Ga naar inhoud
  • 0

ACC tot max. 160 km/u (B8/3G)


15PassatB8

Vraag

Ik was vorige maand in Duitsland waar het behoorlijk rustig was. De Adaptive Cruise Controle ging niet harder dan 160 km/u en dat vond ik toch wel vrij irritant. Mijn vorige A3 kon ik gewoon op 200 in de Cruise control zetten.

Weet iemand of je die snelheid kan aanpassen naar een hogere snelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ACC is geleverd in 2 varianten. Low en High.

Low kan tot max 160km/h en high tot max 210km/h.

Naar mijn weten kan je dat niet aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, Rainesh said:

Nieuwe radar, coderen, vrijgeven en swap erin. Goedkoop is het zeker niet.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
 

Ok thanks. Ik ga eens speuren.

En anders moet ik mijn voet maar zelf naar beneden houden ?

aangepast door 15PassatB8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, 15PassatB8 zei:

Dankje. Wist niet dat er 2 versies waren. Weer wat geleerd.

Er zijn zelfs drie varianten van deze radar, er is ook nog een versie zonder ACC. Die bewaakt weliswaar ook de afstand tot de voorligger, maar kan alleen een remingreep doen als veiligheidsmaatregel om zodoende een botsing te voorkomen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Passat dan echt verschrikkelijk hard kan remmen als het nodig is.

Zonder ACC is er overigens geen limiet aan de snelheid waar je de CC op kan instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 24-4-2020 at 13:14, 15PassatB8 said:

Ok thanks. Ik ga eens speuren.

En anders moet ik mijn voet maar zelf naar beneden houden ?

Lijkt me bij die snelheden ook wel lekker om zelf de controle te hebben (vind ik iig wel, en ik heb echt de nodige Autobahn-kilometers gedaan..)

aangepast door Koots
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 24-4-2020 at 20:26, Koots said:

Lijkt me bij die snelheden ook wel lekker om zelf de comtrole te hebben (vind ik in iig wel, en ik heb echt de nodige Autobahn-kilometers gedaan..)

Als het wat drukker is wel idd, maar ik kwam door Corona +/- 700 km in Duitsland bijna niemand tegen. Was in een recordtijd terug uit Zwitserland 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 24-4-2020 at 19:47, bm-er said:

Er zijn zelfs drie varianten van deze radar, er is ook nog een versie zonder ACC. Die bewaakt weliswaar ook de afstand tot de voorligger, maar kan alleen een remingreep doen als veiligheidsmaatregel om zodoende een botsing te voorkomen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Passat dan echt verschrikkelijk hard kan remmen als het nodig is.

Zonder ACC is er overigens geen limiet aan de snelheid waar je de CC op kan instellen.

Oh... dat wist ik niet, de B6 en de B7 konden op max 210km/h. Ik dacht dat het bij de B8 hetzelfde was.

2 hours ago, 15PassatB8 said:

Als het wat drukker is wel idd, maar ik kwam door Corona +/- 700 km in Duitsland bijna niemand tegen. Was in een recordtijd terug uit Zwitserland 

 

Nu ben ik wel benieuwd hoe hard je top was ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Ozzy said:

Oh... dat wist ik niet, de B6 en de B7 konden op max 210km/h. Ik dacht dat het bij de B8 hetzelfde was.

 

Nu ben ik wel benieuwd hoe hard je top was ?

Met een beetje geduld liep ie 230 op de teller, dus de opgegeven topsnelheid van 218 of zoiets, klopt dan wel ongeveer.

aangepast door 15PassatB8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duur geintje... 

Een tijdje terug had ik naar dit filmpje gekeken, volgens mij is een ACC die tot 210km/h kan een beetje overbodig. Lekker zelf gassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Vdub said:

je kan, als je de front-assist uitzet nmw gewoon 210 op de cruisecontrol

Ok, hoe zet je dat uit dan op een ACC 160? Het gaat mij dan namelijk niet om het adaptieve, maar wel dat ie een hogere snelheid vasthoudt, dus wil bij die snelheden dus eigenlijk alleen maar "gewone" cruise control.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Ozzy said:

Duur geintje... 

Een tijdje terug had ik naar dit filmpje gekeken, volgens mij is een ACC die tot 210km/h kan een beetje overbodig. Lekker zelf gassen.

 

Precies. Als Vdub weet hoe er incidenteel "gewone" cruise control van te maken, dat is het ook opgelost.

Het adaptive deel heb ik alleen in NL nodig als ik woon-werk heen en weer sukkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met een beetje geduld liep ie 230 op de teller, dus de opgegeven topsnelheid van 218 of zoiets, klopt dan wel ongeveer.
Wat voor motor (en PK's) heb je in het vooronder liggen ?

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 hours ago, JanSL said:

Da's dan een mooie topsnelheid voor zo'n motor !

Ja viel niet tegen idd. Had hiervoor een A3 2.0 TFSI met 280 pk en 410 Nm. (JD Stage 2 tuning) en die liep 270 op de teller (op 100 of 102 octaan)

En dan weet je natuurlijk dat het allemaal minder wordt qua snelheid (100 kg. zwaarder, helft minder vermogen en maar "iets" minder koppel), maar ik vind het verrassend soepel lopen zo'n diesel.

Dus deze binnenkort ook maar ff naar JD brengen voor een maatchip en dan ontloopt het elkaar niet meer zo heel veel denk ik. Vooral door het koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een stage 1 tuning zou ie nog een stukje harder kunnen. 240 á 245 op de teller heb ik voorbij zien komen op youtube. Helaas wel weer begrenst op 4000 toeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Ozzy said:

Met een stage 1 tuning zou ie nog een stukje harder kunnen. 240 á 245 op de teller heb ik voorbij zien komen op youtube. Helaas wel weer begrenst op 4000 toeren...

Ohhh...dat moeten we met een 190 pk turbo, verstuivers en een chip op maat de 250 wel kunnen halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij een standaard BiTurbo 240pk / 500nm B8. Heb er een keer 245kmh (teller) mee gereden en het voelde niet alsof ik veel over had. Mijn Passat weeg 1.635kg. Is een 150pk/190pk lager in gewicht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 24-4-2020 at 19:47, bm-er said:

Zonder ACC is er overigens geen limiet aan de snelheid waar je de CC op kan instellen.

Mijne komt niet voorbij de 230km/h ?

xL43Ldg.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden