Ga naar inhoud

Rem probleem? B7


The-stig

Aanbevolen berichten

Eerst een vraag, op welke wielen staat de handrem? Ik heb het idee dat hij enkel op het linker voorwiel staat, de rest van de remklauwen staan naar mijn idee open.

Rechts voor kan ik het wiel gewoon ronddraaien maar wel met moeite, lijkt alsof het blok er wel tegenaan staat maar de schijf niet vasthoudt. Je ziet ook de krassen ontstaan op de schijf.

Ik vraag dit omdat de auto schokkend tot stilstand komt, ook met rijden lijkt de auto te hobbelen. Dus het laatste stuk tot stilstand gaat niet geleidelijk, iemand een idee wat het kan zijn? Remvloeistof is pas vervangen.

20200802_141428_copy_2016x1512.jpg

20200802_141412_copy_2016x1512.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je handremvraag is beantwoord. De achterwielen idd.

Dat je wiel ronddraait met een beetje weerstand is normaal bij wielen die schijfremmen hebben. De blokken drukken lichtjes tegen de schijven aan, die zijn nooit 100% vrij van de schijf. Maar als je het wiel vrij van de grond een slinger geeft moet ie toch wel een paar slagen kunnen maken. Als het wiel maar een halve slag kan maken ziet het niet optimaal.

Wat zou kunnen helpen is dat je de boel eens een keer loshaalt en goed schoonmaakt. Vooral de geleidepennen waarmee de remklauw vastgeschroefd zit. Die zorgen ervoor dat de blokken weer vrij van de schijf komen wanneer je stopt met remmen. Dan moet je kijken of je probleem verholpen is als je alles schoon en gangbaar hebt gemaakt.

Niet zomaar inpappen met wat vet, die pennen en geleidebussen. Daar is speciaal spul voor. Het kan zijn dat ze in het verleden verkeerd vet hebben gebruikt. Dan gaat de boel op den duur vastkoeken. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat niet werkt moet je een rem revisie doen, even de zuigers uit de klauwen goed schoonmaken en nieuwe rubbers er in. Zal een wereld van verschil wezen. De how to is van een B6 maar dat zal niet veel schelen met de B7 let op dat het wel andere onderdeel nummers kunnen zijn, dus even vragen bij de dealer

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden