Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE laadklepje ontgrendeld niet altijd goed


eelcoo

Vraag

Sinds een week of 2-3 ben ik super blij met mijn Passat Variant GTE uit 2016.

Echter valt mij op dat het laadklepje aan de voorkant, dus naast het VW logo in de grille, niet altijd goed ontgrendeld bij het ontgrendelen van de auto. Dat zorgt ervoor dat ik het klepje niet altijd kan openen om de auto op te laden.

Het vreemde is, soms gaat het goed, soms ook niet. Het helpt als ik, tijdens het ontgrendelen van de auto, met mijn hand tikjes geef tegen het klepje op de plek waar de vergrendeling zit. Dan gaat het bijna altijd goed.

Komt dit probleem bekend voor? En is daar eenvoudig iets aan te doen?

De garage waar ik hem gekocht heb raadt WD40 aan, maar zou niet goed weten waar ik dat het beste kan spuiten om effectief te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zit garantie op, niet akkoord gaan met WD40 spuiten hier en daar, dat is maar een tijdelijke of geen oplossing zelfs in mijn optiek.
Desnoods zetten ze er een nieuwe klep op als ze er niet uit komen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de klep open de schanier en ongrendel mechanische goed inspuiten . Als je niet tevreden bent met je resultaat, alsnog een beroep doen op je garantie. Een busje wd40 of goede teflon spray is goekoper dan de brandstof voor de trip op en neer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, Stief said:

Met de klep open de schanier en ongrendel mechanische goed inspuiten . Als je niet tevreden bent met je resultaat, alsnog een beroep doen op je garantie. Een busje wd40 of goede teflon spray is goekoper dan de brandstof voor de trip op en neer.

Ja, dat is een beetje de afweging. Tijd en geld om heen en weer te rijden, met het risico dat zij het "repareren" met teflon spray. Maar als de ervaring hier nou is dat WD40/teflon het probleem slechts tijdelijk oplost en het klepje/mechanisme over een jaar echt helemaal vervangen moet worden, dan ga ik daar natuurlijk op aansturen binnen de garantieperiode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb èxact hetzelfde probleem...maar dan met de klep van de tankdop. Bij het ontgrendelen van slot hoor ik soms een ratelend geluid achter de tankopening vandaan komen. Volgens is er iets kapot wat je niet met een spray kunt repareren.

Ik zou terug gaan ivm garantie. Zeg dan zat WD40 niet helpt en dat ze een andere oplossing moeten zoeken.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stelelement, zo heette de vergrendeling die bij mij laatst vervangen is ook. Kost 23 euro bij de dealer, dus daar lopen ze niet op leeg.

Bij mij ging het om de gewone tankklep. Kennelijk is dit dus een zwak puntje van de B8. Bij haperingen zo snel mogelijk laten vervangen is het advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels zijn zowel het stelelement als de kunststof behuizing van het laadklepje vervangen. Heel erg blij mee, het werkt weer als een zonnetje. Toch lekker als je niet eerst een minuut staat te knoeien om het klepje te opnemen voordat je hem aan de lader kunt leggen.

Totale kosten ca. 190 euro bij mijn eigen onderhoudsgarage, waarvan ca 110 euro onderdelen en de rest arbeidsloon + klein materiaal. Netjes vergoed door verkopende partij onder Bovag garantie!

De merkdealer wilde 200 euro rekenen voor enkel het stelelement, zonder de 70 euro voor het kunststof onderdeel. Dat vond de verkopende partij te gortig, dus ik ben niet op die offerte ingegaan. Nu werd ik gebeld door De merkdealer dat ze diagnosekosten a 35 euro in rekening willen brengen, terwijl ze er maximaal 10 minuten naar gekeken hebben. Is dit een normale gang van zaken die hier herkend wordt? Lijkt me niet toch?? Van tevoren is mij hier niets over verteld, ik zou een vrijblijvende offerte krijgen..

aangepast door eelcoo
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden