Ga naar inhoud
  • 0

Rubberen strip dakdragers?


mpgjacobs

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb heel hard gezocht naar de geschikte categorie waarin ik mijn vraag kon plaatsen, maar ben er niet uitgekomen, dus mijn excuses hiervoor ?

Ik heb originele dakdragers gekocht voor mijn Passat (zie foto 1)

Daar worden rubberen strips bijgeleverd (zie foto 2), maar ik kom er niet uit hoe deze te bevestigen.  Wat ik vooral vreemd vind is dat de rubberen strip langer is dan de dakdrager zelf.

Ik heb de zijkanten van de dakdrager open geklapt (zie foto 3) en zie dan een "goot" waarin de rubberen strip geplaatst zou kunnen worden, die zou je er dan vanaf de zijkant erin moeten schuiven.

Ik zou verwachten dat dan de geribbelde kant van de strip aan de bovenkant zou liggen (zie foto 4), ziet er ook mooier uit, maar dan kan je de rubberen strip er met geen mogelijkheid in schuiven.

Dus dan zou je de rbberen strip met de andere kant boven erin moeten schuiven (zie foto 5), maar dat ziet er niet echt mooi uit en het geeft dan ook niet echt grip voor de dakkoffer lijkt me.

Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit op te lossen ? Hoe moet de rubberen strip nu bevestigd worden? 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan de strip er zo van boven in drukken de geribbelde kant moet boven en de haakjes zeg maar komen in de rail, voor de lengte moet je beide uiteinden monteren het rubber er indrukken  en afsnijden op lengte. Simpeler kan het haast niet.  hoe makkelijk kan het wezen. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
38 minuten geleden, mpgjacobs zei:

Dank voor jullie reacties. Blijft vreemd dat de strip niet gewoon op maat wordt meegeleverd door VW

Wil je wel eens horen als hij tekort is geleverd, dan is het ook niet goed. Het is rubber geen ijzeren strip die niet van lengte veranderd. Wees bij dat het te lang is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden