Ga naar inhoud
samir_VW

Auto ramen tinten

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik wil mijn ramen tinten op een passat b6 sedan. Alleen weet ik niet wat voor percentage ik moet kiezen. Ik zit te twijfelen tussen 5/15/20 procent. 

welke is het best en het mooist?

Samir

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

persoonlijke keuze  ik zou voor 5% gaan . ligt er ook net aan of je nu al privacy glas hebt schaalt ook weer namelijk 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Houd wel rekening met het zicht naar achteren, dat is al best weinig bij een 3C Sedan. (ik spreek uit 8 jaar  ervaring met een sedan) 
Straks zie je niks meer achter je (s'avonds vooral).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja daar hield ik ook rekening mee maar ik vind 5 toch echt te veel. Dus ik denk tussen 15 en 20. Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey Samir. Ik ga volgende week ook mijn ramen laten blinderen.

Ik ga zelf voor 20% gaan denk ik. 5% is inderdaad veel. Te zwart is ook niet altijd mooi, tenzij bij een witte auto vind ik. 

Daarnaast heb je ook het aspect veiligheid. De zichtbaarheid is toch een stukje minder. Zeker bij somber winter en herfstweer.

Ik dacht dat af fabriek meestal 35% werd verduisterd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, AlterEgo said:

Hey Samir. Ik ga volgende week ook mijn ramen laten blinderen.

Ik ga zelf voor 20% gaan denk ik. 5% is inderdaad veel. Te zwart is ook niet altijd mooi, tenzij bij een witte auto vind ik. 

Daarnaast heb je ook het aspect veiligheid. De zichtbaarheid is toch een stukje minder. Zeker bij somber winter en herfstweer.

Ik dacht dat af fabriek meestal 35% werd verduisterd?

bij bedrijfs bussen is de achterkant  toch helemaal dicht ? dus dat valt wel mee daarbij heb je natuurlijk ook nog 2 buiten spiegels 

als k die van mij laat tintten ga ik voor goed donker ik heb al  privacy glas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha klopt, bedrijfsbussen zijn vaak helemaal dicht. Maar dat kan hun rijgedrag ook grotendeels verklaren :-P

Nee, tis uiteraard persoonlijk, bekijk wat plaatjes online van verschillende gradaties en beslis dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in VLT folie (Visible Light Transmission). Net als sommige brillen worden je ruiten donkerder (tot aan een vooraf gekozen percentage) naarmate er meer (UV) licht op schijnt. 's Avonds laten ze dan weer al het licht door. Ik heb er nog geen ervaring mee. Wellicht is dat wel een idee. 

Ook kwam ik PDLC folie tegen maar dat lijkt me geen doen. Dit een een folie die, al dan niet trapsgewijs, donkerder kan worden dmv een elektrische spanning. Deze folie is echter een stuk dikker/duurder vergeleken met VLT en veel lastiger op maat te snijden.

VLT: http://ae-cn.alicdn.com/qoNLX8KCxD6oZ9gzB5A/nRKJdW9SCBZGDTU5KGZ__ld.mp4

PDLC: https://www.youtube.com/watch?v=3OTjTBt6lBY

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden