Ga naar inhoud
  • 0

Ratelend geluid bij lage snelheid


AlexanderPeters

Vraag

Sinds enige tijd heb ik last van een ratelend geluid bij het linkervoorwiel van mijn Passat 1.6 TDI DSG 2016

Ik heb dit al eerder gemeld bij de garage en die heeft het wiellager vervangen maar het geluid is niet weg. 

Het geluid is te horen als ik van een hogere snelheid terugga naar ongeveer 20-30 km/h en als ik dan in stuur voor een bocht (links of rechts maakt niet uit) waarbij ik geen gas geeft. Het geluid is beter te horen als de DSG in de S stand staat dan in de D stand.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat ze het bij de  dealer dingen over het hoofd zien is herken ik wel.

Probleem is dat ik al zoveel gezeik met deze auto heb gehad dat de leasemaatschappij er ook wel een beetje klaar mee is. Al met al heeft de auto al ruim 4 maanden in de garage gestaan. Als het niet duidelijk aantoonbaar is voordat de motorsteunen kapot zijn zal ik er mee door moeten rijden tot aan van het jaar. 

Gezien de symptomen zou het wel heel goed mogelijk zijn dat het de motorsteunen zijn maar ik sluit de DSG ook nog niet uit. Deze schakelt regelmatig erg slecht voor al bij het wisselen van vooruit naar achteruit. Het kan soms geruime tijd duren voordat de bak weer aangrijpt 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is het probleem ook... de motorsteun is/was niet kapot. Er zat gewoon veel speling op. Moet je eens voorstellen, als je dat ding al met duwen en trekken al kan laten bewegen, wat zou er dan gebeuren als er G-krachten bij komen kijken als je bochten neemt enz.

Zou toch even proberen ze over te halen om in ieder geval die ene motorsteun te vervangen. Zo duur is ie tenslotte niet.

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 uren geleden, AlexanderPeters zei:

Dat ze het bij de  dealer dingen over het hoofd zien is herken ik wel.

Probleem is dat ik al zoveel gezeik met deze auto heb gehad dat de leasemaatschappij er ook wel een beetje klaar mee is. Al met al heeft de auto al ruim 4 maanden in de garage gestaan. Als het niet duidelijk aantoonbaar is voordat de motorsteunen kapot zijn zal ik er mee door moeten rijden tot aan van het jaar. 

Gezien de symptomen zou het wel heel goed mogelijk zijn dat het de motorsteunen zijn maar ik sluit de DSG ook nog niet uit. Deze schakelt regelmatig erg slecht voor al bij het wisselen van vooruit naar achteruit. Het kan soms geruime tijd duren voordat de bak weer aangrijpt 

 

DSG7(droog) zijn sowiezo bakken die wel eens wat mankeren.. Mechatronic vervangen zal bij jou iig de oplossing zijn voor het voor/achteruit probleem.
DSG koppelingen bij een droge DSG7 kunnen best wel wat trillingen veroorzaken als deze slechter worden doordat het aangrijppunt te ver weg komt te zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten meerdere steunen in toch? Links rechts en achter bij de bak (dogbone?)

Ik heb het idee dat mijn auto ondanks nieuwe 2massa vliegwiel altijd best wel hard start (trilt/ keertje schud)... Gok vanwege die steunen.

 

Heb je ze alle 3 laten vervangen? Of maar eentje? En wat kostte zoiets 

 

@Ozzy dat filmpje van de steun ben ik wel benieuwd naar

aangepast door Soullancer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, Soullancer zei:

Er zitten meerdere steunen in toch? Links rechts en achter bij de bak (dogbone?)

Ik heb het idee dat mijn auto ondanks nieuwe 2massa vliegwiel altijd best wel hard start (trilt/ keertje schud)... Gok vanwege die steunen.

 

Heb je ze alle 3 laten vervangen? Of maar eentje? En wat kostte zoiets 

 

@Ozzy dat filmpje van de steun ben ik wel benieuwd naar

Ja, er zijn 3 steunen aanwezig. De rechter motor/baksteun hebben we alleen vervangen. Hier zat teveel speling op. 

Het onderdeel kostte iets van 80 euro ofzo.

Bij jouw Passat kan het probleem ook wat anders zijn. Een minder frisse start kan ook ergens anders door komen. Is het zoiets? 

 

Filmpje van de motorsteun heb ik helaas niet meer kunnen maken. Ik was het vergeten te maken en later ingeleverd bij de Vw dealer (verkopende partij) om het geld te kunnen declareren. Je kon in ieder geval het deel waar er rubber omheen zit met gemak heen en weer bewegen. Bij een nieuwe kan dat niet.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden