Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 1.6TDI na tuning toegenomen


ArBo66

Vraag

Hoi,

ik zit vast in het verkeerde forum maar ik krijg mijn topic niet in die van motorisch G3 passat 2015 B8 :-)

 

Ik heb een chiptuning laten doen van de 1.6tdi en uiteraard meer trekkracht en een betere performance van de DSG. Echter is het verbruik gemiddeld met bijna 1l meer / 100 gestegen :-o De tuner begrijpt ditr niet. Heeft iemand een idee? Ik rij veel lange afstanden op de cruisecontrole en gem. reed ik 4.6/100. Nu 5.6 ....

 

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat komt doordat je je niet hebt voorgesteld in https://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/4-ik-ben-en-ik-rij/

Dat eerst even doen en de regels a.u.b. doornemen. Alvast bedankt.

Mijn B8 2.0tdi is laatst ook getuned, met stevig gassen is het verbruik juist afgenomen. :mrgreen: 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 22-6-2020 om 16:58, ArBo66 zei:

Hoi,

ik zit vast in het verkeerde forum maar ik krijg mijn topic niet in die van motorisch G3 passat 2015 B8 :-)

 

Ik heb een chiptuning laten doen van de 1.6tdi en uiteraard meer trekkracht en een betere performance van de DSG. Echter is het verbruik gemiddeld met bijna 1l meer / 100 gestegen :-o De tuner begrijpt ditr niet. Heeft iemand een idee? Ik rij veel lange afstanden op de cruisecontrole en gem. reed ik 4.6/100. Nu 5.6 ....

 

Arjan

De tuner snapt er idd niks van... het domste wat je als tuner kan zeggen/beloven is dat de auto zuiniger wordt.. dat is nl bijna nooit.. ik zie zo vaak staan tot 15% zuiniger.. tuurlijk hebben ze gelijk als ie 0,001L/100KM zuiniger wordt dat dat ook valt onder TOT 15%..

Als je wil weten of het aan de tuning ligt, laat em dan (ff) weer origineel maken.. loopt ie dan weer netjes 4,6L dan ligt het aan de tuning..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 1.635kg wegende 2.0 BiTDI B8 uit 2015. Rij overwegend rustig (niet veel snelweg) en mijn gemiddeld verbruik van de laaste 50.000km is 6.5/100km.

Zou willen dat ik een verbruik van 5.6 had :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 22-6-2020 om 16:58, ArBo66 zei:

Hoi,

ik zit vast in het verkeerde forum maar ik krijg mijn topic niet in die van motorisch G3 passat 2015 B8 :-)

 

Ik heb een chiptuning laten doen van de 1.6tdi en uiteraard meer trekkracht en een betere performance van de DSG. Echter is het verbruik gemiddeld met bijna 1l meer / 100 gestegen :-o De tuner begrijpt ditr niet. Heeft iemand een idee? Ik rij veel lange afstanden op de cruisecontrole en gem. reed ik 4.6/100. Nu 5.6 ....

 

Arjan

Is dat t verbruik gemeten aan de pomp of afgelezen van de boord computer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, JanSL zei:

Ik heb een 1.635kg wegende 2.0 BiTDI B8 uit 2015. Rij overwegend rustig (niet veel snelweg) en mijn gemiddeld verbruik van de laaste 50.000km is 6.5/100km.

Zou willen dat ik een verbruik van 5.6 had :-)

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 30-6-2020 om 11:48, dieseltje zei:

Is dat t verbruik gemeten aan de pomp of afgelezen van de boord computer?

Mijn verbruik is berekend in excel dmv tankbonnetjes.
Afwijking met de BC is gem 11%  (per beurt is de afwijking tussen 8-14%).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 minutes ago, dieseltje said:

@JanSL is meer voor TS bedoeld. Vaak is na tuning de boordcomputer enigszins van slag. Dus als je t verbruik wilt controleren na tuning, altijd aan de pomp berekenen.

Mijn B8 wijkte 1km per liter af aan de pomp voor de tuning. Na de tuning doet ie dat steeds. Ik heb nochtans flinks zitten gassen met de tank die een dag voor de tuning werd volgegooid. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jullie kunnen van allerlei mooie verhalen neerzetten over hoe goed je boordcomputer werkt, dat doet helemaal niet terzake. TS vindt dat zijn wagen minder zuinig is na tuning. Echter verteld hij niet bij zijn mooie cijfers of dat op bc of aan de hand van getankte liters met verreden km is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gok dat TS enkel hetgeen op de BC vermeld en nog niet aan de pomp heeft gerekend. 

We wachten af... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden