We zitten met een probleempje, met de APK keuring bleek dat de Fuseekogelhoezen van onze T5 moeten vervangen worden.
Aan de T3-campertje heb ik zelf heel veel gedaan ondanks dat ik totaal geen ervaring had met auto reparaties, maar het ging als vanzelf, maar nu met de het T5-campertje doet het aan als of dat veel ingewikkelder is, daarom ben in wat hulp nodig om het toch weer aan te durven.
In welke volgorde moet in de boel los halen, en waar kunnen we heb beste de Fuseekogelhoezen vandaan halen, ook zit er wat speling op de stabilisatie stang, wat moet ik daar mee, bij slechte wegen hoor je het een beetje rammelen, en bij de vorige APK keuring had de monteur gevoeld dat er wat speling op zat.
Tja en het houd met heel erg tegen om het door een garage te laten doen, zeer slechte ervaringen in het verleden met oplichters praktijken van de bedrijven, en slecht werk wat ze deden.
De eerste auto was een Datsun die levensgevaarlijk bleek te zijn, de voordraagarmen waren flinterdun door geroest.
De tweede auto was een VW.Golf die heel slecht was over gespoten, ging op veel plaatsen weer roesten, in geruild tegen een Opel Ascona 19 N Benzine dat lustte hij heel graag, dus in geruild tegen een nieuw Opel Cadet, alles afgerond voor de lenig, en inruil van de Opel Ascona 19 N, en wat stond er later klaar voor ons een nieuwe wagen in een geheel andere keur en we konden er niet onder uitkomen. (Dus nooit meer een wagen van de Opeldealer.)
Vroeger een keer bij een VW.Garage hebben ze van de vw.golf de kleppendeksel niet vast gemaakt en verloor daar door Olie, gelukkig niet heel ver mee gereden dus niets kapot.
Bij Kwik-Fit hadden ze de achter wiel niet vat gezet onderweg hoorde ik lawaai ben direct gestopt om het wiel vast te zetten, gelukkig weer net op tijd ontdekt.
Bij de T3 was de versnellingsbak niet helemaal goed naar de VW dealer gegaan voor een vervangende versnellingsbak, we kwamen hem ophalen en ze vertelden ons dat de versnellingsbak niet meer goed was, en moesten het onderzoek betalen, en het mankement was niet verhopen.
De tweemassavliegwiel van de T5 laten vernieuwen moesten we €200,00 over de afgesproken prijs heen betalen, waar we al jaren komen, en nog voor de APK keuringen heen gaan, maar deze reparatie gaan ze dus niet doen, geen vertrouwen meer in dat bedrijf.
Ook kenden we een oude man chef-monteur bij een vw garage en die moest extra geld bereken op rekeningen maar dat wilde hij niet dus werd hij weer aangesteld als gewoon monteur.
Vraag
J.J
Dag beste mensen,
We zitten met een probleempje, met de APK keuring bleek dat de Fuseekogelhoezen van onze T5 moeten vervangen worden.
Aan de T3-campertje heb ik zelf heel veel gedaan ondanks dat ik totaal geen ervaring had met auto reparaties, maar het ging als vanzelf, maar nu met de het T5-campertje doet het aan als of dat veel ingewikkelder is, daarom ben in wat hulp nodig om het toch weer aan te durven.
In welke volgorde moet in de boel los halen, en waar kunnen we heb beste de Fuseekogelhoezen vandaan halen, ook zit er wat speling op de stabilisatie stang, wat moet ik daar mee, bij slechte wegen hoor je het een beetje rammelen, en bij de vorige APK keuring had de monteur gevoeld dat er wat speling op zat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tja en het houd met heel erg tegen om het door een garage te laten doen, zeer slechte ervaringen in het verleden met oplichters praktijken van de bedrijven, en slecht werk wat ze deden.
De eerste auto was een Datsun die levensgevaarlijk bleek te zijn, de voordraagarmen waren flinterdun door geroest.
De tweede auto was een VW.Golf die heel slecht was over gespoten, ging op veel plaatsen weer roesten, in geruild tegen een Opel Ascona 19 N Benzine dat lustte hij heel graag, dus in geruild tegen een nieuw Opel Cadet, alles afgerond voor de lenig, en inruil van de Opel Ascona 19 N, en wat stond er later klaar voor ons een nieuwe wagen in een geheel andere keur en we konden er niet onder uitkomen. (Dus nooit meer een wagen van de Opeldealer.)
Vroeger een keer bij een VW.Garage hebben ze van de vw.golf de kleppendeksel niet vast gemaakt en verloor daar door Olie, gelukkig niet heel ver mee gereden dus niets kapot.
Bij Kwik-Fit hadden ze de achter wiel niet vat gezet onderweg hoorde ik lawaai ben direct gestopt om het wiel vast te zetten, gelukkig weer net op tijd ontdekt.
Bij de T3 was de versnellingsbak niet helemaal goed naar de VW dealer gegaan voor een vervangende versnellingsbak, we kwamen hem ophalen en ze vertelden ons dat de versnellingsbak niet meer goed was, en moesten het onderzoek betalen, en het mankement was niet verhopen.
De tweemassavliegwiel van de T5 laten vernieuwen moesten we €200,00 over de afgesproken prijs heen betalen, waar we al jaren komen, en nog voor de APK keuringen heen gaan, maar deze reparatie gaan ze dus niet doen, geen vertrouwen meer in dat bedrijf.
Ook kenden we een oude man chef-monteur bij een vw garage en die moest extra geld bereken op rekeningen maar dat wilde hij niet dus werd hij weer aangesteld als gewoon monteur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een heel verhaal wat aan geeft dat er nog maar weinig vertrouwen is in garages en het toch maar weer met behulp dan jullie zelf moet doen.
Heel graag dus jullie hulp, bij bovenstaande.
Met een hele hartelijke groet,
J.J en zijn lief.
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten