Ga naar inhoud
  • 0

Stuurhoeksensor


Bryan

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat ZOU kunnen is dat je stuur niet helemaal recht heeft gestaan tijdens de calibratie, of het stuurhuis is eraf geweest bijv en niet helemaal op de juiste positie terug gekomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Functie onjuist is een vreemde diagnose, de meldingen die we kennen bij fout 00778 zijn:

00778 - Steering Angle Sensor (G85):  Faulty

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Defective

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Implausible Signal

00778 - Steering Angle Sensor (G85): No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Not Matched

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Mechanical Failure

00778 - Steering Angle Sensor (G85): No Signal/Communication

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem speelt alleen op als ik dus helemaal instuur bijvoorbeeld een parkeervak in of uit. Maar als het een basisafstelling is dan blijft het gek dat ik +- 5 maanden heb gereden voor dit probleem ging opspelen. Zou natuurlijk wel een simpele oplossing zijn mocht het de basisafstelling zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou je eens willen proberen of het verschil maakt, als je stilstaat, het toerental bijv even op 1200rpm zet(en houdt) door gas te geven en dan even een volledige stuuruitslag te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Bryan said:

Het probleem speelt alleen op als ik dus helemaal instuur bijvoorbeeld een parkeervak in of uit. Maar als het een basisafstelling is dan blijft het gek dat ik +- 5 maanden heb gereden voor dit probleem ging opspelen. Zou natuurlijk wel een simpele oplossing zijn mocht het de basisafstelling zijn 

Laatst dit bij een A7 meegemaakt, exact hetzelfde. Bleek een kabelbreukje te zijn bij een van de wielsensoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat geeft G85 aan ... Ok of Not Ok.

 

Adres 03 ——> security code 40168 ———> bassisafstelling ———> G85 steering angle.

 

Als 3 vakje Ok staat is G85 niet defect en is ercwat anders wat de fout aangeeft die ook met dit signaal te maken heeft... zoals Rainesh aangeeft

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Rainesh said:

Laatst dit bij een A7 meegemaakt, exact hetzelfde. Bleek een kabelbreukje te zijn bij een van de wielsensoren. 

Dat zou ook logisch zijn! Nu nog iemand vinden die dat even voor me kan nakijken, garages zijn allemaal even eigenwijs en gaan altijd eerst zelf wel even kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minutes ago, FapperCC said:

Wat geeft G85 aan ... Ok of Not Ok.

 

Adres 03 ——> security code 40168 ———> bassisafstelling ———> G85 steering angle.

 

Als 3 vakje Ok staat is G85 niet defect en is ercwat anders wat de fout aangeeft die ook met dit signaal te maken heeft... zoals Rainesh aangeeft

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Ja geen idee, alles wat ik heb wat er uit de computer is gekomen heb ik in de bovenstaande foto’s gepost 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik heb de auto naar de garage gebracht toen ik hem kwam ophalen kreeg ik het bericht, je stuurhoeksensor is kapot maar we weten het niet zeker, toen heb ik dus deze papieren mee gekregen en ze gevraagd wat het zou kosten om de stuurhoeksensor te vervangen, dat gingen ze nog even opzoeken en zouden ze laten weten. Je raad het al nooit meer iets gehoord 


Zo te zien zo’n universeel programma, beter even uitlezen met VCDS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minutes ago, FapperCC said:

 


Zo te zien zo’n universeel programma, beter even uitlezen met VCDS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Oké bedankt! Dan ga ik even uitzoeken wie dat in Zaandam kan doen voor me

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 hours ago, Vdub said:

zou je eens willen proberen of het verschil maakt, als je stilstaat, het toerental bijv even op 1200rpm zet(en houdt) door gas te geven en dan even een volledige stuuruitslag te maken?

Gedaan maar dit maakt geen verschil. 
 

ik heb een video gemaakt van wat er gebeurd ( als de lampjes dus aanspringen) alleen deze kan ik hier niet posten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden