Ga naar inhoud

Deze Passat bij iemand bekend


sumarcity

Aanbevolen berichten

Ben me weer na een uitstapje naar BMW aan het oriënteren op een Passat. Kwam deze tegen op MP is in een korte tijd redelijk van eigenaars gewisseld. Iemand bekend hiermee?
 

http://link.marktplaats.nl/m1541973266?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, sumarcity zei:

Ben me weer na een uitstapje naar BMW aan het oriënteren op een Passat. Kwam deze tegen op MP is in een korte tijd redelijk van eigenaars gewisseld. Iemand bekend hiermee?
 

http://link.marktplaats.nl/m1541973266?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet

hoe zie je dat zo gauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een geïmporteerde exemplaar. 13 juni 2018 ingevoerd.
2 keer binnen bijna 2 jaar van eigenaar verwisselend zet mij wel even aan het twijfelen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ozzy zei:

Het is een geïmporteerde exemplaar. 13 juni 2018 ingevoerd.
2 keer binnen bijna 2 jaar van eigenaar verwisselend zet mij wel even aan het twijfelen.
 

Nogmaals hoe zie je dat zo gauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kentekencheck zegt inderdaad dat het een importauto is en dat er in twee jaar twee eigenaren zijn geweest. Eén zakelijk en één particulier. Laatste tenaamstelling is februari geweest, auto wordt dus na een paar maanden weer verkocht. Maar dat kan natuurlijk door de coronacrisis komen waarin veel mensen financiële problemen hebben..

Ik zou hem zelf importeren als ik voor een importauto zou kiezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Diver said:

Nogmaals hoe zie je dat zo gauw

Idd zoals beschreven hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel benieuwd naar de KM standen. Zo'n beest van een auto koop je niet als boodschappen wagentje.
Hij is veel in bezit geweest van een aantal bedrijven. Wellicht hebben hier meerdere chauffeurs ingezeten. Als het "toch maar" een company car is, dan wil iedereen weten of'ie echt wel zo snel accelereert en of de 250km/u gehaald wordt. Slecht voor het verbruik en als'ie geen 4Motion heeft, ook slecht voor de voorbandjes. Misschien vonden de vorige eigenaren hem te duur in onderhoud ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er even wezen kijken auto zag er optisch heel goed uit. Was in 2018 ingevoerd vanuit Zweden en is altijd bij de dealer onderhouden (boekje met beurten en rekeningen erbij) was verlaagd denk dmv een stuk van de veren te halen zoals ik het kon zien. Echter kreeg ik een zeer matig aanbod voor men eigen. Toch zelf maar eens kijken voor zelf 1 importeren. Twijfel dan nog heel erg tussen een 280 pk tsi en de 240 pk BiTdi

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, sumarcity said:

 Toch zelf maar eens kijken voor zelf 1 importeren. Twijfel dan nog heel erg tussen een 280 pk tsi en de 240 pk BiTdi

Beide zijn erg vlot. Vooral als ze getuned zijn... :mrgreen:
De 2.0bitdi gaat richting 310pk met stage 1. De 2.0tsi 280pk is hetzelfde blok uit de Golf R/S3/Cupra, die doet met stage 1 350 a 360pk. 

Je moet met de 2.0bitdi geen verbruikscijfers verwachten van 1 op 16 of zuiniger. Dat haalt ie niet, heel misschien als je met een fluwelen voetje rijd.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij zelf de 240pk /500nm BiTdi. Deze is 1.635kg. Omgerekend:
1PK trekt 6,8kg
1NM trekt 3,27 kg.


De advertentie op MP is een getunede 260pk/400nm voor 1.450kg. Omgerekend:
1PK trekt 5,57kg
1NM trekt 3,6kg.

Voor zware last en beter optrekken lijkt de TDI in het voordeel.
Voor hogere snelheiden lijkt de FSI in het voordeel.

Bedenkt wel dat de zware diesel een behoorlijks MRB heeft. Je moet er zeker 20.000 à 25.000 km / jaar rijden wil dat financieel aantrekkelijk worden.

Bedenk wel dat je zoveel kracht nooit fatsoenlijk met alleen voorwielaandrijving op de weg kunt krijgen. Mijn Passat 3C met 170pk had al regelmatig slippende voorbanden. Ben erg blij met mijn 4Motion.

Mocht je in het zuiden des lands wonen, dan kun je een proefritje komen maken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide zijn erg vlot. Vooral als ze getuned zijn... :mrgreen:
De 2.0bitdi gaat richting 310pk met stage 1. De 2.0tsi 280pk is hetzelfde blok uit de Golf R/S3/Cupra, die doet met stage 1 350 a 360pk. 

Je moet met de 2.0bitdi geen verbruikscijfers verwachten van 1 op 16 of zuiniger. Dat haalt ie niet, heel misschien als je met een fluwelen voetje rijd.
ook niet met een fluwelen voetje .
Ik rij best beheersd en mijn gem. van de afgelopen 2 jaar (50.000km) is 1:15,2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat r

18 minutes ago, JanSL said:

ook niet met een fluwelen voetje emoji16.png.
Ik rij best beheersd en mijn gem. van de afgelopen 2 jaar (50.000km) is 1:15,2

Dat rij ik nu ook met de 520D, alleen veel snelweg dan kom ik beter uit ritje Italie deed ik 1 op 18

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft ook een standkachel, dat is in de winter helemaal lekker.. ik zou me niet te druk maken om de vele registraties.. als ze onder handelaren doorverkocht worden dan staan er soms wel meer bij.. en idd, Corona-tijd etc kan iemand de auto doen verkopen, meer km's etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, JanSL said:

Waarom stap je af van BMW ?
Lijkt mij ook geweldig rijden !

Voor hetzelfde geld veel minder auto. Rij nu 2,5 jaar in de F10 520D gechipt bij VVT maar kan nu buiten dat het een automaat is, wat heerlijk rijd, nu veel beter is dan de Passat CC die ik hiervoor had. Ben gewoon realistisch als ik kijk voor een Passat rond de 20K in Duitsland of een BMW/ Audi dan is de Passat een stuk rijker aangekleed en gemiddeld 2 jaar nieuwer. En dan vin ik de B8 ook nog eens een mooie auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gezegd. Ik had na 2x Passat rijden serieus overwogen om een BMW te gaan rijden (F11). De B8 BiTDI 4Motion zit dan que motervermogen tussen de 525D xdrive en 530D xdrive in. Als je de prijs gelijk houdt, dan is de 525D een jaartje ouder, dus dat valt wel mee.
De ruimte op de achterbank is minder in de BMW. De afwerking binnen in de Passat is op hetzelfde niveau als de BMW, als prijst die zich een segment hoger. Ik vind wel dat de Passat een beetje iel oogt naast een 5 Serie touring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij zelf de 240pk /500nm BiTdi. Deze is 1.635kg. Omgerekend:
1PK trekt 6,8kg
1NM trekt 3,27 kg.


De advertentie op MP is een getunede 260pk/400nm voor 1.450kg. Omgerekend:
1PK trekt 5,57kg
1NM trekt 3,6kg.

Voor zware last en beter optrekken lijkt de TDI in het voordeel.
Voor hogere snelheiden lijkt de FSI in het voordeel.

Bedenkt wel dat de zware diesel een behoorlijks MRB heeft. Je moet er zeker 20.000 à 25.000 km / jaar rijden wil dat financieel aantrekkelijk worden.

Bedenk wel dat je zoveel kracht nooit fatsoenlijk met alleen voorwielaandrijving op de weg kunt krijgen. Mijn Passat 3C met 170pk had al regelmatig slippende voorbanden. Ben erg blij met mijn 4Motion.

Mocht je in het zuiden des lands wonen, dan kun je een proefritje komen maken !
Had je beter semi slicks nemen. Dan heb ik geen last van slippende banden hahaha.

In het nat weer heb ik soms slippende banden. Maar droog weg nooit last van en veel genoeg grip pakken. Ik heb ook 170 pk.

Verstuurd vanaf mijn SM-J415F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Het is geen Bitdi geworden, qua motor viel me het reuze mee maar qua rijbeleving en geluid in de auto toch een stap terug. Ben ook niet weer voor BMW gegaan maar heb nu een A6 C7 avant 3.0 tdi quattro sport edition gekocht. 272 pk en met bijna alle opties.

e8642686eb5f9ff5b63989da1d0f0756.jpg
e71a4e3a0c64a97ed9dbd7c4052d554c.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden