Ga naar inhoud
  • 0

Passat versnellingsbak overleden


Geert_1984

Vraag

Hallo Forummers en passat fanaten,

De vw passat 2.0 fsi is echt de meest waardeloze auto die ik ooit gehad heb. Een eindeloze lijst van problemen. Enkele maanden geleden rook ik een vieze geur tijdens het rijden en koppelde de auto niet meer vrij. Bleek dat er een lagerpen losgekomen was van de planeetwielen in het differentieel. Deze pen is door de behuizing van de versnellingsbak heen gesleten waardoor er versnellingsbakolie op de koppeling  terecht kwam.

Heb inmiddels een andere bak gemonteerd en de passat rijdt weer. Maar dit schijnt vaker voor te komen. Vind dit echt abominabel van vw. ziehier de foto

 

Afbeelding van Geert.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ziet er niet goed uit......

Weet niet wat voor bak je hebt en met welke km stand hij kaduuk is gegaan?

Had zelf 2 jaar geleden een jankende 5 bij terugschakelen van mijn HDV bak, was bij 380.000 km. Stond wel op internet dat er vulringen voor waren die je dan via een van de dekseltje vanaf de buitenzijde kon proberen te monteren, had daar ook allemaal geen zin en heb voor € 300,- een mooie bak gevonden , er onder gezet en hij schakelt weer als boter.

Maar vond het toch wel slechte kwaliteit dat zo'n bak na 380.000 km begon te janken..... 

Maar fijn dat je het zelf hebt kunnen verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ouch... 

43 minutes ago, Willem nunspeet said:

Ziet er niet goed uit......

Weet niet wat voor bak je hebt en met welke km stand hij kaduuk is gegaan?

Had zelf 2 jaar geleden een jankende 5 bij terugschakelen van mijn HDV bak, was bij 380.000 km. Stond wel op internet dat er vulringen voor waren die je dan via een van de dekseltje vanaf de buitenzijde kon proberen te monteren, had daar ook allemaal geen zin en heb voor € 300,- een mooie bak gevonden , er onder gezet en hij schakelt weer als boter.

Maar vond het toch wel slechte kwaliteit dat zo'n bak na 380.000 km begon te janken..... 

Maar fijn dat je het zelf hebt kunnen verhelpen.

Bij mijn 3C begon dit rond 320.000km al. Voordat het begon hoorde ik een zachte ''krak'' geluid en toen wist ik al hoe laat het was. Weekje later begon het gehuil/gejank in de 1 en 2, daarna werd met de week erger en hoorde je het in elke versnelling.
Matthijs heeft er toen een andere bak onder gezet en het was weer heerlijk stil in de auto. Half jaar later ging de 3C eruit voor een B8.

Over de huidige B8 zwijg ik even.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, Geert_1984 zei:

Hallo Forummers en passat fanaten,

De vw passat 2.0 fsi is echt de meest waardeloze auto die ik ooit gehad heb. Een eindeloze lijst van problemen. Enkele maanden geleden rook ik een vieze geur tijdens het rijden en koppelde de auto niet meer vrij. Bleek dat er een lagerpen losgekomen was van de planeetwielen in het differentieel. Deze pen is door de behuizing van de versnellingsbak heen gesleten waardoor er versnellingsbakolie op de koppeling  terecht kwam.

Heb inmiddels een andere bak gemonteerd en de passat rijdt weer. Maar dit schijnt vaker voor te komen. Vind dit echt abominabel van vw. ziehier de foto

 

Afbeelding van Geert.jpg

Misschien gewoon de verkeerde gekocht, relatief gezien is de 2.0FSI zeer betrouwbaar en kent nagenoeg geen problemen..
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, Vdub said:

Misschien gewoon de verkeerde gekocht, relatief gezien is de 2.0FSI zeer betrouwbaar en kent nagenoeg geen problemen..
 

Kerel Ik zal een opsomming geven van de problemen in chronologische volgorde

Cilinderkop overleden (klepgeleiders versleten)

hoog olieverbruik 1 liter op 2000

Thermostaat defect

stelklep klimaat systeem defectt (bijrijderskant bleef koud)

Kabel handgreep bestuurdersportier zat vastgeroest.

bobine defect

motor ruitensproeier defect

elektromotor elektrische handrem defect

versnellingbak defect

wieldraagarmrubber versleten 

dit alles in 4 jaar binnen 50 000 km

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt er inderdaad op dat je de verkeerde hebt gekocht, als in pech hebt gehad.

Nu is de Passat 3C alweer wat ouder geworden, op een gegeven moment komen dan al die kleine gebreken er ook aan.

Mag ik vragen wat de kilometerstand is van de auto?

1 hour ago, mikerosauer said:

@Geert_1984 hou je het wel gezellig ?

We behandelen elkaar met respect hier......

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Volgens mij heeft ie nog niks verkeerds gezegd, meneer is alleen een beetje gefrustreerd, wat begrijpelijk is. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Ozzy said:

Lijkt er inderdaad op dat je de verkeerde hebt gekocht, als in pech hebt gehad.

Nu is de Passat 3C alweer wat ouder geworden, op een gegeven moment komen dan al die kleine gebreken er ook aan.

Mag ik vragen wat de kilometerstand is van de auto?

Volgens mij heeft ie nog niks verkeerds gezegd, meneer is alleen een beetje gefrustreerd, wat begrijpelijk is. 

ik vind de manier waarop hij  V-dub aanspreekt toch aardig respect loos  en bijdehand 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minutes ago, mikerosauer said:

ik vind de manier waarop hij  V-dub aanspreekt toch aardig respect loos  en bijdehand 

Het was niet mijn intentie om wie dan ook te kwetsen. Feit blijft dat deze auto wel heel veel problemengehad heeft. Oja ik vergat nog gebroken veren voor en achter. Hij rikdt goed als ie niet kapot is. Maat er is te vaak wat aan de hand. Volgens mij zijn de meeste 2.0 fsi al naar de sloop. Je ziet ze niet veel meer rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er rijden nog ladingen 2.0FSI's rond en een gebroken veer.. als je je daarom druk maakt kun je beter de fiets pakken..

In 4 jaar tijd wat onderhoud, ik vertel mn klanten altijd dat 1000 euro per jaar een auto mag kosten aan onderhoud.. tuurlijk is een remklauw achter niet goedkoop.. en JA, ze gaan beide stuk..
Bowdenkabel van de handgreep komt enkel voor, ik heb er bij toeval van de week 1 vervangen, dat is de eerste van ladingen 3c/3aa's die ik in onderhoud heb.

Cilinderkop is jammer maar heb ik nog nooit hoeven vervangen bij een 2.0FSI..

 

Quote

Thermostaat defect

(jammer maar niet prijzig)

Quote

stelklep klimaat systeem defectt (bijrijderskant bleef koud)

Niet extreem goedkoop zolang je er maar bij kan valt het mee, tevens zitten er een stuk of 8 in.. zou dus je auto maar gauw inruilen

Quote

Kabel handgreep bestuurdersportier zat vastgeroest.

Bowdenkabel van de handgreep komt enkel voor, ik heb er bij toeval van de week 1 vervangen, dat is de eerste van ladingen 3c/3aa's die ik in onderhoud heb.

Quote

bobine defect

Die gaan ook bij andere merken/modellen defect.. meestal penbobines en ben je met 40 euro weer klaar

Quote

motor ruitensproeier defect

Vaak door het gebrek aan antivries in de winter.. ook goedkoop qua vervangen

Quote

elektromotor elektrische handrem defect

Jammer maar ze kunnen en GAAN beide stuk vanaf een jaar of 10 leeftijd..

Quote

versnellingbak defect

tja..

Quote

wieldraagarmrubber versleten 

Ook een overkomelijk bedrag en gewoon iets van onderhoudskosten,...

 

Kortom eigenlijk is er, muv je cilinderkop niks mis met je Passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 hours ago, Geert_1984 said:

Het was niet mijn intentie om wie dan ook te kwetsen. Feit blijft dat deze auto wel heel veel problemengehad heeft. Oja ik vergat nog gebroken veren voor en achter. Hij rikdt goed als ie niet kapot is. Maat er is te vaak wat aan de hand. Volgens mij zijn de meeste 2.0 fsi al naar de sloop. Je ziet ze niet veel meer rijden.

wat je zei over hoog olie verbruik klopt niet helemaal. VW vind dat nog niet zo bijzonder zeiden ze ooit tegen me. Pas zorgen maken onder de 1000 km met een liter olie haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, vooruit dan maar. We maken er even een wedstrijdje ver pissen van.
Ik heb dan weliswaar een jongere Passat B8 met nog geen 115dkm op de teller, maar goed...
Bij aankoop stond de km-stand zo'n 10dkm lager, we zijn nu iets meer dan 6 maanden verder.

- Koppelingsset bij 105dkm
- Versnellingsbak #2
- Hogedrukpomp van het common rail injectie systeem 
- Distributieriem (iets mis met spanrol of snaar)
- achterrijuitcamera (kabelbreuk)
- Versnellingsbak #3 bij 114dkm 

Volgens mij mis ik nog iets, maar ik zal het even hierbij houden.
Kosten 0,- euro trouwens.

Met de vorige Passat, het model waar jij in rijd, heb ik niks vreemd gehad. 
Nja... tenzij je een 6 kantig asje van de oliepomp, een lekkende brandstofkoeler en een versleten versnellingsbak bij 320dkm vreemd vind.
Of te wel, de ene keer heb je geluk en de andere keer heb je pech.

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij ook een passat 2.0fsi. En heb nog geen van de problemen gehad. En de auto is de onder hout bekent. Is altijd in onderhout geweest bij mijn. En heeft nu bijna 200dkm gelopen zonder problemen en ja nog de eersge bobine’s even afkloppen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedere auto heeft onderhoud nodig. De een meer dan de ander. Dit kan soms domme pech zijn.

De meeste dingen zijn redelijk regulier onderhoud. Maar ik vind een koppeling bij 100dkm wel vroeg. Dat zal ongetwijfeld met de vorige rijder te maken hebben.

En versnellingsbakken moeten gewoon een autoleven mee gaan bij normaal gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, areikelboom said:

Iedere auto heeft onderhoud nodig. De een meer dan de ander. Dit kan soms domme pech zijn.

De meeste dingen zijn redelijk regulier onderhoud. Maar ik vind een koppeling bij 100dkm wel vroeg. Dat zal ongetwijfeld met de vorige rijder te maken hebben.

En versnellingsbakken moeten gewoon een autoleven mee gaan bij normaal gebruik.

Opzich scheelde er niks aan de koppeling. Alles ging soepel en goed, maar na een lange stuk (minimaal 40km) rijden ging ie dan flink schokken bij het wegrijden vanuit stilstand. Aan de hele set was niks vreemds te zien overigens. Probleem was wel direct verholpen na een nieuwe set.

Tsja... zoals ik al zei. Het is gewoon kwestie van pech hebben. Nu had ik wel het geluk dat er garantie op de auto zat, mij heeft het geen 1 cent gekost uiteindelijk, alleen heel veel moeite en wat brandstof voor het heen en weer rijden. Tuurlijk had ik liever een auto zonder garantie waar niks aan zou gaan schelen de eerste paar jaar, maar wat er gaat gebeuren zie je helaas niet aankomen.

Zo heeft elke nadeel weer een voordeel, ik krijg de komende tijd geen grote kosten meer, enkel olie, filters en remmen. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, Vdub said:

dan is natuurlijk even de vraag wat is een autoleven (voor de fabrikant en voor de eigenaar..)

Ik snap je punt. Maar ook bij een fabrikant lijkt het me niet de filosofie dat na 100dkm een versnellingsbak aan barrels ligt. Volgens mij mag een versnellingsbak best 300dkm zonder problemen mee gaan. Om maar wat nuance aan te brengen in mijn eerdere post. Er zijn genoeg auto's die meer dan dat rijden zonder problemen met de bak (dan zijn er uiteraard ook genoeg andere dingen aan vervangen).

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden