Ga naar inhoud
  • 0

Wij zitten met een probleem de Fuseekogelhoezen van onze T5 moeten vervangen worden.


J.J

Vraag

Dag beste mensen,

We zitten met een probleempje, met de APK keuring bleek dat de Fuseekogelhoezen van onze T5 moeten vervangen worden.

Aan de T3-campertje heb ik zelf heel veel gedaan ondanks dat ik totaal geen ervaring had met auto reparaties, maar het ging als vanzelf, maar nu met de het T5-campertje doet het aan als of dat veel ingewikkelder is, daarom ben in wat hulp nodig om het toch weer aan te durven.

In welke volgorde moet in de boel los halen, en waar kunnen we heb beste de Fuseekogelhoezen vandaan halen, ook zit er wat speling op de stabilisatie stang, wat moet ik daar mee, bij slechte wegen hoor je het een beetje rammelen, en bij de vorige APK keuring had de monteur gevoeld dat er wat speling op zat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja en het houd met heel erg tegen om het door een garage te laten doen, zeer slechte ervaringen in het verleden met oplichters praktijken van de bedrijven, en slecht werk wat ze deden.

De eerste auto was een Datsun die levensgevaarlijk bleek te zijn, de voordraagarmen waren flinterdun door geroest.

De tweede auto was een VW.Golf die heel slecht was over gespoten, ging op veel plaatsen weer roesten, in geruild tegen een Opel Ascona 19 N Benzine dat lustte hij heel graag, dus in geruild tegen een nieuw Opel Cadet, alles afgerond voor de lenig, en inruil van de Opel Ascona 19 N, en wat stond er later klaar voor ons een nieuwe wagen in een geheel andere keur en we konden er niet onder uitkomen. (Dus nooit meer een wagen van de Opeldealer.)

 

Vroeger een keer bij een VW.Garage hebben ze van de vw.golf de kleppendeksel niet vast gemaakt en verloor daar door Olie, gelukkig niet heel ver mee gereden dus niets kapot.

Bij Kwik-Fit hadden ze de achter wiel niet vat gezet onderweg hoorde ik lawaai ben direct gestopt om het wiel vast te zetten, gelukkig weer net op tijd ontdekt.

Bij de T3 was de versnellingsbak niet helemaal goed naar de VW dealer gegaan voor een vervangende versnellingsbak, we kwamen hem ophalen en ze vertelden ons dat de versnellingsbak niet meer goed was, en moesten het onderzoek betalen, en het mankement was niet verhopen.

De tweemassavliegwiel van de T5 laten vernieuwen moesten we €200,00 over de afgesproken prijs heen betalen, waar we al jaren komen, en nog voor de APK keuringen heen gaan, maar deze reparatie gaan ze dus niet doen, geen vertrouwen meer in dat bedrijf.

Ook kenden we een oude man chef-monteur bij een vw garage en die moest extra geld bereken op rekeningen maar dat wilde hij niet dus werd hij weer aangesteld als gewoon monteur.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een heel verhaal wat aan geeft dat er nog maar weinig vertrouwen is in garages en het toch maar weer met behulp dan jullie zelf moet doen.

Heel graag dus jullie hulp, bij bovenstaande.

 

Met een hele hartelijke groet,

J.J en zijn lief.

Opel kadett.1.png

Opel kadett.2.png.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 28-5-2020 om 17:23, jaap zei:

Ik zou voor de onderdelen even bij Winparts kijken.

En losse rubbers zou ik niet doen maar gelijk de hele fuseekogel vervangen.

En eventueel kan ik je er wel mee helpen.

Met update 7-8-202

 

Dat zou super zijn @jaap,

Wij wonen sinds kort weer in Assen, ik heb me net altijd kunnen reden met het weinige gereedschap wat ik heb, ben jij beter uitgerust?

En ik heb altijd het werk wat ik heb gedaan aan de T3 op straat het werk gedaan, behalve de motor heb ik alles vernieuwd.

Update 7-8-2020

Maar op één of andere manier zie ik er als een berg tegen op zelf met de T5 te gaan sleutelen, vind het onbegrijpelijk misschien dat ik door jou over de drempel word geholpen.

Wat is handig?

Mhg,

J.J.

 

 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 28-5-2020 om 17:23, jaap zei:

Ik zou voor de onderdelen even bij Winparts kijken.

En losse rubbers zou ik niet doen maar gelijk de hele fuseekogel vervangen.

En eventueel kan ik je er wel mee helpen.

Heel fijn @jaap dat je ons gaat helpen, we zien er naar uit jullie te ontmoeten.

Harstikke tof, bedankt alvast.

 

Weet wel dat we je maatje blijven als we wat terug kunnen doen, schrijf ons en we helpen ook jullie zo gouw mogelijk.

Is er een rotklusje waar je tegen opziet geen probleem, schrijf ons en we doen ons best voor jullie.

 

Met een hele hartelijke groet,

J.J en zijn vrouw lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi beste @jaap ,

Wanneer kan ik langs komen.

Ik heb nog steeds een stille hoop dat je aanbod ons te helpen nog steeds geld.

Ik kan zelf het leeuwendeel doen, de ervaringen met de T3 reparaties moet toch ook voldoende zijn om ook met jou aanwijzingen de T5 in orde te krijgen.

En je kan er zeker een vergoeding voor krijgen, liever jou betalen dan de onbetrouwbare garages.

Met een vriendelijke groet,

J.J en zijn maatje.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 28-5-2020 om 17:23, jaap zei:

Ik zou voor de onderdelen even bij Winparts kijken.

En losse rubbers zou ik niet doen maar gelijk de hele fuseekogel vervangen.

En eventueel kan ik je er wel mee helpen.

Beste leden we hebben vandaag aangegeven bij Winparts wat we nodig zijn voor ons campertje, zodat ze zelf via hun systeem kunnen kijken wat ze precies aan onderdelen moeten sturen, maar toch de stout schoenen aangetrokken er naar het bedrijf gereisd, maar daar werd het niets twee jongemannen hadden er geen ervaring mee het op te zoeken op de computer dus dat werd niets dus wachten we maar geduldig op de email welke onderdelen ze hebben gevonden.

We houden jullie op de hoogte.

Mhg,

J.J en zijn maatje

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 van 17
listOnderstaande onderdelen zijn geschikt voor het door u geselecteerde voertuig.
==================================================================
 
Ik heb het kenteken er bij gezet en hoop dat jullie het ook proberen.

Als we het camper kenteken 02-XVK-3 in voeren krijgen we zeventien Fuseekogels als optie,

ook al zijn de conus maten verschillend, van 15 mm, 18 mm en 22 mm?

Prachtig dat onze wagen zo universeel is?

We zijn al niet van die internet bestellers en dan word het je haast onmogelijk gemaakt om het juiste product te bestellen.

En het heeft ook geen Open-Laadbak, of die hebben door de jaren heen nog niet ontdekt.

https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/fuseekogels/volkswagen/transporter-v-open-laadbak-chassis-7jd-7je-7jl-7jy-7jz-bouwjaar-2003-04-2015-08/c592-492-12655.html

 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon een afspraak maken met @Vdub, lekker met de camper naar Vorden tuffen , koffie lurken, terwijl jullie campertje gemaakt wordt.
Kost misschien wat meer maar dan heb je goede service, goede koffie, clubkorting, en prima onderdelen.
Misschien ook vloermatten en clubsticker aanbrengen.

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er ook iemand die wil wel helpen, en vraagt €25,- per uur en voor het twee fuseekogels word het dan €50,- heel fijn maar ik heb de bus ook omhoog gehad en zag en het leek of het een fluitje van een cent is, en dan er twee uur voor nodig te zijn, mocht het uitlopen dan heb ik gewoon pech gehad, ik vind het een beetje onbegrijpelijk.

Als de persoon gewoon had gezegt ik wil je wel helpen maar dan kost het €50,- dan was het gevoel anders geweest, je man kan snel werken met de gereedschap die hij heeft.

Maar dat zal wel aan mij liggen, dat ik er geen goed gevoel bij heb.

Iemand die jullie kennen, nee ik denk het niet.

----------------------------------------------------------------------

Een andere man is langs kwam rijden met zijn Jeep, ik dacht héé dat kan wel eens een handige man zijn met de juiste gereedschap, ik liep naar hem toe en vertelde mijn probleem, hij kwam later weer aanrijden en zegt ik heb het niet maar heb een vriend met een garage die kan je vast helpen met gereedschap, hij nam me mee een paar straten verder was te garage, maar die had ook niet de "VW Torx Bouten inbusbouten" maar zelf zou hij de bouten met een flex er af slijpen en dan de nieuwe fuseekogels monteren, maar het is vrij moeilijk er goed bij te komen met de flex en ik heb op straat ook niet de mogelijkheid om er met een snoer te komen.

Maar wel heel mooi dat de mannen zo vriendelijk waren, een mooie ervaring dat doet een mens goed, vooral voor ons @Petroman weet wel waarom, wij hebben al jaren contact via het internet met elkaar één van de Tofste mensen die we kennen.

Ha we hebben enkel Internet vrienden, maar beter dan niets, en heel bijzonder dat je zo vriendschappen kan krijgen waar het in het dagelijks leven niet lukt, daar hebben we ons al bij neer gelegd maar daar zijn we vele jaren voor nodig geweest, we zitten nog een paar jaar van de 80 ik ben 68 mijn schattebout een jaartje jonger, maar we zijn nog jong van hart en als we stil staan bij de leeftijd begrijp je gewoon niet dat we al zo oud zijn, en zijn levenslustig als mijn vrouw zich wat beter voelt dan is ze een zonnetje, kan mooi zingen en dansen het is een pracht maat en een geweldig partner we hebben het samen uniek, we zitten er nog steeds aan te denken naar het buiteland te gaan, op zoek naar mensen zo als wij, maar de corvit-19 heeft roet in het eten gegooid, we hebben nu beiden onze AOW zonde pension maar daar reden we ons heel goed mee, eerst moesten we leven van mijn Wajong, en stookten al jaren niet meer, ha in de flat waar we nu weer heen gaan verbruiken we nog geen €25,- per maand aan energie, kregen van de €50,- mooi jaarlijks weer mooi wat terug, door heeeel goed op onze centjes te letten kunnen we het T5-campertje hebben en probeer zelf zoveel mogelijk aan te doen.

Maar hulp hoeft zeker niet voor niets, dat willen we niet, dat past niet bij ons eer gevoel, maar we zijn ook niet dom, men denkt dat wel vaak omdat we heel vriendelijk zijn en behulpzaam, maar dat levert ook geen waardering op best jammer, want we zijn best toffe mensen.

 

Sorry voor het lange verhaal, heb samen met mijn maatje weer de halve nacht niet geslapen hopelijk komt dat weer goed in het nieuw huis.

-----------------------------------------------------------------------------------

De de nieuwe fuseekogels bouten hebben zeskanten dus ik dacht Héé mooi want ik heb heel beperkt gereedschap, maar onder de wagen zag ik "VW Torx Bouten inbusbouten" en die heb ik niet, heb het geprobeerd met een griptang het los te krijgen, dat lukte niet toen er stevige tikken tegen aan gegeven met de moker en weer met de griptang geprobeerd, maar geen beweging in te krijgen, dus moet ik het aanschaven waar kan ik het beste een set niet te duren vandaan halen. 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden