Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 Slot tank - rammel en kuren


JanSL

Vraag

Ik heb het probleem met mijn B8 2015, dat het klepje van de brandstoftank vaak niet open gaat als ik erop druk.

Als workaround moet ik dan de afstandsbediening vd auto pakken, op "open" drukken en tegelijkertijd het brandstofklepje indrukken.

Werkt altijd en hier kan ik opzich wel mee leven.

Wat vervelender is, is een irritante 'rammel' wat lijkt te komen vanachter te tankopening. Wellicht heeft de rammel en de kuren met elkaar te maken.

Nu wil ik kijken of/wat er los zit. Wie kan mij helpen met een 'how to'  om de binnenbekleding van de kofferruimte rechts los te halen, om zo van binnenuit bij de het tankklepslot (actuator) te komen.

Iemand ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De rammel in de buurt van de tankdop herken ik ook bij mijn B8 (rechts achter). Echter is het bij mij een resonantie in de gordelspanner rechts van de achterbank tijdens het rijden. Erg irritant maar kan er moeilijk bij zonder veel bekleding uit te bouwen. 

Weet je zeker dat het geluid bij de tankdop vandaan komt?

aangepast door skoopmans
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat weet ik niet zeker. Dacht het alleen omdat het slot kuren heeft en er misschien daar iets afgebroken is.
Ik zal mijn oor eens bij de gordelspanner leggen tijdens het rijden, misschien komt het daar wel vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden