Ga naar inhoud

Auto ramen tinten


samir_VW

Aanbevolen berichten

Houd wel rekening met het zicht naar achteren, dat is al best weinig bij een 3C Sedan. (ik spreek uit 8 jaar  ervaring met een sedan) 
Straks zie je niks meer achter je (s'avonds vooral).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Samir. Ik ga volgende week ook mijn ramen laten blinderen.

Ik ga zelf voor 20% gaan denk ik. 5% is inderdaad veel. Te zwart is ook niet altijd mooi, tenzij bij een witte auto vind ik. 

Daarnaast heb je ook het aspect veiligheid. De zichtbaarheid is toch een stukje minder. Zeker bij somber winter en herfstweer.

Ik dacht dat af fabriek meestal 35% werd verduisterd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, AlterEgo said:

Hey Samir. Ik ga volgende week ook mijn ramen laten blinderen.

Ik ga zelf voor 20% gaan denk ik. 5% is inderdaad veel. Te zwart is ook niet altijd mooi, tenzij bij een witte auto vind ik. 

Daarnaast heb je ook het aspect veiligheid. De zichtbaarheid is toch een stukje minder. Zeker bij somber winter en herfstweer.

Ik dacht dat af fabriek meestal 35% werd verduisterd?

bij bedrijfs bussen is de achterkant  toch helemaal dicht ? dus dat valt wel mee daarbij heb je natuurlijk ook nog 2 buiten spiegels 

als k die van mij laat tintten ga ik voor goed donker ik heb al  privacy glas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in VLT folie (Visible Light Transmission). Net als sommige brillen worden je ruiten donkerder (tot aan een vooraf gekozen percentage) naarmate er meer (UV) licht op schijnt. 's Avonds laten ze dan weer al het licht door. Ik heb er nog geen ervaring mee. Wellicht is dat wel een idee. 

Ook kwam ik PDLC folie tegen maar dat lijkt me geen doen. Dit een een folie die, al dan niet trapsgewijs, donkerder kan worden dmv een elektrische spanning. Deze folie is echter een stuk dikker/duurder vergeleken met VLT en veel lastiger op maat te snijden.

VLT: http://ae-cn.alicdn.com/qoNLX8KCxD6oZ9gzB5A/nRKJdW9SCBZGDTU5KGZ__ld.mp4

PDLC: https://www.youtube.com/watch?v=3OTjTBt6lBY

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...
On 22-5-2020 at 19:30, AlterEgo said:

Om een idee te geven. Ik heb mijn wagen vandaag een blindering laten voorzien van 20%.

 

50E6B409-4E09-488F-873B-A1837F658F3F.jpeg

Dit zocht ik al een tijdje, een foto van een VW Passat met 20%, maar nu twijfel ik nog meer, is het niet iets te donker? ik twijfelde tussen 20 en 35%.

Mijn auto is donkergrijs van kleur en voorlopig nog redelijk standaard maar naar zomer toe komen er wel 18 of 19" onder... 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vroeger in de 3C ook sunnyboys maar uiteindelijk ook laten tinten. Het zich naar buiten is niet helder en de kids vonden het ook niet fijn om naar buiten te kijken. Enige pluspunt is dan dat er zonwering is bij open raam. Ik heb in de B8 standaard zonneschermen in de achterste deuren maar deze zijn ook meer omlaag dan omhoog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vroeger in de 3C ook sunnyboys maar uiteindelijk ook laten tinten. Het zich naar buiten is niet helder en de kids vonden het ook niet fijn om naar buiten te kijken. Enige pluspunt is dan dat er zonwering is bij open raam. Ik heb in de B8 standaard zonneschermen in de achterste deuren maar deze zijn ook meer omlaag dan omhoog. 
Mijn zijn af fabriek af getint. Hier geen klagen ze zitten ook meer op schermpjes te kijken dan naar buiten . Verder kijk ik mooie door die ramen spiegels/camera
Maar het zicht naar buiten is echt wel prima hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2020 om 19:30, AlterEgo zei:

Om een idee te geven. Ik heb mijn wagen vandaag een blindering laten voorzien van 20%.

 

50E6B409-4E09-488F-873B-A1837F658F3F.jpeg

ik heb die van mij verleden week laten doen , ook 20% , die van mij is dezelfde kleur als die van u , dus dit zou kunnen mijn auto zijn   😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden