Ga naar inhoud

Afscheid na ruim 20 jaar en ruim 400.000 km


NoppieV5

Aanbevolen berichten

Op 1 juli 2000 haalde ik mijn nieuwe Passat V5 op bij de dealer. Nu, ruim 20 jaar en meer dan 400.000 km verder komt het moment dat ik afscheid moet nemen en de auto naar de sloper gaat.
Het was een sport om de auto te blijven rijden (goed tegen de bijtelling en lekker goedkoop in de afschrijving), maar helaas heeft een sufferd, die met ruim 60 km/u in een stilstaande file achterop knalde, hier een abrupt einde aan gemaakt. Ondanks dat de trekhaak de grootse klap heeft opgevangen en de auto nog steeds rijdt, is de gein en het mooie er nu wel af.
Niet slecht na al die tijd: een olieverbruik van nog geen liter per 15.000 km, een distributieketting die het nog steeds prima volhoudt (!), een climat control die het uitstekend doet, geen rammeltjes, koppeling nog goed en af een toe wat koelvloeistof bijvullen (de koppakking heeft het goed volgehouden).
Dat het blok zonder grote ingrepen ruim 400.000 km is meegegaan, bewijst maar weer dat het een beresterk blok is en dat de rijstijl zeer bepalend is voor de uiteindelijke levensduur en tussentijdse onkosten.
Inmiddels rijd ik alweer een half jaar naar tevredenheid een Passat V5 (3BG, automaat van 2003). Oude liefde roest niet :))
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi verslag, jammer van je wagen waar jullie aan gehecht waren.?

Wij proberen ook onze T5-Campertje zolang mogelijk op de weg te houden, dat hebben we ook gedaan met de oude T3-Campertje waar in een betere tijd in zestien jaar 8Ton mee hebben gereden, maar door een operatie moest ik het tries genoeg afstand dan doen ik had zeer veel werk er in gestoken om het campertje top in orde te maken, behalve de motor had ik alles vernieuwd heel perfectionistisch, veel van geleert.

Dus wij weten ook wat het is om je wagen te moeten missen.

Het is een deel van ons leven geweest, wat een verruiming was het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden