Ga naar inhoud
  • 0

Catchcan voor 2.0 FSI - BLR


Heatsink

Vraag

Hoi allemaal!

Kort maar krachtige vraag: Bestaat er een kant en klare catchcan voor de 2.0 FSI BLR motor? Ik vind massa's catchcans voor de TFSI maar niets voor de FSI.

Zo nee, heeft iemand zelf eentje voor dit type blok gemaakt en wil deze ideeën met mij delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb momenteel in de werkplaats een 3c met BLR staan, zal wel even kijken hoe dat daar zit en vergelijken met mn TFSI motoren die ik heb staan.

Ik denk dat een catch-can wel in te bouwen is. Misschien niet meteen een set van een TFSI maar delen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, Vdub zei:

ik heb momenteel in de werkplaats een 3c met BLR staan, zal wel even kijken hoe dat daar zit en vergelijken met mn TFSI motoren die ik heb staan.

Ik denk dat een catch-can wel in te bouwen is. Misschien niet meteen een set van een TFSI maar delen ervan.

Dank voor je reactie en super dat je een kijkje wilt nemen. Zelf zat ik te denken om de knietjes (zie afbeelding) die origineel gebruikt worden ergens los vandaan te halen. Uiteraard zou ik ook een nieuwe ontluchtingspijp kunnen kopen en deze demonteren. 

PA12-GF20

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik weg moet komen vanaf het inlaatspruitstuk en de klepdeksel. De originele verbinding tussen deze twee is erg kort en vanwege het vacuüm reservoir blijft er weinig ruimte over. Het liefst zou ik ook naar de linkerkant van de motor willen gaan aangezien daar volop ruimte is voor een catch-can. Ideeën zijn zeer welkom!

Zodra een catch-can verwezenlijkt is, wil ik de boel schoon gaan maken. Met 2 ton op de teller is de boel goed smerig aan het worden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oei.. daar ging het me juist om ? ik dacht dat dmv een catch-can het inlaatspruitstuk niet meer of minder vettig zou worden. Deze is nu telkens nat van binnen en daardoor blijft de rotzooi die de EGR erin gooit plakken. Ik wist wel dat deze telkens geleegd moet worden. Dat vind ik ook niet zo'n ramp.

Is er een andere oplossing om te voorkomen dat het inlaatspruitstuk telkens nat wordt? 

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp het. Ik wil inderdaad ervoor zorgen dat het inlaatspruitstuk minder vochtig wordt/droog blijft. De EGR zal uiteraard de boel blijven vervuilen maar mijn inziens zal de koolstof zich minder snel hechten wanneer er geen vocht meer is. 

Past de kleppendeksel van de 2.0 TFSI op de 2.0 FSI BLR?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-6-2020 om 20:49, Heatsink zei:

Ik begrijp het. Ik wil inderdaad ervoor zorgen dat het inlaatspruitstuk minder vochtig wordt/droog blijft. De EGR zal uiteraard de boel blijven vervuilen maar mijn inziens zal de koolstof zich minder snel hechten wanneer er geen vocht meer is. 

Past de kleppendeksel van de 2.0 TFSI op de 2.0 FSI BLR?

Klopt, dat zal idd ook wel iets afnemen.

Wat zou de reden zijn om een deksel van een 2.0TFSI te monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Vdub zei:

Wat zou de reden zijn om een deksel van een 2.0TFSI te monteren?

Wellicht maakt dat het aansluiten van een catch-can wat makkelijker maar bij nader inzien zit ook dan het vacuüm reservoir in de weg.

 

4 uren geleden, Vdub zei:

Klopt, dat zal idd ook wel iets afnemen.

Zelfs als het al iets zou afnemen ben ik al blij. Deze zooi is maar niks. Ik ga eens op het gemak verder kijken wat de mogelijkheden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden