Ga naar inhoud

Compacte compressor


AlterEgo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Heeft iemand van jullie goede ervaringen met compacte perslucht compressoren?

Ik zie ze steeds meer verschijnen. Hun kleine formaat trekt mij aan omdat ik zelf niet heel ruim woon.

Zijn ze voldoende om fiets en autobanden op druk te houden?

Welk merk en type kunnen jullie aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer...  Van de week heb ik een hele mooie weggedaan voor een zacht prijsje, was zo'n compacte mobiele compressor voor professioneel gebruik.

Tip: Als je een wat stillere wilt hebben, neem een olie gesmeerde compressor. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een 1200 W, 6 liter, 8 Bar compressor. Dat werkt redelijk goed met autobanden, maar duurt wat langer.
Fietsbanden zal ook wel lukken, maar daar heb ik geen verloopnippel voor.

Soms neem ik hem zonder stekker mee naar buiten als de auto wat verder weg staat. Kan dan één band van bijv. 2.3 naar 2.7 brengen.
(met een verlengsnoer of een langere slang gaat dat veel gemakkelijker).

Voor autobanden kun je ook zo'n micro-compressortje op 12V pakken (zonder tank). Die zijn echt heel klein, maar of ze lang meegaan weet ik niet.

Een olie-compressor kun je niet goed voor verfspuit werk gebuiken (is me verteld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het werk hebben we een compacte (tank 10 ltr (gok ik)) met handvat in gebruik voor het stof vrij maken van pc’s. Werkt prima ondanks dat deze wat vaker aanslaat uiteraard. Ook een band oppompen gaat hier prima mee .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Voor mensen die het nog volgen. Ik heb trouwens deze gekocht, een Einhell.

https://www.bol.com/nl/p/einhell-th-ac-190-6-of-compressor-1100-w-6-l-max-werkdruk-8-bar-olievrij/9200000040088551/?bltgh=tRX03W5EKLiDCLFeH3VKIQ.2_10.14.ProductTitle

Een hoop lawaai, maar doet het best goed om de bandjes op druk te houden. Met de nodige adapterstukjes ook te gebruiken voor andere klusjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden