Ga naar inhoud

Wat denken jullie? (Kabel onder motorkap)?


The-stig

Aanbevolen berichten

Ik was net even alle vloeistoffen aan het checken onder de motorkap en toen kwam ik een kabel tegen die los lag, lijkt niet origineel.

Ik heb er maar twee kabelhulsjes omheen gedaan, afgetaped en met tyraps vastgezet aan de andere.

Maar waar zou die voor geweest kunnen zijn?

Waarschijnlijk komen we er nooit achter maar het is leuk om te kijken waar hij uitkomt.

Mijn auto is wel een aparte, heeft iemand mee gereden die graag zelf knutselt, niet altijd even goed helaas.?

Ik heb er wat foto's bijgedaan van de kabel, de plek waar hij naar binnen gaat, de zekeringkast en één vermist moertje.

Wie oh wie heeft een idee?

20200501_141337_copy_1209x1612.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Powerbox? Misschien een extra toeter ofzo?

Geen idee ik gok maar...

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, martijn v o said:

kan van alles zijn geweest:

radardetector

ledlampen

schakelaar motorkap voor alarm

alarmhoorn

Ik heb xenon er in zitten, dus dat vermoed ik niet echt.

Motorkap alarm werkt gewoon en de alarmhoorn werkt ook.

Lijkt op iets wat in de auto stroom nodig had, wel heel veel want de draad komt van de hoofdzekeringen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die pen op de box afgezekerd?

Misschien zit er een zekering in die er eigenlijk niet hoort en kan ik zo zaken uitsluiten, zag op diverse fora dat die pen niet gebruikt wordt.

Ga misschien nog wel even speuren, ben toch benieuwd waar het allemaal voor bedoeld is.

Misschien heb ik wel een auto van een oud forum lid??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik gewonnen heb, er heeft destijds een marter verjager in gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ozzy zei:

Ik denk dat ik gewonnen heb, er heeft destijds een marter verjager in gezeten.

En toen die marter weg was hebben ze het er weer uitgehaald. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The-stig said:

Wou je zeggen dat je de auto kent of weet van wie hij was? Je maakt me nieuwsgierig.?

Nee, helaas... als ik wist van wie ie was had ik allang gevraagd of ik gelijk had met het marter verjager verhaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Ozzy said:

Nee, helaas... als ik wist van wie ie was had ik allang gevraagd of ik gelijk had met het marter verjager verhaal. 

Jammer, ik dacht "je bent zo stellig over die marterverjager" misschien ken je de eigenaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een marterverjager op 80 ampère afzekeren is wel erg rigoureus ?. Die zijn 0,2 Watt zie ik. En volgens mij staat er alleen spanning op deze klem als de motor gestart is. Kun je het draad naar binnen volgen? 

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Roy_01 said:

Een marterverjager op 80 ampère afzekeren is wel erg rigoureus ?. Die zijn 0,2 Watt zie ik. En volgens mij staat er alleen spanning op deze klem als de motor gestart is. Kun je het draad naar binnen volgen? 

Het zou ook heel goed kunnen dat de kabel van binnen naar buiten gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden