Ga naar inhoud
  • 0

Passat b8 codering lane assist en groot licht assistent


markvanliempt

Vraag

Ik ga dinsdag m’n nieuwe Passat b8 highline ophalen. Hier zit verkeers bord herkenning op. Nu begreep ik dat je via die zelfde camera ook lane assist en groot licht assistent kunt coderen. Bij een golf 7 heb ik dit ooit gedaan. Die info vond ik via de site van Gerrit speek. Bij de Passat b8 staat deze info niet. Iemand hier die dit weet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank jullie wel! De complete codering van de golf 7 is mij bekend. Volgens de link van ascoding valt het wel mee wat er gecodeerd moet worden. Meen dat via Gerrit speek golf 7 je meer moest coderen. Maar ik zal het volgende week eens proberen als de auto er is. Ik laat wel even weten of het is gelukt. Heb ik ook profijt van groot licht assistent? Heb wel led koplampen maar niet de high meen ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Poeh... dat is een goede vraag.

DLA (Dynamic light assist) gaat niet lukken, omdat je daarvoor high led koplampen nodig hebt. Maar gewoon light assist i.c.m. met low led koplampen zou wellicht kunnen, wellicht heeft @bm-er hier het antwoord op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Ozzy zei:

Poeh... dat is een goede vraag.

DLA (Dynamic light assist) gaat niet lukken, omdat je daarvoor high led koplampen nodig hebt. Maar gewoon light assist i.c.m. met low led koplampen zou wellicht kunnen, wellicht heeft @bm-er hier het antwoord op.

Anders maar eens op zoek gaan naar eens set high led koplampen. Zou dit beetje in te bouwen zijn zelf? Bij mijn Passat 3c toen wel zelf gedaan. Werkte heel mooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even los van het coderen, of dat wel of niet kan/lukt, het is vooral erg duur. Niet alleen de koplampen zelf, maar ook alle bijbehorende stuurmodules moeten vervangen worden. En dan moet je nog het juiste type met DLA vinden, want de Led High is met en zonder DLA geleverd. En als laatste moeten koplampspoeiers gemonteerd worden omdat de lichtopbrengst een stuk hoger is, ze zijn dan wettelijk verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 minuten geleden, bm-er zei:

Even los van het coderen, of dat wel of niet kan/lukt, het is vooral erg duur. Niet alleen de koplampen zelf, maar ook alle bijbehorende stuurmodules moeten vervangen worden. En dan moet je nog het juiste type met DLA vinden, want de Led High is met en zonder DLA geleverd. En als laatste moeten koplampspoeiers gemonteerd worden omdat de lichtopbrengst een stuk hoger is, ze zijn dan wettelijk verplicht.

Zijn die sproeiers ook in nl verplicht? Of alleen in België? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

M’n Passat inmiddels een week voor de deur staan. Pfoe wat een fijne auto! De lane assist zat er toch al op. Ook heb ik ambient verlichting in het interieur, dit wist ik niet dat dat er op zat maar erg gaaf! 
helaas als ik vcds er aan hang heb ik geen long coding helper bij 09 elect. Iemand hier ervaring mee? Kwestie van vcds updaten? Heb een originele Ross’ tech kabel. Groot licht assistent kan ik nergens vinden om te coderen. Lijkt me wel mooi als groot licht automatisch uit gaat en weer aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 minuten geleden, markvanliempt zei:

M’n Passat inmiddels een week voor de deur staan. Pfoe wat een fijne auto! De lane assist zat er toch al op. Ook heb ik ambient verlichting in het interieur, dit wist ik niet dat dat er op zat maar erg gaaf! 
helaas als ik vcds er aan hang heb ik geen long coding helper bij 09 elect. Iemand hier ervaring mee? Kwestie van vcds updaten? Heb een originele Ross’ tech kabel. Groot licht assistent kan ik nergens vinden om te coderen. Lijkt me wel mooi als groot licht automatisch uit gaat en weer aan. 

De laatste VCDS update is 20.4 maar of dat met jouw kabel gaat lukken is afwachten.

Waarschijnlijk moet je de hex V2 kabel hiervoor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minuten geleden, jaap zei:

De laatste VCDS update is 20.4 maar of dat met jouw kabel gaat lukken is afwachten.

Waarschijnlijk moet je de hex V2 kabel hiervoor hebben.

Dat moet ik eens even checken. Ik zat nu op versie 19.... zag wel dat er een update beschikbaar was. Dadelijk even downloaden dan maar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de B8 moet je de V2 kabel hebben, als je grootlicht assistent wil moet je ook een camera bij je spiegel hebben. Zag dat je de camera al had:mrgreen:

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, markvanliempt zei:

Ik heb de groot licht assistent er op zitten nu. Volgens mij stond deze al aan. Alleen nu ook instelbaar via menu. Dat ik met vcds van alles kan wil dat zeggen dat ik dan een V2 kabel heb? 

Je zal dingen tegen komen die waarschijnlijk niet meer kunnen, met een oudere B8 kunnen sommige dingen nog wel met de nieuwere niet meer, als het er niet opstaat is het geen V2 kabel

 

2020-06-08 08.48.34.jpg

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Diver zei:

Je zal dingen tegen komen die waarschijnlijk niet meer kunnen, met een oudere B8 kunnen sommige dingen nog wel met de nieuwere niet meer, als het er niet opstaat is het geen V2 kabel

 

2020-06-08 08.48.34.jpg

De auto is van 2017. Dus ik zou eigenlijk een keer een nieuwe kabel moeten aanschaffen? Heb nu ook een originele Ross tech maar idd geen V2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden