Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie


M-Luigi

Vraag

Hallo allemaal,  nog maar net op dit forum heb ik een vraag over het updaten van het navigatiesysteem van mijn Passat (B8).  Gezocht in andere posts maar niet precies mijn probleem kunnen herkennen: 

Ik heb een 2e hands Passat die geleverd is met werkend navigatiesysteem (volgens mij Discover Pro, vorige versie) -maar zonder SD kaartje(s). Omdat de wegenkaarten wat verouderd zijn wil ik een update doen. Ik heb op verschillende posts gezien dat dit moet kunnen met een 32 of 64GB SD kaartje maar ik vroeg me af

Is het zo simpel als: een SD kaartje kopen, nieuwe kaarten downloaden / uitpakken op het kaartje en daarna het kaartje in het SD slot stoppen? Of kan ik het systeem ook kan verpesten hiermee (ik heb dus geen back-up).  

Alvast bedankt voor jullie reacties.

*Ik kan niet precies het verschil vinden tussen de Discover Pro en de Discover Media maar omdat ik hem met spraak kan bedienen denk ik dat het de Pro is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Loopt het schermpje/infrarood bar door tot aan de onderkant van het framepje rondom het Discover systeem? Zo ja dan is het een Pro.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op basis van jouw opmerking: Pro.  Zie ook het plaatje (Eén deel van de vraag opgelost). Kaarten zijn allemaal uit 15/16. had ook al geprobeerd om op updaten te klikken. Volgens mij moet je dan allerlei betaalservices inschakelen... 

20200706_navigatiescherm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad een Discover Pro.

Ik weet het niet zeker, maar je kan het volgens mij ook direct vanaf de DP updaten, maar dat kost je data en het duurt ook nog eens langer. 

Als het goed is staat er op de website (gepost door Vinniepilon) hoe je het updaten moet uitvoeren. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de site staat dat je de "download manager" moet installeren. Dat doe ik dus vooral NIET.
Naar beneden scrollen en dan zie je "Download Kaartmateriaal".
Klik op de linker download knop (=Europa) en de browser begint een zip bestand te downloaden (kan ff duren).
Ik doe het uitpakken op de harde schijf en vervolgens kopieer ik de folders+bestanden naar de SD kaart.

Als je de SD kaart in de auto stopt als de DPro al gestart is, vind'ie zelf de update. Anders handmatig starten via de Navigatie knop op de DPro, setup en update.
De vorige keer duurde het zoeken naar de updates erg lang (na 10 min heb ik het gestopt). Toen nog eens gedaan en binnen 2min begon de update. Dit proces zelf duurt meer dan een uur.

Mislukken gaat niet. Als je de upgrade onderbreekt dan gaat het de volgende keer verder waar het gebleven is.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste, 

Ik ben sindskort eigenaar geworden van een passat variant gte highline uit 2016 en er zit zoveel nieuws voor mij op deze wagen dat ik her en der hulp bij nodig heb. 

Ik heb ook een Discover Pro infotainment systeem (scherm loopt door zoals op foto van M-Luigi) maar vraag mij af of het downloaden geheel kosteloos is. Dat zou erg mooi zijn maar het voelt als te mooi om waar te wezen. 

Hierbij een foto van mijn Passie 

Alvast bedankt 

Mvgr Daan 

IMG-20200822-WA0003.jpg

aangepast door Daans Passie GTE
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden