Ga naar inhoud
  • 0

Stuurhoeksensor


Bryan

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi mannen! Ik kreeg via een kennis een nummer van een Vw expert om de hoek daar ben ik vanmiddag langs gereden en 99% zeker stuurhoeksensor deze gaat hij bestellen en volgende week vervangen kosten 225 euro incl btw ( dus valt mee ) 

 

nu het leuke tijdens het uitlezen kwam hij erachter dat het motormanagment lampje brand door een kapot/niet goed werkende inlaatspruitstuk ? kosten €1000 euro dus dat is wel even een tegenvaller. 
 

 

ik zal nog even laten weten hoe het helemaal is afgelopen woensdag gaat hij eerst de stuurhoeksensor doen en even de code van het inlaatspruitstuk opzoeken en dan kijken of er ergens eventueel een gebruikte is om de kosten wat te drukken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi mannen! Ik kreeg via een kennis een nummer van een Vw expert om de hoek daar ben ik vanmiddag langs gereden en 99% zeker stuurhoeksensor deze gaat hij bestellen en volgende week vervangen kosten 225 euro incl btw ( dus valt mee ) 
 
nu het leuke tijdens het uitlezen kwam hij erachter dat het motormanagment lampje brand door een kapot/niet goed werkende inlaatspruitstuk kosten €1000 euro dus dat is wel even een tegenvaller. 
 
 
ik zal nog even laten weten hoe het helemaal is afgelopen woensdag gaat hij eerst de stuurhoeksensor doen en even de code van het inlaatspruitstuk opzoeken en dan kijken of er ergens eventueel een gebruikte is om de kosten wat te drukken 

Ik had sensor terplekke vervangen, passatliefhebber onderdelen zat
Was je voor 5 tientjes klaar geweest.

Succes verder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 24-4-2020 om 21:02, Bryan zei:

Hoi mannen! Ik kreeg via een kennis een nummer van een Vw expert om de hoek daar ben ik vanmiddag langs gereden en 99% zeker stuurhoeksensor deze gaat hij bestellen en volgende week vervangen kosten 225 euro incl btw ( dus valt mee ) 

 

nu het leuke tijdens het uitlezen kwam hij erachter dat het motormanagment lampje brand door een kapot/niet goed werkende inlaatspruitstuk ? kosten €1000 euro dus dat is wel even een tegenvaller. 
 

 

ik zal nog even laten weten hoe het helemaal is afgelopen woensdag gaat hij eerst de stuurhoeksensor doen en even de code van het inlaatspruitstuk opzoeken en dan kijken of er ergens eventueel een gebruikte is om de kosten wat te drukken 

 @Bryan Als je je vin?chassis nr even doorgeeft kan ik het goede nummer voor je spruitstuk opzoeken in ETKA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-4-2020 om 13:14, Bryan zei:

Kan je mij daar meer over vertellen? Klinkt op beide kanten aantrekkelijk hahaha 

die wervelklep(sensor) geeft vaker eens  storing bij een wat oudere motor, het asje lubbert uit doorgaans.

Het heeft verder weinig positiefs qua werking en de tuner kan de klep uitzetten, tuning levert je dan ook nog eens een 50pk extra.. dus én goedkoper dan de vervanging én 50 extra pk's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Vdub said:

die wervelklep(sensor) geeft vaker eens  storing bij een wat oudere motor, het asje lubbert uit doorgaans.

Het heeft verder weinig positiefs qua werking en de tuner kan de klep uitzetten, tuning levert je dan ook nog eens een 50pk extra.. dus én goedkoper dan de vervanging én 50 extra pk's

Klinkt goed heb je nog een goed adresje? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minuten geleden, Bryan zei:

Klinkt goed heb je nog een goed adresje? 

Vagtechniek

https://www.vagtechniek.nl/?param1=GA&gclid=Cj0KCQjwhZr1BRCLARIsALjRVQN6vScxmBCKekPUPt-IETXgH9u2q0d2O0AkPMxNtlLiqoEqelf-LDcaAvqbEALw_wcB

Cardirk

http://www.cardrik.nl/

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, Bryan said:

Klinkt goed heb je nog een goed adresje? 

JE hebt er verschillende, zo heb ik en nog meer hem bij een tuner in Friesland laten doen, je het ook een hele goede in Nuenen en in Lochem
Keuzes en ervaringen zat dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen allemaal! 
 

even een update de stuurhoeksensor moet deze week binnen komen maandag besteld en duurt 3-7 werkdagen voor hij binnen is ( had dus beter naar fappercc kunnen gaan, stom?) maar goed.

het probleem met het inlaatspruitstuk heb ik ondertussen verschillende verhalen over gehoord, de ene zegt open zetten en tune is niet de oplossing en de ander zegt weer dit is geen probleem en kan je gewoon doen. ( dus ik hou hier even contact over met vdub die de kleppen open gaat zetten en de auto zal tunen met een chip van JD. Ik merk wel waarschijnlijk door zolang rijden met storingen dat er steeds meer bij komen gister bij inparkeren ging er opeens nog een extra lampje branden (kapotte verlichting) maar dat ging gelijk weer uit. 
 

Vanmorgen reed ik naar mijn werk en de eerste bocht naar links hoorde ik een harde tik/klik/bonk beetje vaag geluid nu heb ik als ik over een drempel rijd wel vaker het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit maar mensen die mee rijden horen dit geluid niet ( het is ook niet altijd). Hoop dat dit niks ernstigs is heb de auto pas sinds september en nu al een berg problemen mee gehad ? zo zie je maar dat dealer onderhouden ook niet veel zegt. 
 

ik hou jullie op de hoogte! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden