Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
JimyB

Carkit inbouwen

Vraag

Hoi Allemaal,

Ik zit te twijfelen om het volgende aan te schaffen :
- Parrot MKi9100
- Parrot MKi9200
OF 
https://www.carinterface.nl/bluetooth-streamen-spotify-deezer-carkit-handsfree-interface-adapter-volkswagen-12pin-autoradio

Dit allemaal wordt aangesloten op de RCD500.
Mijn vraag is, welke kabels zijn er nodig? Ik had me al deels ingelezen en ik zou dan Car2ISO moeten halen voor de Parrot units?
En als ik me niet vergis ook nog een kabel trekken vanaf de zekeringen kast, om te zorgen dat de unit stroom krijgt.

Waar ik bang voor ben is dat er lekstroom ontstaat, dan ik de volgende dag met een lege accu kom te staan.

Tips en ideetjes zijn welkom!
(Navigatie units zoals de RNS310/510 zijn niet handig, dit omdat de units vaak gestolen worden in mijn omgeving en ik geen NavLock wil)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Volgens mij worden de RNS510's haast niet meer gestolen hoor... De RNS310/315 willen ze ook niet hebben. Ze zitten nu achter de Discover Pro MIB 2.5/3 aan.

Destijds toen ze wel vaak gestolen werden, heb ik er gewoon zo'n 5 jaar mee rondgereden zonder Navilock. Ik woon net buiten het centrum.

Ik zou, als ik jou was, gewoon op zoek naar een RNS510 of een replica o.i.d. die dingen kosten toch niet zoveel meer. Ikzelf had in mijn oude 3C ook een RCD500, na een wissel naar RNS510 zag het dashboard iets beter uit. Daarnaast oogt zo'n Parrot carkit ook niet erg mooi in mijn optiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
2 minutes ago, Ozzy said:

Daarnaast oogt zo'n Parrot carkit ook niet erg mooi in mijn optiek

Die wilde ik wegwerken in de bekerhouder.
Kan de Parrot via werk krijgen voor nop dus vandaar de vraag of dit makkelijk te verwerken is in het huidige systeem.

Replica's ben ik geen fan van, het moet dan echt een 1 op 1 kopie zijn van het origineel.
Daarnaast moet ik dan ook de comfort module aanpakken etc...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoi Jimy,

Zelf heb ik recent in mijn 3b6 van carinterface het setje yatour mp3 en bluetooth ingebouwd omdat ik de originele MFD nog in ere wilde houden.

Ik  ben er best tevreden mee en ik kan er ook mee streamen.En het past op mijn originele nokia mount in het dashboard.

Installatie ervan verliep vlekkeloos en alle kabels met instructie zaten erbij.

Enig dingetje is wel dat ik de originele cd-wisselaar niet meer gebruik nu maar tsja ik heb er een stick inzitten van 8G dus voldoende muziek voor onderweg.

Ik heb verder in het verleden gewerkt met een parrot maar vond dat in mijn situatie niet handig meer, die parrot was zeker niet slecht alleen veel werk met de bekabeling installatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
5 hours ago, neon said:

carinterface het setje yatour

Ken ik, zat ook in mn vorige auto.

5 hours ago, neon said:

originele cd-wisselaar

Daar zit ik juist mee, die zit bij mij dus in de unit, kan daar dan alsnog een "wisselaar" op? 

Morgen even de radio los trekken en kijken naar de aansluitingen die beschikbaar zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zie idd dat er 2 mogelijkheden zijn maar dan is een foto van de achterkant wel handig.

Bij het ene model is er alleen een aux mogelijkheid en bij de ander is er een cd-wisselaar mogelijkheid.

extra info erover gevonden op https://www.carinterface.nl/bluetooth-streaming-interface-audio-adapter-vw-volkswagen-autoradio-spotify-deezer_mn-b-vw12

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
On 27-7-2020 at 16:19, neon said:

2 mogelijkheden

Klopt, de 1 voor een CD wisselaar en de andere is een AUX input welke vrij geschakeld dient te worden.

Hoe zit het met universele units, zoals de Pioneer Navgate AVIC-F9110BT? 
Is dit gewoon plug and play of moet hiervoor dan ook een wijziging aangebracht worden aan de comfort module?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden