Ga naar inhoud
  • 0

automaatbak schakelt niet in


Coert

Vraag

Beste forumleden,

Mijn CC diesel automaat (DSG) uit 2010 wil niet meer. Ik heb er 2x mee gereden sinds ik hem bij de veiling vandaan haalde. Toen liep de motor prima en de bak schakelde perfect op en neer.

De eerste keer liet ik hem ongeveer 10 minuten lopen en reageerde hij niet op de pook, tot ik die een paar keer goed stevig heen en weer haalde. Toen pakte hij uiteindelijk wel de D. De tweede keer duurde het al langer voor ik dat weer voor elkaar kreeg: starten, wachten, pook heen en weer en rijden. De derde keer kon ik doen wat ik wilde, starten en poken, maar hij vertikte het om de drive op te pakken. Nu start hij ook niet meer.

Uitgelezen: foutcode U0103: Lost communication with gearshift control module A. 

Volgens obd-codes.com is dat mogelijk een stroomstoring op de GSC-module, wat zou kunnen verklaren dat hij nu niet meer start (hij zet 'm dan voor de veiligheid in N en ik denk dat hij alleen in P start). Diezelfde site raadt aan om alle massapunten naar de GSC-module na te lopen en schoon te maken,  maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen te zoeken dan. 
Wie heeft er een tip of heeft dit al eens meegemaakt?

Vriendelijke groet, Coert

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
4 hours ago, Vdub said:

er gaat een dikke stekker aan de voorzijde op de bak, misschien is er daar vocht in gelopen en reageert het daarom slecht?

Dat is dan die stekker onder het luchtfilterhuis neem ik aan? Ik ga eens even aan het stoeien met het stroomloopschema van André!

Krijg onderhand toch het idee dat ik nu moet zoeken in de pook. Ik begreep dat die er onder vandaan uit gehaald moet worden, klopt dat?
 

aangepast door Coert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
32 minuten geleden, Coert zei:

Dat is dan die stekker onder het luchtfilterhuis neem ik aan? Ik ga eens even aan het stoeien met het stroomloopschema van André!

Krijg onderhand toch het idee dat ik nu moet zoeken in de pook. Ik begreep dat die er onder vandaan uit gehaald moet worden, klopt dat?
 

Dat klopt, je moet het schakelhuis langs onder uitbouwen. Als je een brug hebt om te werken loopt het nogal af...  je moet wel van bovenaan de bouten losmaken. Er wordt voorgesteld om de middenconsole uit te bouwen, maar met wat handigheid kan je de bouten losmaken als de hangreep en de hoes met de omlijsting uitgebouwd is.

Afhankelijk van welke motor je hebt zit de uitlaat misschien wel (deels) in de weg.

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, dreke said:

Dat klopt, je moet het schakelhuis langs onder uitbouwen. Als je een brug hebt om te werken loopt het nogal af...  je moet wel van bovenaan de bouten losmaken. Er wordt voorgesteld om de middenconsole uit te bouwen, maar met wat handigheid kan je de bouten losmaken als de hangreep en de hoes met de omlijsting uitgebouwd is.

Afhankelijk van welke motor je hebt zit de uitlaat misschien wel (deels) in de weg.

grtz, dre

You are a great help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden