Ga naar inhoud
  • 0

Parkeer sensoren en trekhaak


Evberkel

Vraag

Ik heb recent een trekhaak laten monteren. Als ik de caravan erachter hang en achteruit rijd blijven de camera (dat is goed) en de sensoren actief (dat is irritant). De verkoper van de haak zegt dat dit niet anders kan. Bij alle auto’s die ik heb gehad worden de sensoren achter uitgeschakeld als er een aanhanger word aangekoppeld. Heeft de verkoper gelijk?  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mijn zijn de achter  sensoren uitgeschakeld als er een aanhanger word aangekoppeld, wel zie je op de rns315 in het display een halve wagen met kar. mijn trekhaak is een afneembare van het merk Westfalia. ik denk net wat jaap zegt ff aanmelden.

een kennis heeft op zijn seat  Ibiza ook de zelfde problemen gehad maar daar werkte  de led verlichting van de aanhanger niet en die had er een andere module voor nodig en was het opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, Passat Rdi zei:

Kwestie van trekhaak geïnstalleerd aanvinken in de pdc module en het is klaar. 

Mits de trekhaak goed geïnstalleerd Is. Als de microswitch niet gebruikt wordt, wordt er niet gezien dat er een kar achter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WestFalia en de originele VW module werken met een gesloten circuit meting. Die gebruiken de microswitch dus niet. Hoe dan ook, uitlezen en coderen kan dit mogelijk oplossen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een bezoekje aan dieselstoker is het trekhaak/pdc probleem opgelost! Door een vinkje te zetten bij trekhaak gemonteerd werkt nu alleen de camera en zijn de sensoren uitgeschakeld. Op het scherm zie ik nu ook dat er een aanhanger is gekoppeld.  ? De verkoper van de trekhaak lult dus uit z’n nek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden