Ga naar inhoud
  • 0

Guide and Inform Plus - Verlengen of niet?


skoopmans

Vraag

Bij de aanschaf van mij Passat bestelde ik (natuulijk ;) ) direct Guide and Inform Plus. Nu moet ik t verlengen maar ik vraag mij af wat ik nu daadwerkelijk in de praktijk ga missen als ik t niet doe...

Als ik t goed lees heb ik zonder Guide and Inform geen online zoeken meer en dynamische route-informatie. Is dat juist? Ik kan het eigenlijk niet geloven... Moet je voor dit soort basale functies 75 euro per jaar betalen? Of biedt de navigatie deze functies ook (basaal) zonder Guide and Inform? 

Wie heeft hier ervaring mee?

Tnx! Sven 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Precies wat je schrijft.
Met heb je idd online verkeersinfo zoals file,wegwerkzaamheden enz. Zonder kun je terugvallen op tmc. Maar die loopt net iets meer achter.
Verder heb je met G&I online weer en nieuws en kun je adressen sturen naar je navi via computer en App op je tel. Ook eventueel agenda integratie waarbij je dus adressen voor komende afspraken uit je agenda kan sturen naar je auto.
Ook kun je met G&I online adressen en info zoals openingtijden en vooraanzicht befrijf/bestemming opzoeken. Is overigens info wat via google komt.

Aan jou om te bepalen of je het die prijs waard vindt.
Ik ben het met je eens dat de prijs belachelijk is. Toch heb ik zelf vorig jaar wel verlengt nadat de mijne een week verlopen was. Ik miste het toch.
Maar is het noodzakelijk? Absoluut niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, skoopmans said:

Dank voor het delen van jouw mening! Zou dan dus met name om de online verkeersinfo gaan.... Dan maar Google Maps ;)

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden nog niet de navigatie van VW heb gebruikt, via Carplay zijn er 2 alternatieven die m.i. intuitiever en mooier zijn (Google Maps en Waze). Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je de navigatie nu niet tussen je klokken kunt afbeelden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, skoopmans said:

Ik ga Android Auto eens proberen aan de praat te krijgen... Of dat lukt op de Discover Pro van 2014 ?

Zou gewoon moeten werken. Alhoewel niet heel stabiel als je een oude softwareversie hebt. 

Plaats anders even je huidige softwareversie :) Menuknop ingedrukt houden tot je in service menu komt, dan druk je op softwareversie en dan de regels Train versie en MU versie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je wel @Rainesh. Even gekeken:

 

Train: MH12_ER_VWG11_K0259

MU: 0199

 

Android auto nog niet aan de praat. Kan wel installeren maar zie geen app

 

Edit 1: android auto inmiddels gevonden. Niet als app maar als background service

 

Edit 2: na verder inlezen begrijp ik dat het systeem over App-connect moet beschikken hiervoor (?) Mirrorlink in auto-mode doet t wel maar voegt niks toe.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 24-4-2020 at 10:01, skoopmans said:

Dank je wel @Rainesh. Even gekeken:

 

Train: MH12_ER_VWG11_K0259

MU: 0199

 

Android auto nog niet aan de praat. Kan wel installeren maar zie geen app emoji848.png

 

Edit 1: android auto inmiddels gevonden. Niet als app maar als background service

 

Edit 2: na verder inlezen begrijp ik dat het systeem over App-connect moet beschikken hiervoor (?) Mirrorlink in auto-mode doet t wel maar voegt niks toe.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

 

 

 

Oef! Jij hebt nog de originele fabrieks softwareversie (MU 0199)....huidige is 1427 voor jouw systeem haha. Die moet nodig geupdate worden, daarna kun je Carplay en Android auto laten activeren. Want je mist de FeCs nu namelijk voor beide. Stuur me maar een pm voor de software update. 

aangepast door Rainesh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 23-4-2020 at 16:09, skoopmans said:

Ik ga Android Auto eens proberen aan de praat te krijgen... Of dat lukt op de Discover Pro van 2014 ?

Is mij gelukt met 2015 model. Check anders even mijn post in Ik ben en ik rijd. Daar staat de handleiding waarmee het mij gelukt is. Hoop dat het je daarmee lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 25-4-2020 at 16:19, Rainesh said:

 

Oef! Jij hebt nog de originele fabrieks softwareversie (MU 0199)....huidige is 1427 voor jouw systeem haha. Die moet nodig geupdate worden, daarna kun je Carplay en Android auto laten activeren. Want je mist de FeCs nu namelijk voor beide. Stuur me maar een pm voor de software update. 

Is dat makkelijk te updaten Rainesh? Vermoed dat die van mij ook niet meer helemaal up-to-date is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, 15PassatB8 said:

Is dat makkelijk te updaten Rainesh? Vermoed dat die van mij ook niet meer helemaal up-to-date is. 

Ik kan het voor je updaten, moet vandaag (woensdag) een Passat GTE updaten. Wat is je huidige softwareversie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-5-2020 at 00:45, Rainesh said:

Ik kan het voor je updaten, moet vandaag (woensdag) een Passat GTE updaten. Wat is je huidige softwareversie? 

Trainversie: MHI2_ER_VWG11_S2125

MU versie: 0343

Bij de Logging zie ik dat die van 2019 is, dus dat valt nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden