Ga naar inhoud
  • 0

Op zoek naar een geschikte downpipe met sportkat tbv stage 2 tuning


paul86

Vraag

Goedemiddag heren en dames,

 

Ik was van plan mijn VW CC 2012 2.0T tsi te gaan laten tunen, stage 1, eventueel stage 2.

Na navraag te hebben gedaan bij VAGtechniek.nl, bleken zij mij geen geschikte downpipe met sportkat te kunnen leveren. Zijn er onder jullie mensen die misschien weten welke ik zou kunnen gebruiken voor de stage 2? of mensen die zelf stage 1/2 hebben met hetzelfde blok en daar hun mening/ervaring over willen delen of advies kunnen geven? Dan ga ik evt zelf op zoek naar een geschikte set en laat die elders monteren.

 

Alvast dank voor de feedback!

 

MVG Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Miltek, JM
als je stage 2 gaat dan zou ik de uitlaat (midden en eind) ook aanpassen.
Simons heeft een betaalbaar setje voor iets van 500/600 met een nette Sound.
Wagner ic ervoor oh sorry laat me weer eens gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 hours ago, areikelboom said:

Ik heb er ook een Miltek onder. Die doet het uitstekend. Maar zeker niet de goedkoopste.

Ik heb overigens ook een Wagner intercooler. Dat is het overwegen waard als je naar stage 2 gaat vind ik.

 

17 hours ago, EdB6CC said:

Miltek, JM
als je stage 2 gaat dan zou ik de uitlaat (midden en eind) ook aanpassen.
Simons heeft een betaalbaar setje voor iets van 500/600 met een nette Sound.
Wagner ic ervoor oh sorry laat me weer eens gaanemoji12.pngemoji85.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

19 hours ago, Passat Rdi said:

https://www.ebay.co.uk/itm/232659996848

 

 

Wij gebruiken deze onder de cc doet het perfect. 

Bedankt heren, ik ga er naar kijken! 

Zijn  de andere aangedragen suggesties zoals IC en rest vd uitlaat noodzakelijk? Ben namelijk niet van plan dan alles in een keer te doen, maar je moet ergens beginnen he ;). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, EdB6CC said:

Niet noodzakelijk bij een tuning stage 1
Je kunt het zo gek maken als je zelf wiltemoji41.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

En dat een beetje het probleem denk ik, als je eenmaal begint.. haha. maar eerst stage 1 als je uiteindelijk toch naar stage 2 wilt is misschien wat zonde.

Nu zegt VAGtechniek dat mijn usa uitvoering een andere downpipe heeft dan de NL versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk het niet 2.0tsi en 1.8 tsi gebruiken normaal zelfde downpipe of je blok moet anders in de auto liggen maar hier geloof ik niet in. Ramon heeft ook een USA editie met gewoon zo,n down pipe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, Passat Rdi said:

Denk het niet 2.0tsi en 1.8 tsi gebruiken normaal zelfde downpipe of je blok moet anders in de auto liggen maar hier geloof ik niet in. Ramon heeft ook een USA editie met gewoon zo,n down pipe. 

Nee dat dacht ik idd ook niet, vond het al een vreemd verhaal. Helemaal van VAGtechniek, vooral dat ze geen geschikte downpipe konden leveren.

Anders ga ik wel naar JD, is ook een stuk dichterbij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou even een PB sturen naar Ramon, er was wel een issue met de ecu van een Amerikaans model.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ik ken de beste man niet .
Maar het tunen zelf (ecu) was geen probleem verder, alleen de hardware volgens VAGtechniek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb destijds de (JD)tuning gedaan bij de CC van Ramon en ook de downpipe gemonteerd (en aangepast naar de org uitlaat)...

Ah ok er was dus nog wel wat aanpassing nodig tbv de standaarduitlaat, of is dit standaard?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij had Ramon de downpipe besteld die op een Milltek Catback aan moest sluiten ipv op de originele catback, heb ik een verloopje gelast

Oh op die manier, ok duidelijk .
Je werkt zelf bij JD of heb ik dat verkeerd begrepen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wordt af en toe ingehuurd door JD(lees elke donderdag in niet coronatijd) en ben de rest van de week zelfstandig in de diagnose, onderhoud en tuning van auto's uit de VAG-groep

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wordt af en toe ingehuurd door JD(lees elke donderdag in niet coronatijd) en ben de rest van de week zelfstandig in de diagnose, onderhoud en tuning van auto's uit de VAG-groep

Ok nice. Wat zou jij me adviseren als ik vragen mag, gewoon het stage 2 pakket incl hardware bij JD aanschaffen of zelf de hardware kopen en bv. bij iemand als jou het laten installeren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat moet je uiteraard zelf weten, mijn pakket en dat van JD zijn hetzelfde, muv dat ik wel monteer wat een klant evt meeneemt.. de Stage2 tuning doe ik dan weer op de vermogensbank bij JD.
Ook doe ik (onderhouds-)zaken die ze bij JD niet doen/kunnen zoals walnutblasting van de inlaat en injectoren ultrasoon reinigen etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat moet je uiteraard zelf weten, mijn pakket en dat van JD zijn hetzelfde, muv dat ik wel monteer wat een klant evt meeneemt.. de Stage2 tuning doe ik dan weer op de vermogensbank bij JD.
Ook doe ik (onderhouds-)zaken die ze bij JD niet doen/kunnen zoals walnutblasting van de inlaat en injectoren ultrasoon reinigen etc..

Ja uiteraard, prijzen zijn ook hetzelfde als bij JD? Lever jij ook de hardware of alleen eigen aanlevering?

Heb je ook een site oid?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, Vdub said:

volgens mij had Ramon de downpipe besteld die op een Milltek Catback aan moest sluiten ipv op de originele catback, heb ik een verloopje gelast

Klopt mijn downpipe was bedoeld voor een Milltek uitlaat. Maar als je de juiste Milltek (of ander merk) downpipe besteld past die gewoon op jouw uitlaat. Dit is verder niet anders als bij een EU model.

2 hours ago, Passat Rdi said:

Was de tuning nu al afgerond trouwens @areikelboom ramon?  Was nog niet gelukt toch met je usa ecu? 

Tuning is wel gelukt. Alleen men had nieuwe "basis" software op de ECU gezet. Deze grijpt in bij 210km/uur. Hierdoor wordt de topsnelheid begrensd. Het vermogen haalt die daarentegen wel. Dit wordt nog opgelost door JD.

 

@paul86

Als je nog vragen hebt over ervaring met tuning van een US CC, doe maar een PB.

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden