Ga naar inhoud
Quincy

Quincy; aankoopadvies Passat B7

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Passat members,

Sommige zullen mij nog (her)kennen en voor anderen ben ik nieuw.. ik ben Quincy, 40 jaar en woonachtig in de Achterhoek. Sinds september in het bezit van een Seat Leon 1.6 TDI met standaard 110 pk, maar de dag nadat ik hem had opgehaald heb ik hem laten chippen bij VAG Techniek in Nuenen waardoor hij nu iets sneller is..

IMG-3650.jpg

IMG-3656.jpg

Het is een hatchback, 5 deurs en dat bevalt op zich prima maar.... ik mis toch nog wel regelmatig het gemak van een stationwagon en ik heb nog steeds een sterke voorkeur voor de Passat en gelukkig mijn vrouw met mij.. nu vond ik van de week een exemplaar die mij wel bijzonder aanspreekt, maar ik zit met een paar dingetjes..

- Passat is 3 jaar ouder dan de Leon

- Passat heeft 210000 gelopen tov 165000 van de Leon

- Verbruik Passat; het is een 2.0 TDI met 140 pk en automaat, dit zal niet zo zuinig rijden toch? Met de Leon haal ik met gemak 1:20, maar fabrieksopgave is natuurlijk veel gunstiger, wat is een geschat praktijkverbruik bij zo'n auto?

Op zich niet zo heel erg, ook qua bouwjaren niet moet ik eerlijk zeggen. Natuurlijk is het fijn dat je een relatief jonge auto hebt, maar ik merk gewoon dat ik eigenlijk toen ik beter al naar een Passat had kunnen kijken. Nu wil het geval dat ik gisteren mijn motorfiets heb verkocht, dus dat geeft me wel enigszins lucht in het geheel.

Uiteraard zijn er ook wat voordelen aan de Passat tov de Leon

- Ruimer

- Automaat

- Het is een Passat 😁

Nu heb ik onderstaande auto gezien en via email al wat contact gehad met de betreffende garage..

VW Passat 2.0 TDI 2011

Als ik de advertentie zo bekijk, valt me wel op dat er veel standaard tekst in staat.. zo heeft de auto wel 3 keer lederen bekleding 😁 maar zonder gekheid; mijn vragen concreet zijn:

- Stoelventilatie en massage in de voorstoelen? Ik zie niet dat daarop wijst of zie ik iets over het hoofd daarin?

- Stoelverwarming achterin? Volgens mij zie ik geen schakelaars achterop de middenconsole, want daar zitten ze toch normaal?

- Automaat DSG: er staat me iets bij dat DSG geen goede bakken zouden zijn, maar zijn dat bepaalde bouwjaren of motorcodes?

- Trekhaak: is dit gewoon een normale afneembare of zo'n uitklapbare?

Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen met bovenstaande vragen / dilemma's...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is geen highline, anders had je een kleurenscherm tussen de klokken gehad.

Volgens mij zijn geventileerde stoelen in de B7 alleen in het zwart geleverd.

Bij 210.000km moet de distributieriem vervangen worden. Is dat al gedaan?

Trekhaak is afneembaar of wegklapbaar, zekerheid krijg je wanneer je de schakelaar achterin het laadruim ziet.

DSG zijn hele goede bakken, ze hebben alleen onderhoud nodig, olie +filter wissel elke 60.000km. Heeft dat onderhoud allemaal plaatsgevonden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks @bm-er deze punten zal ik zeker meenemen.. ik wil ze aan het einde van de middag of avond even mailen met mijn vragen daarin.

Er word heel veel geadverteerd met Highline en dat zijn ze inderdaad bij lange na niet allemaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minutes ago, Quincy said:

Thanks @bm-er deze punten zal ik zeker meenemen.. ik wil ze aan het einde van de middag of avond even mailen met mijn vragen daarin.

Er word heel veel geadverteerd met Highline en dat zijn ze inderdaad bij lange na niet allemaal

ik zie nu al dat je geen schakel knop hebt voor de trekhaak . ook geen rns 

het DGS verhaal kan ik je alleen maar vertellen dat ik er met plezier in rij :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dsg7 (droge koppeling) staan bekend als de slechtere dsg bakken, de dsg6 (natte koppeling) in die b7 2.0tdi is beter. Als je pech hebt kan er altijd nog wel wat stuk gaan natuurlijk.

Toevallig heeft een oom van mij een b7 2.0tdi 140pk met dsg. Die haalt er ongeveer 1 op 16 mee. Nu weet ik niet precies hoe en waar hij voornamelijk rijd, maar je zou eventueel op spritmonitor kunnen kijken bij het gemiddelde verbruik van iedereen samen, dan heb je al ongeveer een idee hoeveel ie zou kunnen gaan verbruiken.

aangepast door Ozzy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

daar gaan we weer de DSG discusie !! zo veel verhalen zoveel ervaringen ik heb er hier  een die al heel wat km's gelopen heeft en geen centje pijn.

alles wat mechnisch is kan kapot 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, mikerosauer said:

daar gaan we weer de DSG discussie* !! zo veel verhalen zoveel ervaringen ik heb er hier  een die al heel wat km's gelopen heeft en geen centje pijn.

alles wat mechnisch is kan kapot 

Vooruit... ik heb het aangepast voor je.

4 minutes ago, jaap said:

@Quincy  

ik weet niet wat je budget is en of je perse een DSG wilt ander is dit misschien wat voor je??

https://www.autobedrijfmartens.nl/occasions/volkswagen/passat/2970571

Die is wel uniek. Bruine dashboard met bruine stoelen en bruine deurpanelen, kom je niet vaak tegen.

Opties die ik op het eerste oog zie:
- LED koplampen (low)
- Discover Pro
- Achterrijuitcamera (i.c.m. pdc rondom)
- App-Connect en spraakbesturing lijkt al vrijgeschakeld

Mist helaas ACC, maarja i.c.m. handbak vind ikzelf persoonlijk niks aan. Met een DSG zou het wel fijn zijn.

Lijkt verder wel op een nette auto, even maatje grotere velgen en hij oogt al stuk mooier. 
Als je @Quincy persé een 2.0TDI wilt, dan ben je wel wat meer geld kwijt. B8en met 2.0TDI zijn best schaars hier in Nederland, vergeleken met 1.6TDI.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Check bij het brandstoffilterhuis op metaal deeltjes, bij slijpsel lekker laten staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben van een B6 naar een B8 gegaan, maar ik denk dat de opties die jij beschrijft in een B7 hetzelfde eruit zien.
Volgens mij zit er geen stoelventilatie op, want dan moet er een ventilator-tekentje bij de stoel staan. Ik weet niet of stoelmassage is geleverd zonder de ventilatie. Ik heb ze allebei maar gebruik ze nooit.
Bij stoelverwarming achter moeten er idd knopjes op de achterconsole zitten (zie foto).
Bij een wegklapbare trekhaak zit de stekkeraansluiting vast op de trekhaak. Dat zit bij deze niet. Dus hooguit is'ie afneembaar.

Ik heb zowel in de B6 als in B8 een DSG en heb er echt nooit problemen mee gehad. Rijdt heerlijk, dus gewoon doen.

Ik vind de prijs wel aan de hoge kant. Ik heb mijn B6 (BJ 2008-02, 170pk 2.0 TDI) verkocht in 2018-05 met 260.000km op de teller. Ik heb m ingeruild bij een VW dealer (lage inruil dus,
Als je naast extra ruimte ook meer trekkracht wilt, moet je uitrekenen hoeveel kg / 1pk de Leon en de zwaardere Passat moet trekken.

Ik rij nu mijn 3e Passat, geeft wel aan hoe tevreden ik erover ben. Succes !f626ef41e1a3e28e26759c23de4183d1.jpg8d9e133e3bd80d9958241febef143367.jpg0e633b491e00e0196bba66a8efda27d6.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden