Ga naar inhoud
  • 0

Raar probleem met discover pro


Walibie

Vraag

Ik weet niet of dit het juist subforum is, maar een ander kon ik niet kiezen. 

Ik rij nu bijna drie jaar in mijn Passat, en ben erg tevreden over de actualiteit van het Discover Pro systeem. Er is echter iets wat ik niet begrijp. Ik heb dit ook aangekaart bij VW, maar die verwijst me naar de dealer, en de dealer geeft aan dat dit niet door hem kan worden opgelost en iets is voor VW.

Als ik in de buurt van Den Haag op de A4 of A13 rij, en dan een route wil laten berekenen, mislukt dat. Pas nadat Delft is gepasseerd (of andersom Leidschendam), kan er wel weer een nieuwe route gepland worden.

Verder, als de route is gepland over de A4 en ik besluit de A13 te nemen (of andersom), dan past de dynamische routeberekening de route niet aan. Ik rij dan bijv over de A4, maar de navigatie 'denkt'dat ik nog over de A13 rij en de route past zich pas aan als ik de Ketheltunnel in rij. Op twee foto's zie je ook dat ik op de A4 rij, maar de route nog over de A13 loopt.

Dit is alleen in de buurt van Den Haag. Op andere plekken doet dit zich niet voor (voor zover ik weet). 

Ik heb vorige week de nieuwste software geinstalleerd, maar ook in de vorige versies deed dit fenomeen zich voor (al jaren dus).

Zijn er anderen die dit herkennen? 

IMG_0493.jpg

IMG_0491.jpg

IMG_0492.jpg

IMG_0494.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wel erg vreemd... als ie geen GPS signaal zou hebben, dan zou ie niet aangeven waar je op dat moment bent. Tenzij het huidige locatie op de foto's hierboven onjuist zijn.

Heb je de kaart wel eens geupdate? 

Helaas woon ik niet in die vervelende drukke regio, anders had ik het voor je uitgeprobeerd om te zien of die van mij dat ook doet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Route berekening mislukt heb ik ook wel eens, volgens mij is er dan een stukje van de kaart, en de route, corrupt. Als ik tijdens de rit het meermaals opnieuw probeer, en ik ben voorbij het stukje mogelijk corrupte data gereden dan doet hij het wel. En als er een nieuwe kaart uitkomt en in gebruik neem, is er daarna (soms) een probleempje op een andere route. Zo weigert hij nu de route naar @Vdubte berekenen.

Ik heb een DM, waar de map op een SD kaartje staat, en ik vermoed dat het SD kaartje ergens op een klein geheugengebied (een beetje) defect is. Alternatief voor mij is een ander VW SD kaartje aanschaffen en kijken of het dan voorbij is, maar zo urgent vind ik dit issue niet.

De positiebepaling gaat bij mij wel altijd goed. Van hoeveel GPS satellieten ontvang je een signaal als dit fout gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, bm-er zei:

Route berekening mislukt heb ik ook wel eens, volgens mij is er dan een stukje van de kaart, en de route, corrupt. Als ik tijdens de rit het meermaals opnieuw probeer, en ik ben voorbij het stukje mogelijk corrupte data gereden dan doet hij het wel. En als er een nieuwe kaart uitkomt en in gebruik neem, is er daarna (soms) een probleempje op een andere route. Zo weigert hij nu de route naar @Vdubte berekenen.

Ik heb een DM, waar de map op een SD kaartje staat, en ik vermoed dat het SD kaartje ergens op een klein geheugengebied (een beetje) defect is. Alternatief voor mij is een ander VW SD kaartje aanschaffen en kijken of het dan voorbij is, maar zo urgent vind ik dit issue niet.

De positiebepaling gaat bij mij wel altijd goed. Van hoeveel GPS satellieten ontvang je een signaal als dit fout gaat?

Ik dacht al, waarom komt ie nu niet meer.. maar je kan de weg niet vinden.. kaarten van de DM zijn toch ook gratis te updaten? ff nieuwe SD erin en klaar toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
54 minutes ago, Vdub said:

Ik dacht al, waarom komt ie nu niet meer.. maar je kan de weg niet vinden.. kaarten van de DM zijn toch ook gratis te updaten? ff nieuwe SD erin en klaar toch?

Dat krijg je ervan als je iedereen die op bezoek komt rambo strepen geeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht al, waarom komt ie nu niet meer.. maar je kan de weg niet vinden.. kaarten van de DM zijn toch ook gratis te updaten? ff nieuwe SD erin en klaar toch?
Kaarten zijn idd gratis. De SD kaart helaas niet. Je hebt een speciale SDkaart nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 hours ago, Stief said:
19 hours ago, Vdub said:
Ik dacht al, waarom komt ie nu niet meer.. maar je kan de weg niet vinden.. kaarten van de DM zijn toch ook gratis te updaten? ff nieuwe SD erin en klaar toch?

Kaarten zijn idd gratis. De SD kaart helaas niet. Je hebt een speciale SDkaart nodig.

Nou eigenlijk heb je geen speciale sd kaart nodig gewoon een sd kaart met voldoende geheugen zeg maar 64gb en eerst de kaart formatteren dan moet het wel lukken met updaten veel succes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden