Ga naar inhoud
  • 0

Verschillen motor 1.4 2015


AlterEgo

Vraag

Dag,

Ik rijd zelf met een 1.4 tsi 92kw 125pk uit 2015 (Passat B8). Er is ook een 1.4 tsi met 150pk. 
Zijn er technisch verschillen in deze motoren of is deze enkel softwarematig aangepast naar een lager/hoger vermogen?

zoja, bij welke onderdelen situeren zich deze verschillen?
 

Bedankt!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ow ok! Dus toch wel degelijk een verschil in turbo. Dat is niet onbelangrijk!

Ik overweeg een chiptuning. Maar als ik cijfers zie van 200 naar 290nm en 125pk naar 160pk dan ben ik toch altijd bang dat de gebruikte onderdelen er niet op voorzien zijn. 
Uiteraard moet je verstandig rijden ook. Sowieso zou extra vermogen me enkel dienen bij snel invoegen of voorbijsteken. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, AlterEgo said:

Ow ok! Dus toch wel degelijk een verschil in turbo. Dat is niet onbelangrijk!

Ik overweeg een chiptuning. Maar als ik cijfers zie van 200 naar 290nm en 125pk naar 160pk dan ben ik toch altijd bang dat de gebruikte onderdelen er niet op voorzien zijn. 
Uiteraard moet je verstandig rijden ook. Sowieso zou extra vermogen me enkel dienen bij snel invoegen of voorbijsteken. 

Ga wel naar de betere bekende VAG tuners toe als je 'm laat chiptunen. Goedkoop is duurkoop. 
Zo heeft een oom van mij zijn Transporter T5 naar een tent gebracht waar ze het chiptunen erg goedkoop uitvoeren, achteraf had ie spijt dat ie niet naar mij had geluisterd. Hij heeft er namelijk allemaal trammelant mee gehad, uiteindelijk 250 euro ofzo lichter en weer terug bij het originele software.
Daarna heeft ie nog een andere T5 gehad, bij die bus heeft ie wel geluisterd en de tuning laten doen bij Matthijs, daar was ie erg tevreden over.

Mijn oude Passat B6 2.0tdi heeft ruim 300.000km gechipt rondgereden. Zodra ie warm was, maakte ik af en toe (eigenlijk best vaak) toch wel goed gebruik van het vermogen. Nog nooit iets kapot gehad vanwege het chiptunen.

Binnenkort gaat ook de B8 naar Vdub/Matthijs voor wat extra vermogen. 
Nu is een 2.0tdi 150pk absoluut geen slak, je komt makkelijk mee met het verkeer hier in Nederland, maar getuned rijd ie toch wel echt een stuk fijner/beter.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, als ik het laat doen zou ik het bij vag techniek hier over de grens laten doen. Lijken me wel de juiste expertise te hebben.

Ik kom van een 1.4 tfsi 150pk uit een Audi Q3. De 125 pk die ik nu heb stellen me in vgl met de Q3 eigenlijk niet teleur. Had het erger verwacht. De 125pk verhogen naar 160 lijken me dus voldoende.

Daarvoor had ik een 2.0tdi v50 met 170pk en 350nm, deze kwam van 136pk. Die was ruim dan voldoende!

Maar ik heb nu nog ‘maar’ 54000k op de teller. Ik wil er nog een aantal jaren mee rijden. Moest ik de zekerheid hebben dat het technisch dezelfde motoren waren dan was ik geruster. Aangezien ze toch blijken te verschillen en je dus eigenlijk meer van de onderdelen vraagt waarvoor ze initieel door de ingenieurs zijn ontworpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden