Ga naar inhoud

Mechatronica stuk passat b8 gte sedan


Rastaboss23

Aanbevolen berichten

Van de week kreeg ik storing hybride systeem versnellingsbak in mijn passat b8 gte  bj 30-12-2016 met 93100 km opgegeven moment kon ik niet verder rijden heeft pon plus garantie dus heb ik gebruik gemaakt van de mobiliteitsgarantie auto weggesleept  plaatselijk dealer naar Hengelo was voor de wekend vervangende vervoer gekregen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag gebeld naar dealer omdat hij nog onder pon plus garantie valt wil pon barneveld zelf de reparatie uitvoeren dus de auto hebben ze opgehaald dinsdag er bleek Mechatronica  kapot met nodige onderdelen  dus nieuwe ingezet nieuwe dsg olie en alle werkzaamheden eromheen  vandaag vrijdag opgehaald  factuur gekregen met een bedrag van 3027.12 euro ex btw  gelukkig viel het nog onder de garantie  wel eigen risico pon plus garantie 95euro 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas had je pech, komt wel eens voor. 
Bij mij scheelde ook wat aan de versnellingsbak (geen dsg) bij 108dkm ofzo. Gelukkig viel dat ook onder garantie.
De versnellingsbak die ik toen kreeg, die was nieuw en die lekte weer olie een paar weken later. In 114dkm heeft de mijne al zijn derde versnellingsbak gekregen. :smile:

Hebben ze de bak ook vervangen of enkel de mechatronic? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik was even door de war vanwege het stukje na 93000km. Bedankt voor de verduidelijking.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Rastaboss23 said:

Heb nou wel 2jaar garantie op de onderdelen 

Staat dat zwart op wit? Of hebben ze dat mondeling toegelicht? 
Bij mij zeiden ze namelijk niks over de garantie nadat ze er een nieuwe bak onder hadden gezet en toen ik er naar vroeg was het 1 jaar, normaliter krijg je 2 jaar garantie op werkzaamheden verricht door de Vw dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Rastaboss23 said:

Wie oh wie heeft dit ook meegemaakt wat ik niet begrijp dat een auto amper 3 jaar oud met 93000 km mechnatronica kapot gaat oftewel dsg bak versnellingsbak  en ook nog zo dure reparatie. 

Bij mijn Passat CC 09-1.8 TSI 7-DSG ging de mechatronica ook ergens tussen de 90 dkm en 100 dkm kapot. Een temperatuursensor gaf een verkeerde waarde waardoor de auto in noodloop ging. Dit gebeurde nadat de bakolie vervangen was door de dealer onder de terugroepactie. 

Is onder Duitse coulance (auto is geïmporteerd) vervangen door de NL dealer in Roosendaal. 

Het complete avontuur staat wel ergens in Mijn Verhaal

(zie nu dat dit al in 2015 was, sindsdien geen problemen en alweer 70dkm verder)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden