat doen altijd via de dealer de onderdelen laten halen . Heb je dan altijd zo'n aangepaste oem kettjng ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 21-8-2020 om 08:08, mikerosauer zei:

Dus als je ketting laat doen altijd via de dealer de onderdelen laten halen . Heb je dan altijd zo'n aangepaste oem kettjng ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit wel OEM ketting in, maar nu het volgende, management lampje begon te branden, dus terug naar garage, aan de computer, toen bleek de nokkenasversteller niet voldoende goed te werken, haalde een of andere waarde niet , werkte juist andere kant op!? Nu gaan ze volgende week weer alles los halen , ze vermoeden dat de nieuwe versteller niet goed is, zal mij eens benieuwen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 24-8-2020 om 21:49, marijnensam zei:

Zijn ze t doorvoer pijpje vergeten misschien die in de versteller zit. Wel top allemaal zo he...

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

die blijft idd wel eens zitten in de oude versteller.. ..kan de boel weer los...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden